Bakalářská práce se zabývá tématem životního stylu vysokoškolských studentů, konkrétně studentů oboru sociální pedagogiky. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se opírá o vymezení základních pojmů a definic životního stylu. Následně rozebírá další oblasti životního stylu v souvislosti se studentem VŠ. V empirické části jsou interpretovány výsledky realizovaného výzkumu, který byl zaměřený na zmapování život-ního stylu vysokoškolských studentů oboru sociální pedagogiky.
Annotation in English
Bachelor thesis deals with the subject of life style of university students, especially students of social pedagogy. Thesis is divided into theoretical and empiric part. Theoretical part relies on definition of basic terms and definitions of life style, followed by analysing other spheres of life style related to university students. In empiric part the results of realised research, which was targeted on mapping the life style of social pedagogy university stu-dents, are interpreted.
values, life style, free time, health, addictive substances, risk behavior,
university student
Length of the covering note
70 s. , 15 s. priloh
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá tématem životního stylu vysokoškolských studentů, konkrétně studentů oboru sociální pedagogiky. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se opírá o vymezení základních pojmů a definic životního stylu. Následně rozebírá další oblasti životního stylu v souvislosti se studentem VŠ. V empirické části jsou interpretovány výsledky realizovaného výzkumu, který byl zaměřený na zmapování život-ního stylu vysokoškolských studentů oboru sociální pedagogiky.
Annotation in English
Bachelor thesis deals with the subject of life style of university students, especially students of social pedagogy. Thesis is divided into theoretical and empiric part. Theoretical part relies on definition of basic terms and definitions of life style, followed by analysing other spheres of life style related to university students. In empiric part the results of realised research, which was targeted on mapping the life style of social pedagogy university stu-dents, are interpreted.
values, life style, free time, health, addictive substances, risk behavior,
university student
Research Plan
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů životního stylu.
Příprava metodiky výzkumné části, rozhodnutí o metodách.
Realizace kvantitativního výzkumu - dotazník.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Research Plan
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů životního stylu.
Příprava metodiky výzkumné části, rozhodnutí o metodách.
Realizace kvantitativního výzkumu - dotazník.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Recommended resources
DUFFKOVÁ, J. Sociologie životního stylu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2008. ISBN 978-80-7380-123-6.
GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice: příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-X.
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-774-4.
MOŽNÝ, I. Česká společnost: nejdůležitější fakta o kvalitě našeho života. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-624-1.
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.
Recommended resources
DUFFKOVÁ, J. Sociologie životního stylu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2008. ISBN 978-80-7380-123-6.
GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice: příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-X.
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-774-4.
MOŽNÝ, I. Česká společnost: nejdůležitější fakta o kvalitě našeho života. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-624-1.
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.