V bakalářské práci je probrána koncepce současných otevřených optických spojů s důrazem na klíčovou část spoje, transimpedanční zesilovač. Cílem práce je návrh tohoto zesilovače se zaměřením na šumové vlastnosti. Navržené zařízení bylo zkonstruováno a byly na něm naměřeny základní parametry. Na konci práce jsou popsány možné způsoby užití tohoto přístroje a návrhy dalšího vývoje.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis describe conception of the contemporary open optical connection with a view to key part of this connection, the transimpedance amplifier. The purpose of this work is proposal of the transimpedance amplifier for opening optical channels with a view to noise characteristics. Designed arrangement was realized and fundamental charakteristics was measured for apparatus. Possible manners for apparatus using are described in conclusion those thesis.
V bakalářské práci je probrána koncepce současných otevřených optických spojů s důrazem na klíčovou část spoje, transimpedanční zesilovač. Cílem práce je návrh tohoto zesilovače se zaměřením na šumové vlastnosti. Navržené zařízení bylo zkonstruováno a byly na něm naměřeny základní parametry. Na konci práce jsou popsány možné způsoby užití tohoto přístroje a návrhy dalšího vývoje.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis describe conception of the contemporary open optical connection with a view to key part of this connection, the transimpedance amplifier. The purpose of this work is proposal of the transimpedance amplifier for opening optical channels with a view to noise characteristics. Designed arrangement was realized and fundamental charakteristics was measured for apparatus. Possible manners for apparatus using are described in conclusion those thesis.
1. Prostudujte zásady a způsoby konstrukce transimpedančního zesilovače podle literatury.
2. Navrhněte zapojení zesilovače.
3. Proveďte stavbu laboratorního vzorku zesilovače.
4. Proveďte měření základních parametrů zesilovače s důrazem na šumové vlastnosti konstrukce.
5. Navrhněte a proveďte úpravy laboratorního vzorku.
6. Popište možné aplikace zkonstruovaného zařízení.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte zásady a způsoby konstrukce transimpedančního zesilovače podle literatury.
2. Navrhněte zapojení zesilovače.
3. Proveďte stavbu laboratorního vzorku zesilovače.
4. Proveďte měření základních parametrů zesilovače s důrazem na šumové vlastnosti konstrukce.
5. Navrhněte a proveďte úpravy laboratorního vzorku.
6. Popište možné aplikace zkonstruovaného zařízení.
Seznam doporučené literatury
1. Saleh B.E.A., Teich M.C.: Základy fotoniky. Matfyzpress, Praha 1996
2. Firemní literatura EG&G OPTOELECTRONICS
3. Firemní literatura Stanford Research Systems
4. Míšek J., Kratěna L. (1979). Optoelektronika. SNTL, Praha
5. Fraden J.: Handbook of Modern Sensors 2-nd edition, AIP Press Springer 1996
6. Wait J.V.,Huelsman L.P.,Korn G.A.:Introduction to Operational Amplifier theory and applications, 2-nd ed.McGraw-Hill 1992
7. Rieke G.: Detection of Light, 2-nd ed. Cambridge University Press 2003
Seznam doporučené literatury
1. Saleh B.E.A., Teich M.C.: Základy fotoniky. Matfyzpress, Praha 1996
2. Firemní literatura EG&G OPTOELECTRONICS
3. Firemní literatura Stanford Research Systems
4. Míšek J., Kratěna L. (1979). Optoelektronika. SNTL, Praha
5. Fraden J.: Handbook of Modern Sensors 2-nd edition, AIP Press Springer 1996
6. Wait J.V.,Huelsman L.P.,Korn G.A.:Introduction to Operational Amplifier theory and applications, 2-nd ed.McGraw-Hill 1992
7. Rieke G.: Detection of Light, 2-nd ed. Cambridge University Press 2003
Přílohy volně vložené
CD-ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant prezentoval před komisí pro SZZ cíle, postup řešení, výsledky a závěry své bakalářské práce. Komise vznesla následující dotazy:
1. Jak je možné, že uvedené zesilovače nemají na výstupu záporné znaménko? (prof. Balátě)
2. Jakou funkci plní zpětněvazební odpor? (prof. Balátě)
3. Proč někdy vyřazujete stejnosměrnou složku? (prof. Srovnal)
Diplomant pohotově odpověděl na všechny dotazy.