Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rodiny, rodičovství, výchovy s důrazem na odměny a tresty, dále pak problematikou komunikace a rodinných vztahů.
Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na pochopení a popsání základních bodů
a pojmů rodiny, její funkčnosti, prostředí a rodičovství. Dále vystihuje komunikaci, vztahy mezi rodiči a dětmi a problematické dítě.
Praktická část bakalářské práce se zabývá rozdílností názorů na řešení problematických si-tuací v rodině.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on family problems, parentage, upbrining with a view to rewards and punishments, and also problems with communication and relationship.
The theoretical component describes family, its main ideas, functionality, environment and parentage and also deals with communication, relations between parents and their children and problematical child.
The practical part describes different points of view on solving family problems.
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rodiny, rodičovství, výchovy s důrazem na odměny a tresty, dále pak problematikou komunikace a rodinných vztahů.
Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na pochopení a popsání základních bodů
a pojmů rodiny, její funkčnosti, prostředí a rodičovství. Dále vystihuje komunikaci, vztahy mezi rodiči a dětmi a problematické dítě.
Praktická část bakalářské práce se zabývá rozdílností názorů na řešení problematických si-tuací v rodině.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on family problems, parentage, upbrining with a view to rewards and punishments, and also problems with communication and relationship.
The theoretical component describes family, its main ideas, functionality, environment and parentage and also deals with communication, relations between parents and their children and problematical child.
The practical part describes different points of view on solving family problems.
Zpracování teoretických východisek k problematice výchovy dětí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu z oblasti komunikace rodičů s dětmi.
Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek k problematice výchovy dětí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu z oblasti komunikace rodičů s dětmi.
Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KŘIVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe porozumíme. 1. vyd. Praha: Svoboda, 1988.
NICHOLS, M. Jak se přestat hádat s dětmi. 1. vyd. Praha: Návrat domů, 2005. ISBN 80-7255-118-3.
PLÁŇAVA, I. Průvodce mezilidskou komunikací. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0858-2.
KOPŘIVA, P.; NOVÁČKOVÁ, J. a kol. Respektovat a být respektován. 3. vyd. Kroměříž: Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.
COLOROSOVÁ, B. Krizové situace v rodině. 1. vyd. Praha: Euromedia Group, 2008. ISBN 978-80-249-1027-7.
PELIKÁN, J. Výchova pro život. 1. vyd. Praha: ISV - nakladatelství, 1997. ISBN 80-85866-23-4.
Seznam doporučené literatury
KŘIVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe porozumíme. 1. vyd. Praha: Svoboda, 1988.
NICHOLS, M. Jak se přestat hádat s dětmi. 1. vyd. Praha: Návrat domů, 2005. ISBN 80-7255-118-3.
PLÁŇAVA, I. Průvodce mezilidskou komunikací. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0858-2.
KOPŘIVA, P.; NOVÁČKOVÁ, J. a kol. Respektovat a být respektován. 3. vyd. Kroměříž: Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.
COLOROSOVÁ, B. Krizové situace v rodině. 1. vyd. Praha: Euromedia Group, 2008. ISBN 978-80-249-1027-7.
PELIKÁN, J. Výchova pro život. 1. vyd. Praha: ISV - nakladatelství, 1997. ISBN 80-85866-23-4.