Bakalářská práce se zabývá tématikou pohybových aktivit u dětí předškolního věku. V teoretické části je rozpracována obecná rovina pohybu a pohybových aktivit, jejich význam a sféry vlivu. Podstatná část je věnována vývojovým specifikům dětí předškolního věku v souvislosti s pohybovými aktivitami a systému předškolního vzdělávání a především programu "Děti v pohybu", který je ve zlínských mateřských školách realizován od roku 2008. V praktické části je rozebrán pedagogický výzkum, který mapuje názory pedagogů zúčastněných mateřských škol a jejich celkové hodnocení programu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with questions about movement activities for preschool children. Theoretical part contains definitions and meanings of movement, movement activities and spheres of influence on people. It also treats of specifics of preschool children in context of movement activities, education system and project "Children in movement" especially, which has carried out in kindergartens in Zlin since 2008. Practical part analyses results from pedagogic research, which summarizes pedagogue’s opinions and overall assessment of project.
Klíčová slova
pohyb, pohybová aktivita, děti předškolního věku, vzdělávací systém, program "Děti v pohybu"
Klíčová slova v angličtině
movement, movement activities, preschool children, education system, project "Children in movement"
Rozsah průvodní práce
59 s. , 7 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématikou pohybových aktivit u dětí předškolního věku. V teoretické části je rozpracována obecná rovina pohybu a pohybových aktivit, jejich význam a sféry vlivu. Podstatná část je věnována vývojovým specifikům dětí předškolního věku v souvislosti s pohybovými aktivitami a systému předškolního vzdělávání a především programu "Děti v pohybu", který je ve zlínských mateřských školách realizován od roku 2008. V praktické části je rozebrán pedagogický výzkum, který mapuje názory pedagogů zúčastněných mateřských škol a jejich celkové hodnocení programu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with questions about movement activities for preschool children. Theoretical part contains definitions and meanings of movement, movement activities and spheres of influence on people. It also treats of specifics of preschool children in context of movement activities, education system and project "Children in movement" especially, which has carried out in kindergartens in Zlin since 2008. Practical part analyses results from pedagogic research, which summarizes pedagogue’s opinions and overall assessment of project.
Klíčová slova
pohyb, pohybová aktivita, děti předškolního věku, vzdělávací systém, program "Děti v pohybu"
Klíčová slova v angličtině
movement, movement activities, preschool children, education system, project "Children in movement"
Zásady pro vypracování
Studium literatury
Zpracování teoretických východisek a teoretické části bakalářské práce
Příprava empirické části bakalářské práce
Realizace výzkumu
Interpretace získaných dat
Shrnutí, doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Studium literatury
Zpracování teoretických východisek a teoretické části bakalářské práce
Příprava empirické části bakalářské práce
Realizace výzkumu
Interpretace získaných dat
Shrnutí, doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
BLAHUTKOVÁ, M. Psychomotorika. Brno : Masarykova univerzita, 2007.
ISBN 978-80-210-3067-1.
DVOŘÁKOVÁ, H. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha : Raabe, 2006. ISBN 80-86307-27-1.
GARDOŠOVÁ, J., DUJKOVÁ, L. a kol. Vzdělávací program Začít spolu : metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Praha : Portál, 2003.
ISBN 80-7178-815-5.
KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. (eds.) Předškolní a primární pedagogika. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-585-7.
KOŤÁTKOVÁ, S. Dítě a mateřská škola : dítě v rodinném prostředí, rodiče a mateřská škola, předškolní vzdělávání, školní programy. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1568-1.
Seznam doporučené literatury
BLAHUTKOVÁ, M. Psychomotorika. Brno : Masarykova univerzita, 2007.
ISBN 978-80-210-3067-1.
DVOŘÁKOVÁ, H. Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha : Raabe, 2006. ISBN 80-86307-27-1.
GARDOŠOVÁ, J., DUJKOVÁ, L. a kol. Vzdělávací program Začít spolu : metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Praha : Portál, 2003.
ISBN 80-7178-815-5.
KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. (eds.) Předškolní a primární pedagogika. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-585-7.
KOŤÁTKOVÁ, S. Dítě a mateřská škola : dítě v rodinném prostředí, rodiče a mateřská škola, předškolní vzdělávání, školní programy. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1568-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Rozveďte možnosti způsobu evaluace realizovaného programu. (Hrbáčková)
Navrhněte způsob zpracování dat (kvalitativní). (Hladík)
Na str. 31 se odkazujete na rozhovory v přílohách. Příloha PIII však nebyla přiložena. Přineste přepsané rozhovory se všemi uvedenými respondenty (4.3, str. 29) k obhajobě. (Andrysová)
Pohovořte blíže o projektu Zdravá mateřská škola (Škola podporující zdraví). (Musil)