Cílem této práce je zjistit postoje rodičů a pedagogů k řešení výchovných problémů dětí na základní škole na Kroměřížsku. Práce je složena z části teoretické a části praktické.
Teoretická část popisuje výchovné problémy dětí, prevenci sociálně-patologických jevů. Dále je zaměřena na drogy, záškoláctví a řešení těchto problémů.
Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum, který porovnává postoje rodičů a pedagogů k řešení výchovných problémů dětí na základní škole.
Anotace v angličtině
The main goal of this thesis is ascertaining the attitudes of parents and teachers towards solutions of children’s educational problems at an elementary school in the Kroměříž region.
The thesis consists of a theoretical and practical part.
The theoretical part deals with educational problems of children, prevention of socially pa-thological phenomena. Furthermore, it focuses on drugs, truancy and solutions of these problems.
The practical part includes quantitative survey which compares the attitudes of parents and teachers towards solutions of children’s educational problems at elementary school.
Cílem této práce je zjistit postoje rodičů a pedagogů k řešení výchovných problémů dětí na základní škole na Kroměřížsku. Práce je složena z části teoretické a části praktické.
Teoretická část popisuje výchovné problémy dětí, prevenci sociálně-patologických jevů. Dále je zaměřena na drogy, záškoláctví a řešení těchto problémů.
Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum, který porovnává postoje rodičů a pedagogů k řešení výchovných problémů dětí na základní škole.
Anotace v angličtině
The main goal of this thesis is ascertaining the attitudes of parents and teachers towards solutions of children’s educational problems at an elementary school in the Kroměříž region.
The thesis consists of a theoretical and practical part.
The theoretical part deals with educational problems of children, prevention of socially pa-thological phenomena. Furthermore, it focuses on drugs, truancy and solutions of these problems.
The practical part includes quantitative survey which compares the attitudes of parents and teachers towards solutions of children’s educational problems at elementary school.
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce (definice výchovných problémů, jejich klasifikace, řešení z pohledu rodičů a učitelů aj.)
Provedení kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce (definice výchovných problémů, jejich klasifikace, řešení z pohledu rodičů a učitelů aj.)
Provedení kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Seznam doporučené literatury
KERROVÁ, S. Dítě se speciálními potřebami. Praha: Portál, 1977. ISBN 80-7178-147-9.
KYRIACOU, Ch. Řešení výchovných problémů. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-945-3.
MATOUŠEK, O.; KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-226-2.
MATOUŠEK, O. a kol. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-473-7.
PRŮCHA, J.; WALTEROVÁ, E.; MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-029-4.
Seznam doporučené literatury
KERROVÁ, S. Dítě se speciálními potřebami. Praha: Portál, 1977. ISBN 80-7178-147-9.
KYRIACOU, Ch. Řešení výchovných problémů. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-945-3.
MATOUŠEK, O.; KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-226-2.
MATOUŠEK, O. a kol. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-473-7.
PRŮCHA, J.; WALTEROVÁ, E.; MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-029-4.