Ve své práci jsem se zajímala o vliv pohádek na děti a o celkové jejich působení. Jakým způsobem děti pohádky chápou, prožívají, jak si jejich obsah a poselství převádějí do reálného života. Pochopení jednotlivých postav a souznění s jejich chováním.
Také jsem se ale samozřejmě zaobírala teorií pohádek jako takových, jejich původem a vznikem.
Anotace v angličtině
In my thesis I dealt with an influence on fairytales on children and their overall ef-fects. How children understand them and how they see the connection with a real life. To understand various characters combined with their behaviour.
I also wrote about the theory of fairytales, their origins and creation.
Klíčová slova
Kouzelná pohádka, fantastika, výchova, mýtus, dobro a zlo
Klíčová slova v angličtině
Magic fairytales, fantastick, training, myth, good and evil
Rozsah průvodní práce
59 s. , 1 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své práci jsem se zajímala o vliv pohádek na děti a o celkové jejich působení. Jakým způsobem děti pohádky chápou, prožívají, jak si jejich obsah a poselství převádějí do reálného života. Pochopení jednotlivých postav a souznění s jejich chováním.
Také jsem se ale samozřejmě zaobírala teorií pohádek jako takových, jejich původem a vznikem.
Anotace v angličtině
In my thesis I dealt with an influence on fairytales on children and their overall ef-fects. How children understand them and how they see the connection with a real life. To understand various characters combined with their behaviour.
I also wrote about the theory of fairytales, their origins and creation.
Klíčová slova
Kouzelná pohádka, fantastika, výchova, mýtus, dobro a zlo
Klíčová slova v angličtině
Magic fairytales, fantastick, training, myth, good and evil
Zásady pro vypracování
Vyhledání literatury, formulace teoretické části práce, užší výběr literatury, příprava nástrojů empirického šetření(polostrukturovaný rozhovor), provedení výzkumu, shrnutí, analýza a interpretace výsledků, formulace závěrů, průběžné konzultace s vedoucím práce.
Zásady pro vypracování
Vyhledání literatury, formulace teoretické části práce, užší výběr literatury, příprava nástrojů empirického šetření(polostrukturovaný rozhovor), provedení výzkumu, shrnutí, analýza a interpretace výsledků, formulace závěrů, průběžné konzultace s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
ČERNOUŠEK, M. Děti a svět pohádek. Praha: Albatros, 1990. ISBN 13-858-90.
von FRANZ, M. L. Psychologický výklad pohádek. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-260-2.
GRIMM, J., GRIMM W. Pohádky. Praha: Odeon, 1988. ISBN 01-024-88.
HELDOVÁ, J. V říši obrazotvornosti. Praha: Albatros, 1985.
LURKER, M. Slovník symbolů. Praha: Euromedia Group k. s., 2005. Universum. ISBN 80-242-1588-8.
Seznam doporučené literatury
ČERNOUŠEK, M. Děti a svět pohádek. Praha: Albatros, 1990. ISBN 13-858-90.
von FRANZ, M. L. Psychologický výklad pohádek. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-260-2.
GRIMM, J., GRIMM W. Pohádky. Praha: Odeon, 1988. ISBN 01-024-88.
HELDOVÁ, J. V říši obrazotvornosti. Praha: Albatros, 1985.
LURKER, M. Slovník symbolů. Praha: Euromedia Group k. s., 2005. Universum. ISBN 80-242-1588-8.