Bakalářská práce pojednává o problematice agrese mentálně retardovaných dětí. Teoretická část se týká pojmu agrese a zavádí čtenáře do specifikace mentální retardace. Problematika bakalářské práce týká především dětí, a proto jedna z kapitol patří osobnosti mentálně retardovaného dítěte. Cílem praktické části bylo zjistit, jaké jsou nejčastější projevy agrese u dětí s mentální retardací. Dílčím cílem výzkumu bylo také dojít k rozdílům mezi agresí dětí s lehkou mentální retardací a dětí s těžkou, hlubokou mentální retardací
Anotace v angličtině
This bachelor study is focused on aggression of mentally retarded children. Theory part deals with the basic specification of cephalonia problems. It deals mainly with the problems of mentally retarded children. For this reason a special chapter called Personality of the mentally retarded child was added. What are the most common types of aggression of mentally retarded kids is explained in the practical part of this study. It is divided in two parts. One - children with light and two - children with the serious mental problems.
aggression, child aggression, cephalonia - mental retardation, education of mentally retarded children, personality of mentally retarded children
Rozsah průvodní práce
53 s., 2 s. tab. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o problematice agrese mentálně retardovaných dětí. Teoretická část se týká pojmu agrese a zavádí čtenáře do specifikace mentální retardace. Problematika bakalářské práce týká především dětí, a proto jedna z kapitol patří osobnosti mentálně retardovaného dítěte. Cílem praktické části bylo zjistit, jaké jsou nejčastější projevy agrese u dětí s mentální retardací. Dílčím cílem výzkumu bylo také dojít k rozdílům mezi agresí dětí s lehkou mentální retardací a dětí s těžkou, hlubokou mentální retardací
Anotace v angličtině
This bachelor study is focused on aggression of mentally retarded children. Theory part deals with the basic specification of cephalonia problems. It deals mainly with the problems of mentally retarded children. For this reason a special chapter called Personality of the mentally retarded child was added. What are the most common types of aggression of mentally retarded kids is explained in the practical part of this study. It is divided in two parts. One - children with light and two - children with the serious mental problems.
aggression, child aggression, cephalonia - mental retardation, education of mentally retarded children, personality of mentally retarded children
Zásady pro vypracování
Analýza literárních pramenů a zpracování teoretických východisek
Příprava výzkumu, výběr a charakteristika výzkumného souboru
Provedení výzkumu
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu
Přijetí odpovídajících závěrů
Doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Analýza literárních pramenů a zpracování teoretických východisek
Příprava výzkumu, výběr a charakteristika výzkumného souboru
Provedení výzkumu
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu
Přijetí odpovídajících závěrů
Doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
ČADILOVÁ, V., JŮN, H., THOROVÁ, K. a kol. Agrese u lidí s mentální retardací a autismem. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-319-2.
ČERMÁK, I., HŘEBÍČKOVÁ, M., MACEK, P. (eds.) Agrese, identita, osobnost. Tišnov: Sdružení SCAN, 2003. ISBN 80-86620-06-9.
LANGER, S. Mentální retardace: etiologie, diagnostika, profesiografie, výchova. Hradec Králové: Kotva, 1995. ISBN 80-900254-6-3.
PONĚŠICKÝ, J. Agrese, násilí a psychologie moci. Praha: TRITON, 2004.
ISBN 80-7254-593-0.
ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace vzdělávání-výchova-sociální péče. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-71785-060-7.
VALENTA, M., MÜLLER, O. (et. al.) Psychopedie. Praha: Parta, 2007.
ISBN 978-80-7320-099-2.
Seznam doporučené literatury
ČADILOVÁ, V., JŮN, H., THOROVÁ, K. a kol. Agrese u lidí s mentální retardací a autismem. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-319-2.
ČERMÁK, I., HŘEBÍČKOVÁ, M., MACEK, P. (eds.) Agrese, identita, osobnost. Tišnov: Sdružení SCAN, 2003. ISBN 80-86620-06-9.
LANGER, S. Mentální retardace: etiologie, diagnostika, profesiografie, výchova. Hradec Králové: Kotva, 1995. ISBN 80-900254-6-3.
PONĚŠICKÝ, J. Agrese, násilí a psychologie moci. Praha: TRITON, 2004.
ISBN 80-7254-593-0.
ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace vzdělávání-výchova-sociální péče. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-71785-060-7.
VALENTA, M., MÜLLER, O. (et. al.) Psychopedie. Praha: Parta, 2007.
ISBN 978-80-7320-099-2.