Diplomová práce se zabývá stavem kázně žáků na vybrané základní škole a analyzuje postupy učitelů při řešení výchovných problémů. Cílem této práce je zjistit, s jakými výchovnými problémy se učitelé setkávají a jak při nich postupují, a také navrhnout svá vlastní řešení.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with a topic of students’ discipline at primary school and analyzes procedures employed for solving discipline issues. The main goal of this thesis is to find out which discipline issues teachers encounters the most and which methods they use to solve them; several possible solutions are proposed.
Klíčová slova
agresivita, alkohol, drogy, drzost, kázeň, kouření, krádeže, kyberšikana, lhaní, násilí, nekázeň, pedagog, prevence, problémový žák, rvačky, sociální pedagog, sport, střední školní věk, šikana, školní třída, vandalismus, volný čas, vulgárnost, výchova, výchovné problémy, žák, základní škola, záškoláctví, zločinnost.
Diplomová práce se zabývá stavem kázně žáků na vybrané základní škole a analyzuje postupy učitelů při řešení výchovných problémů. Cílem této práce je zjistit, s jakými výchovnými problémy se učitelé setkávají a jak při nich postupují, a také navrhnout svá vlastní řešení.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with a topic of students’ discipline at primary school and analyzes procedures employed for solving discipline issues. The main goal of this thesis is to find out which discipline issues teachers encounters the most and which methods they use to solve them; several possible solutions are proposed.
Klíčová slova
agresivita, alkohol, drogy, drzost, kázeň, kouření, krádeže, kyberšikana, lhaní, násilí, nekázeň, pedagog, prevence, problémový žák, rvačky, sociální pedagog, sport, střední školní věk, šikana, školní třída, vandalismus, volný čas, vulgárnost, výchova, výchovné problémy, žák, základní škola, záškoláctví, zločinnost.
Zpracovat teoretická východiska pro praktickou část práce.
Provést empirický výzkum - kombinace kvantitativního a kvalitativního výzkumu.
Zpracovat a vyhodnotit výsledky výzkumu.
Přijmout odpovídající závěry.
Zásady pro vypracování
Zpracovat teoretická východiska pro praktickou část práce.
Provést empirický výzkum - kombinace kvantitativního a kvalitativního výzkumu.
Zpracovat a vyhodnotit výsledky výzkumu.
Přijmout odpovídající závěry.
Seznam doporučené literatury
BENDL, S. Jak předcházet nekázni aneb kázeňské prostředky. Praha: ISV, 2004. 208 s. ISBN 80-86642-14-3.
KOLÁŘ, M. Skrytý svět šikanování ve školách: příčiny, diagnostika a praktická pomoc. Vyd. 2. Praha: Portál, 2000. 127 s. ISBN 80-7178-409-5.
KYRIACOU, CH. Řešení výchovných problemů ve škole. Praha: Portál, 2005. 151 s. ISBN 80-7178-945-3.
MALACH, J. Teorie metodiky výchovy. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2007. 228 s. ISBN 978-80-86723-29-7.
ONDRÁČEK, P. Františku, přestaň konečně zlobit, nebo…: Informace a podněty pro pedagogickou práci s žáky, kteří se chovají ve výuce rušivě. Praha: ISV, 2003. 170 s. ISBN 80-86642-18-6.
Seznam doporučené literatury
BENDL, S. Jak předcházet nekázni aneb kázeňské prostředky. Praha: ISV, 2004. 208 s. ISBN 80-86642-14-3.
KOLÁŘ, M. Skrytý svět šikanování ve školách: příčiny, diagnostika a praktická pomoc. Vyd. 2. Praha: Portál, 2000. 127 s. ISBN 80-7178-409-5.
KYRIACOU, CH. Řešení výchovných problemů ve škole. Praha: Portál, 2005. 151 s. ISBN 80-7178-945-3.
MALACH, J. Teorie metodiky výchovy. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2007. 228 s. ISBN 978-80-86723-29-7.
ONDRÁČEK, P. Františku, přestaň konečně zlobit, nebo…: Informace a podněty pro pedagogickou práci s žáky, kteří se chovají ve výuce rušivě. Praha: ISV, 2003. 170 s. ISBN 80-86642-18-6.