Diplomová práce se zabývá osobnostním rozvojem studentů sociální pedagogiky pomocí prvků psychosomatických disciplín. Práce je členěna do dvou částí - části teoretické a části praktické. V teoretické části práce vymezuje osobnost sociálního pedagoga a možnosti jejího rozvoje. Analyzuje uplatnění poznatků psychosomatických disciplín a základní předpoklady užití dramatické a osobnostní výchovy v rozvoji studentů. Čtvrtá kapitola krátce pojednává
o sociálně patologických jevech, což je téma provedeného projektu.
Praktická část stručně popisuje metodiku projektu, zaměřeného na rozvoj osobnosti studentů, který byl proveden v rámci výzkumu. Jeho průběh a výsledky vyhodnocuje druhá kapitola praktické části diplomové práce.
Anotace v angličtině
This diploma thesis, employing the elements of psychosomatic disciplines, deals with per-sonal development of the social pedagogy students. It consists of two parts - theoretical, and the empirical one.The theoretical part of this work defines the personality of social educator and the possibili-ties of its development. It analyzes the utilization of insights of psychosomatic disciplines and the basic prerequisites of the use of creative drama and social education in the field of students’ development. The fourth chapter briefly discusses the socio-pathologic phenome-na, the subject of the carried-out project.The practical part of this thesis briefly describes the methodology of the undertaken project on students’ development, which was conducted in the research. Its progress and results are being evaluated in the second chapter of the practical part of the thesis.
Diplomová práce se zabývá osobnostním rozvojem studentů sociální pedagogiky pomocí prvků psychosomatických disciplín. Práce je členěna do dvou částí - části teoretické a části praktické. V teoretické části práce vymezuje osobnost sociálního pedagoga a možnosti jejího rozvoje. Analyzuje uplatnění poznatků psychosomatických disciplín a základní předpoklady užití dramatické a osobnostní výchovy v rozvoji studentů. Čtvrtá kapitola krátce pojednává
o sociálně patologických jevech, což je téma provedeného projektu.
Praktická část stručně popisuje metodiku projektu, zaměřeného na rozvoj osobnosti studentů, který byl proveden v rámci výzkumu. Jeho průběh a výsledky vyhodnocuje druhá kapitola praktické části diplomové práce.
Anotace v angličtině
This diploma thesis, employing the elements of psychosomatic disciplines, deals with per-sonal development of the social pedagogy students. It consists of two parts - theoretical, and the empirical one.The theoretical part of this work defines the personality of social educator and the possibili-ties of its development. It analyzes the utilization of insights of psychosomatic disciplines and the basic prerequisites of the use of creative drama and social education in the field of students’ development. The fourth chapter briefly discusses the socio-pathologic phenome-na, the subject of the carried-out project.The practical part of this thesis briefly describes the methodology of the undertaken project on students’ development, which was conducted in the research. Its progress and results are being evaluated in the second chapter of the practical part of the thesis.
Analýza literárních pramenů k tématu.
Na základě východisek představených v teoretické části práce vytvoření ideového a technického plánu výzkumného projektu.
Pro zodpovězení výzkumných otázek zvolení vhodné metodiky a realizace výzkumu na relevantním výzkumném souboru.
Cílem výzkumu bude porovnání charakteristik žáků před projektem a následně po projektu.
Analýza/interpretace získaných údajů a zjištěných fakt.
Zásady pro vypracování
Analýza literárních pramenů k tématu.
Na základě východisek představených v teoretické části práce vytvoření ideového a technického plánu výzkumného projektu.
Pro zodpovězení výzkumných otázek zvolení vhodné metodiky a realizace výzkumu na relevantním výzkumném souboru.
Cílem výzkumu bude porovnání charakteristik žáků před projektem a následně po projektu.
Analýza/interpretace získaných údajů a zjištěných fakt.
Seznam doporučené literatury
JEDLIČKA, R., KOŤA, J. Aktuální problémy výchovy: Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-71-84-555-8.
MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Praha: Akademie múzických umění, 2007. ISBN 978-80-7331-089-9.
ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova univerzita, 1998. ISBN 80-21019-37-9.
VYSKOČILOVÁ, E., SLAVÍKOVÁ, E. (ed.) Psychosomatický základ veřejného vystupování (jeho studium a výzkum). Praha: Akademie múzických umění, 2000. ISBN 80-85883-50-3.
WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV nakladatelství, 1996. ISBN 80-85866-16-1.
Seznam doporučené literatury
JEDLIČKA, R., KOŤA, J. Aktuální problémy výchovy: Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-71-84-555-8.
MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Praha: Akademie múzických umění, 2007. ISBN 978-80-7331-089-9.
ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova univerzita, 1998. ISBN 80-21019-37-9.
VYSKOČILOVÁ, E., SLAVÍKOVÁ, E. (ed.) Psychosomatický základ veřejného vystupování (jeho studium a výzkum). Praha: Akademie múzických umění, 2000. ISBN 80-85883-50-3.
WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: ISV nakladatelství, 1996. ISBN 80-85866-16-1.