Práce charakterizuje předškolní výchovu v ČR, popisuje historii, vývoj, současnost před-školní výchovy a představuje Mateřskou školu Tupesy
( historii, strukturu, organizaci, personální činnost, školní vzdělávací program).
Praktická část zjišťuje míru spolupráce mezi učitelkami a rodiči dětí v Mateřské škole Tupesy, informovanost rodičů o adaptaci svých dětí, jejich informovanost o Mateřské škole Tupesy a míru komunikace mezi rodiči a učitelkami.
Anotace v angličtině
The work is characterised the pre-school education in Czech Republic, describes the history, the development, the present pre-school education and personates the Nursery school Tupesy
( the history, the structure, the organization, the personal activity, the school educational program).
The practical part is detected the measure of the cooperate between teachers and parents of the children in Nursery school Tupesy, information of the parents about adaptation their children, their information about the Nursery school Tupesy and measure of the communication between parents and teachers.
Klíčová slova
Předškolní výchova, mateřská škola, rodinné prostředí, rodina, adaptace, spolupráce.
Práce charakterizuje předškolní výchovu v ČR, popisuje historii, vývoj, současnost před-školní výchovy a představuje Mateřskou školu Tupesy
( historii, strukturu, organizaci, personální činnost, školní vzdělávací program).
Praktická část zjišťuje míru spolupráce mezi učitelkami a rodiči dětí v Mateřské škole Tupesy, informovanost rodičů o adaptaci svých dětí, jejich informovanost o Mateřské škole Tupesy a míru komunikace mezi rodiči a učitelkami.
Anotace v angličtině
The work is characterised the pre-school education in Czech Republic, describes the history, the development, the present pre-school education and personates the Nursery school Tupesy
( the history, the structure, the organization, the personal activity, the school educational program).
The practical part is detected the measure of the cooperate between teachers and parents of the children in Nursery school Tupesy, information of the parents about adaptation their children, their information about the Nursery school Tupesy and measure of the communication between parents and teachers.
Klíčová slova
Předškolní výchova, mateřská škola, rodinné prostředí, rodina, adaptace, spolupráce.
Stanovení vize diplomové práce, úvaha nad přínosy, ověření smyslu práce.
Stanovení hlavního a dílčích cílů práce.
Předprojektová příprava.
Plán projektu, detailní plán postupu tvorby diplomové práce.
Studium odborné literatury a dostupných informačních zdrojů související s problematikou tématu, volba vhodného způsobu zpracování výzkumu.
Zpracování teoretické části jako východiska pro navazující praktický výzkum.
Příprava, ověření a realizace výzkumu.
Zpracování výsledků šetření a vyhodnocení výstupů realizovaného šetření v provázanosti na teoretickou východiskovou platformu a cíle práce.
Zhodnocení, závěr.
Zásady pro vypracování
Stanovení vize diplomové práce, úvaha nad přínosy, ověření smyslu práce.
Stanovení hlavního a dílčích cílů práce.
Předprojektová příprava.
Plán projektu, detailní plán postupu tvorby diplomové práce.
Studium odborné literatury a dostupných informačních zdrojů související s problematikou tématu, volba vhodného způsobu zpracování výzkumu.
Zpracování teoretické části jako východiska pro navazující praktický výzkum.
Příprava, ověření a realizace výzkumu.
Zpracování výsledků šetření a vyhodnocení výstupů realizovaného šetření v provázanosti na teoretickou východiskovou platformu a cíle práce.
Zhodnocení, závěr.
Seznam doporučené literatury
BEAN, R. Jak rozvíjet tvořivost dítěte. Praha : Portál, 1995. 86 s. ISBN 80- 7178-035-9.
BEČVÁŘOVÁ, Z. Současná Mateřská škola a její řízení. Praha : Portál, 2003. 154 s. ISBN 80-7178-537-7.
BĚLINOVÁ, L. MIŠURCOVÁ, V. Z dějin předškolní výchovy. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, n.p., 1982. 122 s.
CAIATIOVÁ, M. DELAČOVÁ, S. MÜLLEROVÁ, A. Volná hra (Zkušenosti a náměty). Praha : Portál, 1994. 106 s. ISBN 80-7178-011-1.
CLAYCOMBOVÁ, P. Školka plná zábavy. Praha : Portál, 1996. 246 s. ISBN 80-7178-069-3.
DEISSLER, H. H. Každodenní problémy v mateřské škole. Praha : Portál, 1994. 108 s. ISBN 80-7178-010-3.
JEŘÁBKOVÁ, B. Mateřská škola jako životní prostor. Brno : Masarykova univerzita, 1993. 231 s. ISBN 80-210-0830-X.
NIESEL, R. GRIEBEL, W. Poprvé v mateřské škole. Praha : Portál, 2005. 100 s. ISBN 80-7178-989-5.
SCHILLER, P. Hry pro rozvoj dětského mozku. Praha : Portál, 2004. 126 s. ISBN 80-7178-905-4.
Seznam doporučené literatury
BEAN, R. Jak rozvíjet tvořivost dítěte. Praha : Portál, 1995. 86 s. ISBN 80- 7178-035-9.
BEČVÁŘOVÁ, Z. Současná Mateřská škola a její řízení. Praha : Portál, 2003. 154 s. ISBN 80-7178-537-7.
BĚLINOVÁ, L. MIŠURCOVÁ, V. Z dějin předškolní výchovy. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, n.p., 1982. 122 s.
CAIATIOVÁ, M. DELAČOVÁ, S. MÜLLEROVÁ, A. Volná hra (Zkušenosti a náměty). Praha : Portál, 1994. 106 s. ISBN 80-7178-011-1.
CLAYCOMBOVÁ, P. Školka plná zábavy. Praha : Portál, 1996. 246 s. ISBN 80-7178-069-3.
DEISSLER, H. H. Každodenní problémy v mateřské škole. Praha : Portál, 1994. 108 s. ISBN 80-7178-010-3.
JEŘÁBKOVÁ, B. Mateřská škola jako životní prostor. Brno : Masarykova univerzita, 1993. 231 s. ISBN 80-210-0830-X.
NIESEL, R. GRIEBEL, W. Poprvé v mateřské škole. Praha : Portál, 2005. 100 s. ISBN 80-7178-989-5.
SCHILLER, P. Hry pro rozvoj dětského mozku. Praha : Portál, 2004. 126 s. ISBN 80-7178-905-4.