Cílem této diplomové práce je analyzovat možné způsoby vzájemné komunikace mezi žáky, rodiči žáků a školou ve vzdělávacích i výchovných situacích, které se mohou vyskytovat v průběhu školní docházky na základní školu. Dále tato diplomová práce pojednává o vlivu nefunkční vzájemné komunikace na vznik výchovně-vzdělávacích problémů žáků.
Hlavním cílem výzkumného šetření v praktické části diplomové práce, bylo zjistit, jaké způ-soby zjišťování informací o prospěchu a chování svého dítěte rodiče žáků nejčastěji využívají. Výsledky výzkumného šetření doplňuji o zkušenosti a postoje třídních učitelů a výchovné poradkyně školy.
Anotace v angličtině
Aim of this diploma thesis is to analyse possible ways of mutual communication among pupils, pupils' parents and school in educational and pedagogical situations that can occur during scholastic attendance at an elementary school. Moreover the thesis deals with influence of mutually functionless communication on emergence of educational and pedagogical troubles of pupils. The main goal of a research inquiry in a practical part of the diploma thesis was to ascertain what ways are most often used for retrieving information about pupils’ results and behaviour by particular pupils’ parents. The research inquiry results are supplemented with experiences and attitudes of class masters as well as educational advisers.
Klíčová slova
školní klima, komunikace, elektronická žákovská knížka, osobnost učitele, osobnost žáka, školní vyrušování, záškoláctví, šikana, třídní schůzky
Klíčová slova v angličtině
school atmosphere, communication, electronic student´s book, teacher´s personality, pupil´s personality, undiscipline student´s in education, skip school, bully, class-meetings
Rozsah průvodní práce
75 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je analyzovat možné způsoby vzájemné komunikace mezi žáky, rodiči žáků a školou ve vzdělávacích i výchovných situacích, které se mohou vyskytovat v průběhu školní docházky na základní školu. Dále tato diplomová práce pojednává o vlivu nefunkční vzájemné komunikace na vznik výchovně-vzdělávacích problémů žáků.
Hlavním cílem výzkumného šetření v praktické části diplomové práce, bylo zjistit, jaké způ-soby zjišťování informací o prospěchu a chování svého dítěte rodiče žáků nejčastěji využívají. Výsledky výzkumného šetření doplňuji o zkušenosti a postoje třídních učitelů a výchovné poradkyně školy.
Anotace v angličtině
Aim of this diploma thesis is to analyse possible ways of mutual communication among pupils, pupils' parents and school in educational and pedagogical situations that can occur during scholastic attendance at an elementary school. Moreover the thesis deals with influence of mutually functionless communication on emergence of educational and pedagogical troubles of pupils. The main goal of a research inquiry in a practical part of the diploma thesis was to ascertain what ways are most often used for retrieving information about pupils’ results and behaviour by particular pupils’ parents. The research inquiry results are supplemented with experiences and attitudes of class masters as well as educational advisers.
Klíčová slova
školní klima, komunikace, elektronická žákovská knížka, osobnost učitele, osobnost žáka, školní vyrušování, záškoláctví, šikana, třídní schůzky
Klíčová slova v angličtině
school atmosphere, communication, electronic student´s book, teacher´s personality, pupil´s personality, undiscipline student´s in education, skip school, bully, class-meetings
Zásady pro vypracování
Analýza literárních pramenů a zpracování teoretických východisek
Příprava výzkumu, výběr a charakteristika výzkumného souboru
Provedení výzkumu
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu
Přijetí odpovídajících závěrů
Zásady pro vypracování
Analýza literárních pramenů a zpracování teoretických východisek
Příprava výzkumu, výběr a charakteristika výzkumného souboru
Provedení výzkumu
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu
Přijetí odpovídajících závěrů
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ,M. Vývojová psychologie, dětství, dospělost stáří,1. vydání. Praha: Portál, s. r. o, 2000, 522 s. ISBN 80-7178-308-0.
NAKONEČNÝ, M. Základy psychologie osobnosti, 1. vydání.Praha: Management Press, a.s, 1993, 232s. ISBN 80-85603-34-9.
NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi,Praha: Grada Publishing a.s, 2005, 171s. ISBN 80-247-0738-1.
EGER, L. a kol. Komunikace školy s veřejností,Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni, 2001, ISBN 80-7082-828-5.
SVĚTLÍK, J. Marketing školy,1.vydání.Zlín: EKKA, 2007, 382s. ISBN: 80-902200-8-8.
MAREŠ, J., KŘIVOHAVÝ, J. Komunikace ve škole,Brno: MU, 1995, 210s. ISBN: 80-210-1070-3.
Seznam doporučené literatury
VÁGNEROVÁ,M. Vývojová psychologie, dětství, dospělost stáří,1. vydání. Praha: Portál, s. r. o, 2000, 522 s. ISBN 80-7178-308-0.
NAKONEČNÝ, M. Základy psychologie osobnosti, 1. vydání.Praha: Management Press, a.s, 1993, 232s. ISBN 80-85603-34-9.
NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi,Praha: Grada Publishing a.s, 2005, 171s. ISBN 80-247-0738-1.
EGER, L. a kol. Komunikace školy s veřejností,Plzeň : Západočeská univerzita v Plzni, 2001, ISBN 80-7082-828-5.
SVĚTLÍK, J. Marketing školy,1.vydání.Zlín: EKKA, 2007, 382s. ISBN: 80-902200-8-8.
MAREŠ, J., KŘIVOHAVÝ, J. Komunikace ve škole,Brno: MU, 1995, 210s. ISBN: 80-210-1070-3.