Tato práce je zaměřena na environmentální výchovu ve školní družině. V teoretické části se nejprve zabývám environmentální výchovou jako takovou. Podrobněji se zaměřuji na environmentální výchovu realizovanou v rámci základní školy a také charakterizuji školní družinu jako zařízení zajišťující výchovu mimo vyučování. Dále popisuji projekt Svět kolem nás, který se zabývá vybranými tématy environmentální výchovy.
Praktická část je věnována výzkumu vlivu projektu Svět kolem nás na vědomosti žáků z oblasti environmentální výchovy, na povědomí o správném a nesprávném chování vůči životnímu prostředí a na povědomí o činnostech člověka ovlivňujících životní prostředí.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on environmental education in a school club. In the theoretical part of the first I deal with environmental education as such. In more detail is focused on environmental education implemented in primary schools and also characterized the school club as a retinue of equipment to ensure education out of school hours. Next I describe the project World around us, where I deal with selected topics environmental education.
The practical part is devoted to research the impact of the project World around us in the knowledge of pupils in the field of environmental education, awareness of right and wrong behavior to the environment and the awareness of human activities affecting the environment.
Klíčová slova
environmentální výchova, ekologická výchova, základní škola, školní družina, projekt
Klíčová slova v angličtině
environmental education, ecological education, primary school, school club, project
Rozsah průvodní práce
81 s., 21 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce je zaměřena na environmentální výchovu ve školní družině. V teoretické části se nejprve zabývám environmentální výchovou jako takovou. Podrobněji se zaměřuji na environmentální výchovu realizovanou v rámci základní školy a také charakterizuji školní družinu jako zařízení zajišťující výchovu mimo vyučování. Dále popisuji projekt Svět kolem nás, který se zabývá vybranými tématy environmentální výchovy.
Praktická část je věnována výzkumu vlivu projektu Svět kolem nás na vědomosti žáků z oblasti environmentální výchovy, na povědomí o správném a nesprávném chování vůči životnímu prostředí a na povědomí o činnostech člověka ovlivňujících životní prostředí.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on environmental education in a school club. In the theoretical part of the first I deal with environmental education as such. In more detail is focused on environmental education implemented in primary schools and also characterized the school club as a retinue of equipment to ensure education out of school hours. Next I describe the project World around us, where I deal with selected topics environmental education.
The practical part is devoted to research the impact of the project World around us in the knowledge of pupils in the field of environmental education, awareness of right and wrong behavior to the environment and the awareness of human activities affecting the environment.
Klíčová slova
environmentální výchova, ekologická výchova, základní škola, školní družina, projekt
Klíčová slova v angličtině
environmental education, ecological education, primary school, school club, project
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek z oblasti environmentální výchovy.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumného šetření environmentální výchovy na základní škole.
Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí, doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek z oblasti environmentální výchovy.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumného šetření environmentální výchovy na základní škole.
Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí, doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČINČERA, J. Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-147-8.
HORKÁ, H. Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21. století. Brno: Katedra pedagogiky Pedagogické fakulty MU, 2005. ISBN 80-210-3750-4.
MÁCHAL, A. Průvodce praktickou ekologickou výchovou. Brno: Rezekvítek, 2000. ISBN 80-902954-0-1.
Seznam doporučené literatury
ČINČERA, J. Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-147-8.
HORKÁ, H. Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21. století. Brno: Katedra pedagogiky Pedagogické fakulty MU, 2005. ISBN 80-210-3750-4.
MÁCHAL, A. Průvodce praktickou ekologickou výchovou. Brno: Rezekvítek, 2000. ISBN 80-902954-0-1.