Práce obsahuje měření základních fyzikálních parametrů kamery, jako jsou ohnisková vzdálenost, úhel záběru a rozlišovací schopnost. Byla provedena přestavba webové kamery na IR-webkameru. Dále se zde nachází návod, jak provést synchronizaci webkamery s programem Matlab. Závěrem práce je nastínění principu fůze obrazu.
Anotace v angličtině
The bachelor’s work contains measurement of basic physical characteristics of the digital camera, such as focal length, angle of sight and sensor resolution. The modification of the webcam into the IR-webcam was made. There is also instruction manual how to make synchronization of the webcam with Matlab program. In the end of the bachelor’s work is the introduction of principles of the Image fusion.
focal length, resolution, angle of sight, optical camera, infra camera, Image Acquisition Toolbox, Image fusion.
Rozsah průvodní práce
47 s., 4 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce obsahuje měření základních fyzikálních parametrů kamery, jako jsou ohnisková vzdálenost, úhel záběru a rozlišovací schopnost. Byla provedena přestavba webové kamery na IR-webkameru. Dále se zde nachází návod, jak provést synchronizaci webkamery s programem Matlab. Závěrem práce je nastínění principu fůze obrazu.
Anotace v angličtině
The bachelor’s work contains measurement of basic physical characteristics of the digital camera, such as focal length, angle of sight and sensor resolution. The modification of the webcam into the IR-webcam was made. There is also instruction manual how to make synchronization of the webcam with Matlab program. In the end of the bachelor’s work is the introduction of principles of the Image fusion.
focal length, resolution, angle of sight, optical camera, infra camera, Image Acquisition Toolbox, Image fusion.
Zásady pro vypracování
U IR kamery TP8 nebo IR webových kamer dostupných v laboratoři D309 změřte základní fyzikální parametry (Ohnisková vzdálenost, úhel záběru, aj.).
Proveďte výběr a nákup vhodné webové kamery a přidáním pásmoveho filtru ji upravte na IR kameru.
IR kameru z bodu 2 připojte pomoci Image Aquisition Toolboxu do Matlabu. U nasnímaných IR scén vyhodnoťte některé parametry a porovnejte s bodem 1.
Nastudujte matematické principy, na základě nichž by bylo možné pomocí dvou kamer s malým rozlišením získat obraz s vyšším rozlišením.
Zásady pro vypracování
U IR kamery TP8 nebo IR webových kamer dostupných v laboratoři D309 změřte základní fyzikální parametry (Ohnisková vzdálenost, úhel záběru, aj.).
Proveďte výběr a nákup vhodné webové kamery a přidáním pásmoveho filtru ji upravte na IR kameru.
IR kameru z bodu 2 připojte pomoci Image Aquisition Toolboxu do Matlabu. U nasnímaných IR scén vyhodnoťte některé parametry a porovnejte s bodem 1.
Nastudujte matematické principy, na základě nichž by bylo možné pomocí dvou kamer s malým rozlišením získat obraz s vyšším rozlišením.
Seznam doporučené literatury
Úprava webové kamery na infrakameru. CHIP: magazín informačních technologií. 2008.
Popis vlastností Image Acqusition Toolboxu. Dostupné z www.mathworks.com
CANNER, G., TEKALP, A.M., HEINZELMAN, W. Super resolution recovery for multicamera surveillance imaging. Dostupné z www.ece.rochester.edu/projects/iplans/papers/camer_icme03.pdf
Method for increasing resolution in a camera. www.freepatentsonline.com. Patent no. 7389002
Seznam doporučené literatury
Úprava webové kamery na infrakameru. CHIP: magazín informačních technologií. 2008.
Popis vlastností Image Acqusition Toolboxu. Dostupné z www.mathworks.com
CANNER, G., TEKALP, A.M., HEINZELMAN, W. Super resolution recovery for multicamera surveillance imaging. Dostupné z www.ece.rochester.edu/projects/iplans/papers/camer_icme03.pdf
Method for increasing resolution in a camera. www.freepatentsonline.com. Patent no. 7389002
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Posluchač prezentoval výsledky, kterých dosáhl při řešení své bakalářské práce.
Součástí prezentace nebyla praktická ukázka.
Po seznámení s posudky vedoucího a oponenta komise položila tyto dotazy:
1.Proč byla ohnisková vzdálenost se záporným znaménkem? Vysvětlete. (Doc.Lukáš)
Student zodpověděl na položený dotaz s přehledem.