Tato diplomová práce se zabývá tématem kompetencí sociálního pedagoga. Pojednává o sociální pedagogice, o kompetencích obecně a specificky o kompetencích sociálního pedagoga. Z poznatků uvedených v teoretické části práce vychází část praktická. V rámci výzkumného projektu byl vytvořen dotazník kompetencí sociálního pedagoga. Respondenty byly studenti oboru sociální pedagogika. Cílem kvantitativního výzkumu bylo na základě získaných dat vytvořit model kompetencí sociálního pedagoga ve třech oblastech - vědo-mosti, dovednosti a schopnosti, osobnostní charakteristiky. Dotazník byl také zaměřen na posouzení toho, v jaké míře byly tyto tři soubory kompetencí rozvíjeny v rámci studia.
Anotace v angličtině
The following thesis is focused on the problematic of competences of social pedagogue. The theoretic part of the thesis is focusing on the social pedagogy, comeptences and competences of social pedagogue. From the teoretical part go the practical part. The practical part of the thesis is bassed on a quantitative approach. In the form of questionnaire about competences of social pedagogue- in three sections - knowledges, skills, personality cha-racteristics, distributed on univerzity students with the specialization Social Pedagogy. The aim of the research was to create the model of social pedagogue’s competences. The questionnaire was also focused on analysis of cultivation this three sections within in terms of study.
Social pedagogy, competence, knowledge, skill, personality characteristics, emotional intelligence, profession of social pedagogue.
Rozsah průvodní práce
84 s., 35 s.příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá tématem kompetencí sociálního pedagoga. Pojednává o sociální pedagogice, o kompetencích obecně a specificky o kompetencích sociálního pedagoga. Z poznatků uvedených v teoretické části práce vychází část praktická. V rámci výzkumného projektu byl vytvořen dotazník kompetencí sociálního pedagoga. Respondenty byly studenti oboru sociální pedagogika. Cílem kvantitativního výzkumu bylo na základě získaných dat vytvořit model kompetencí sociálního pedagoga ve třech oblastech - vědo-mosti, dovednosti a schopnosti, osobnostní charakteristiky. Dotazník byl také zaměřen na posouzení toho, v jaké míře byly tyto tři soubory kompetencí rozvíjeny v rámci studia.
Anotace v angličtině
The following thesis is focused on the problematic of competences of social pedagogue. The theoretic part of the thesis is focusing on the social pedagogy, comeptences and competences of social pedagogue. From the teoretical part go the practical part. The practical part of the thesis is bassed on a quantitative approach. In the form of questionnaire about competences of social pedagogue- in three sections - knowledges, skills, personality cha-racteristics, distributed on univerzity students with the specialization Social Pedagogy. The aim of the research was to create the model of social pedagogue’s competences. The questionnaire was also focused on analysis of cultivation this three sections within in terms of study.
Social pedagogy, competence, knowledge, skill, personality characteristics, emotional intelligence, profession of social pedagogue.
Zásady pro vypracování
Stanovení předmětu výzkumu a výzkumné strategie.
Zpracování teoretické části práce - teoretická analýza problému, operacionalizace pojmů.
Zpracování praktické části - stanovení výzkumné otázky,volba výzkumných metod, vymezení výzkumného vzorku.
Provedení výzkumu, vyhodnocení a analýza získaných dat, shrnutí výzkumu.
Zpracování závěrů vyplývajících z výzkumu.
Zásady pro vypracování
Stanovení předmětu výzkumu a výzkumné strategie.
Zpracování teoretické části práce - teoretická analýza problému, operacionalizace pojmů.
Zpracování praktické části - stanovení výzkumné otázky,volba výzkumných metod, vymezení výzkumného vzorku.
Provedení výzkumu, vyhodnocení a analýza získaných dat, shrnutí výzkumu.
Zpracování závěrů vyplývajících z výzkumu.
Seznam doporučené literatury
BELZ,H. , SIEGRIST, M.Klíčové komptence a jejich rozvoj: východiska, metody, cvičení a hry. Překlad Lisá, D. Vyd.1. Praha : Portál, 2001. 376 s. ISBN 80-7178-479-6.
KRAUS,B., POLÁČKOVÁ, V. aj. Člověk- prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. 199 s. ISBN 8073150042.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Vyd.1. Praha : Portál, 2008. 215 s. ISBN 978-80-7367-383-3.
MLČÁK, Z.(ed.)Profesní kompetence sociálních pracovníků a jejich hodnocení klienty. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita, Filozofická fakulta, 2005. 350 s. ISBN 80-7368-129-3.
ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Vyd.1. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 1998. 178 s. ISBN 80-210-1937-9.
Seznam doporučené literatury
BELZ,H. , SIEGRIST, M.Klíčové komptence a jejich rozvoj: východiska, metody, cvičení a hry. Překlad Lisá, D. Vyd.1. Praha : Portál, 2001. 376 s. ISBN 80-7178-479-6.
KRAUS,B., POLÁČKOVÁ, V. aj. Člověk- prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. 199 s. ISBN 8073150042.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Vyd.1. Praha : Portál, 2008. 215 s. ISBN 978-80-7367-383-3.
MLČÁK, Z.(ed.)Profesní kompetence sociálních pracovníků a jejich hodnocení klienty. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita, Filozofická fakulta, 2005. 350 s. ISBN 80-7368-129-3.
ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Vyd.1. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 1998. 178 s. ISBN 80-210-1937-9.