Tato diplomová práce se zabývá trampingem jako prostředkem výchovy mladého člověka. Na počátku teoretické části je seznámení s pojmem výchova a její historií. Dále se práce zabývá jednotlivými formami výchovy - výchova v přírodě, výchova k práci, výchova k zodpovědnosti, výchova k uvědomělému rodičovství, ekologická výchova a výchova k estetice. Pojem tramping, jeho historie a atributy trampingu. V poslední kapitole teoretické části se práce orientuje na osobnosti českého a světového trampingu. Praktická část je rozdělena na výchovný projekt zaměřený na utváření postojů nebo jejich změnu v sociální skupině, kde je podrobně rozebrán výzkumný problém. Ve druhé polovině praktické části jsou zmapovány metody a závěr výzkumu.
Annotation in English
This diploma work deals with tramping as a discipline of a young man. At the beginning of the theoretic part, there is familiarization with the term upbringing and her history. Further the diploma work deals with single forms upbringing - upbringing outdoor, upbringing to work, upbringing to responsibility, upbringing to conscious parenting, ecological upbringing and upbringing to aestheticians. Conception of tramping, his story and attributes of tramping. At last chapter of the theoretic parts orient on personalities Czech and world's tramping. Practical part is split on educational project, that’s oriented to formation postures or their change in social group , where I analyse experimental problem. In the second section of the practical part there are charted methods and classification of the research.
Keywords
výchova, sociální postoje, tramping, Ernest Thompson Seton, Robert Baden-Powell, Antonín Benjamín Svojsík, Josef Peterka
Keywords in English
upbringing, social bearings, tramping, Ernest Thompson Seton, Robert Baden- Powell, Antonín Benjamin Svojsik, Josef Peterka
Length of the covering note
68 s.
Language
CZ
Annotation
Tato diplomová práce se zabývá trampingem jako prostředkem výchovy mladého člověka. Na počátku teoretické části je seznámení s pojmem výchova a její historií. Dále se práce zabývá jednotlivými formami výchovy - výchova v přírodě, výchova k práci, výchova k zodpovědnosti, výchova k uvědomělému rodičovství, ekologická výchova a výchova k estetice. Pojem tramping, jeho historie a atributy trampingu. V poslední kapitole teoretické části se práce orientuje na osobnosti českého a světového trampingu. Praktická část je rozdělena na výchovný projekt zaměřený na utváření postojů nebo jejich změnu v sociální skupině, kde je podrobně rozebrán výzkumný problém. Ve druhé polovině praktické části jsou zmapovány metody a závěr výzkumu.
Annotation in English
This diploma work deals with tramping as a discipline of a young man. At the beginning of the theoretic part, there is familiarization with the term upbringing and her history. Further the diploma work deals with single forms upbringing - upbringing outdoor, upbringing to work, upbringing to responsibility, upbringing to conscious parenting, ecological upbringing and upbringing to aestheticians. Conception of tramping, his story and attributes of tramping. At last chapter of the theoretic parts orient on personalities Czech and world's tramping. Practical part is split on educational project, that’s oriented to formation postures or their change in social group , where I analyse experimental problem. In the second section of the practical part there are charted methods and classification of the research.
Keywords
výchova, sociální postoje, tramping, Ernest Thompson Seton, Robert Baden-Powell, Antonín Benjamín Svojsík, Josef Peterka
Keywords in English
upbringing, social bearings, tramping, Ernest Thompson Seton, Robert Baden- Powell, Antonín Benjamin Svojsik, Josef Peterka
Research Plan
Pojem výchova.
Tramping, jeho historie a vývoj v České republice.
Osobnosti českého a světového trampingu.
Sběr dat k tvorbě kvalitativního výzkumu.
Zpracování výsledků rozhovorů.
Závěry pro praxi.
Research Plan
Pojem výchova.
Tramping, jeho historie a vývoj v České republice.
Osobnosti českého a světového trampingu.
Sběr dat k tvorbě kvalitativního výzkumu.
Zpracování výsledků rozhovorů.
Závěry pro praxi.
Recommended resources
HURIKÁN,B.Dějiny trampingu.Praha:Novinář,1990.ISBN 80-7077-432-0.
MORRISH,R.12 klíčů k důsledné výchově.Praha:Portál,2003.ISBN 80-7178-786-8.
PRCHAL,J.Vychováváme děti.Praha:Práce,1976.ISBN 24-007-76.
VINKLÁT,P.Kronika trampingu v Jizerských horách 1934-2004.Liberec:Knihy 555,2004.ISBN 80-86660-09-5.
Recommended resources
HURIKÁN,B.Dějiny trampingu.Praha:Novinář,1990.ISBN 80-7077-432-0.
MORRISH,R.12 klíčů k důsledné výchově.Praha:Portál,2003.ISBN 80-7178-786-8.
PRCHAL,J.Vychováváme děti.Praha:Práce,1976.ISBN 24-007-76.
VINKLÁT,P.Kronika trampingu v Jizerských horách 1934-2004.Liberec:Knihy 555,2004.ISBN 80-86660-09-5.