Cílem bakalářské práce je zhodnocení současného stavu v oblasti bodových hlásičů požáru. Analyzovány a porovnány budou hlavní představitelé této kategorie hlásičů. Důraz bude položen na zhodnocení principu činnosti, jejich uživatelských možností z hlediska schopnosti odhalit požár. V závěru práce budou specifikovány hlavní trendy vývoje v oblasti těchto prvků požární ochrany.
Anotace v angličtině
The aim of the work is to assess the current state of point fire detectors. Analyzed and compared are the leaders of the main categories of fire detectors. Emphasis will be placed on an assessment of the principle activities of their users' options in terms of the ability to detect fire. At the end of the work will be specified main trends of development in these elements of fire protection.
Klíčová slova
požár, hoření, hlásič požáru, vývojové trendy
Klíčová slova v angličtině
fire, burning, fire detector, developments
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je zhodnocení současného stavu v oblasti bodových hlásičů požáru. Analyzovány a porovnány budou hlavní představitelé této kategorie hlásičů. Důraz bude položen na zhodnocení principu činnosti, jejich uživatelských možností z hlediska schopnosti odhalit požár. V závěru práce budou specifikovány hlavní trendy vývoje v oblasti těchto prvků požární ochrany.
Anotace v angličtině
The aim of the work is to assess the current state of point fire detectors. Analyzed and compared are the leaders of the main categories of fire detectors. Emphasis will be placed on an assessment of the principle activities of their users' options in terms of the ability to detect fire. At the end of the work will be specified main trends of development in these elements of fire protection.
Klíčová slova
požár, hoření, hlásič požáru, vývojové trendy
Klíčová slova v angličtině
fire, burning, fire detector, developments
Zásady pro vypracování
Specifikujte fyzikální jevy sloužící k detekci požáru.
Charakterizujte určení, princip činnosti a složení elektronické požární signalizace.
Analyzujte soudobé bodové hlásiče požáru.
Specifikujte trendy v oblasti bodových hlásičů požáru.
Zásady pro vypracování
Specifikujte fyzikální jevy sloužící k detekci požáru.
Charakterizujte určení, princip činnosti a složení elektronické požární signalizace.
Analyzujte soudobé bodové hlásiče požáru.
Specifikujte trendy v oblasti bodových hlásičů požáru.
Seznam doporučené literatury
Bebčák, P.: Požárně bezpečnostní zařízení. 2. vydání. Ostrava : Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2004.
Kuplík, V.: Požární bezpečnost staveb : Stavební konstrukce z požárního hlediska. Security magazín. 2006, s. 8-45. roč. XIII vyd 72, vyd. Family media, Praha.
Kolektiv autorů.: Vybrané kapitoly z požární ochrany II.. Ostrava : VŠB TU Ostrava, FBI 2003.
Křeček, S.: Příručka zabezpečovací techniky, Praha , 2006
Čandík, M.: Objektová bezpečnost II. UTB-Academia centrum Zlín, 2004.
Seznam doporučené literatury
Bebčák, P.: Požárně bezpečnostní zařízení. 2. vydání. Ostrava : Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2004.
Kuplík, V.: Požární bezpečnost staveb : Stavební konstrukce z požárního hlediska. Security magazín. 2006, s. 8-45. roč. XIII vyd 72, vyd. Family media, Praha.
Kolektiv autorů.: Vybrané kapitoly z požární ochrany II.. Ostrava : VŠB TU Ostrava, FBI 2003.
Křeček, S.: Příručka zabezpečovací techniky, Praha , 2006
Čandík, M.: Objektová bezpečnost II. UTB-Academia centrum Zlín, 2004.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Posluchač prezentoval výsledky, kterých dosáhl při řešení své bakalářské práce.
Součástí prezentace nebyla praktická ukázka.
Po seznámení s posudky vedoucího a oponenta komise položila tyto dotazy:
1.Proč se používá jako průvodní jev kouř místo plamene? (Doc.Lukáš)
2.Porovnejte výhody a nevýhody detekce kouře a plamene. (Doc.Lukáš)
3.Z hlediska falešných poplachů - co může představovat plamen a co kouř? (Doc.Lukáš)
4.Může zniknout plamen jinak než jiskrou? (Doc.Lukáš)
Student zodpověděl na většinu položených dotazů s přehledem.