Cílem této práce je analyzovat veletrhy z hlediska jejich efektivity jako marketingového nástroje pomocí literatury a poté totéž dokázat průzkumem názoru samotných vystavovatelů. Teoretická část nejdříve zkoumá historii veletrhů, poté historii marketingu a následuje část, která se snaží vysvětlit pozici veletrhů v marketingovém mixu, porovnat výstavy s ostatními nástroji marketingu, snaží se zdůvodnit, proč je vlastně tento nástroj označován jako jedinečný a na závěr uvést pár informací a rad, jak se hned na počátku
vyvarovat chyb při vystavování. Praktická část se snaží celou teorii podpořit statistikami získanými průzkumem, který byl zodpovídán vystavovateli na veletrhu Styl & Kabo, únor 2009. Závěrečné doporučení dává pár rad a tipů budoucím vystavovatelům, které jsou založeny na studiu odborné literatury a výsledcích výzkumu.
Anotace v angličtině
This thesis´ purpose is to analyse the trade fairs as an effective marketing tool with the aid of special literature and after that it is supposed to prove the theory by the research of actual exhibitors. Firstly, the theoretical part investigates the trade fair´s and marketing´s history, secondly it studies the position of trade shows in marketing mix, compares it with other marketing tools and gives reasons for marking the exhibitions actually as an unique
tool and finally it provides some information and tips, how to avoid mistakes while exhibiting. The practical part grasps to support the theory by research, which has been answered by exhibitors on the Styl & Kabo exhibition, February 2009. The final recommendation gives few tips and advices to the future exhibitors, which are based on the studies of special literature and research results as well.
trade fair, exhibition, marketing, marketing tool, research
Rozsah průvodní práce
53 s
Jazyk
AN
Anotace
Cílem této práce je analyzovat veletrhy z hlediska jejich efektivity jako marketingového nástroje pomocí literatury a poté totéž dokázat průzkumem názoru samotných vystavovatelů. Teoretická část nejdříve zkoumá historii veletrhů, poté historii marketingu a následuje část, která se snaží vysvětlit pozici veletrhů v marketingovém mixu, porovnat výstavy s ostatními nástroji marketingu, snaží se zdůvodnit, proč je vlastně tento nástroj označován jako jedinečný a na závěr uvést pár informací a rad, jak se hned na počátku
vyvarovat chyb při vystavování. Praktická část se snaží celou teorii podpořit statistikami získanými průzkumem, který byl zodpovídán vystavovateli na veletrhu Styl & Kabo, únor 2009. Závěrečné doporučení dává pár rad a tipů budoucím vystavovatelům, které jsou založeny na studiu odborné literatury a výsledcích výzkumu.
Anotace v angličtině
This thesis´ purpose is to analyse the trade fairs as an effective marketing tool with the aid of special literature and after that it is supposed to prove the theory by the research of actual exhibitors. Firstly, the theoretical part investigates the trade fair´s and marketing´s history, secondly it studies the position of trade shows in marketing mix, compares it with other marketing tools and gives reasons for marking the exhibitions actually as an unique
tool and finally it provides some information and tips, how to avoid mistakes while exhibiting. The practical part grasps to support the theory by research, which has been answered by exhibitors on the Styl & Kabo exhibition, February 2009. The final recommendation gives few tips and advices to the future exhibitors, which are based on the studies of special literature and research results as well.
trade fair, exhibition, marketing, marketing tool, research
Zásady pro vypracování
Zpracujte a ohodnoťte literární prameny z oblasti veletrhů a vystavování
Analyzujte historii a vývoj veletrhů
Vyhodnoťte úlohu veletrhů v marketingu
Proveďte průzkum názorů vystavovatelů
Doporučte zefektivnění účasti na veletrhu pro firmu
Zásady pro vypracování
Zpracujte a ohodnoťte literární prameny z oblasti veletrhů a vystavování
Analyzujte historii a vývoj veletrhů
Vyhodnoťte úlohu veletrhů v marketingu
Proveďte průzkum názorů vystavovatelů
Doporučte zefektivnění účasti na veletrhu pro firmu
Seznam doporučené literatury
Alles, Alfred. Exhibitions: a key to effective marketing. London: Cassell Educational Limited, 1989.
Bakken, Thomas Peder. Trade Fairs - value creation in value networks. Final thesis, handed 1997.
Chapman, Edward A. Jr. Exhibit Marketing, a survival guide for managers. New York: McGraw-Hill Bock Company, 1987.
De Pesmacker, Patrick. Geuens, Maggie. Van den Bergn, Joeri. Marketing Communications. Harlow: Pearson Education Limited, 2001.
Alles, Alfred. Exhibitions: Universal marketing tools. London: Associated Business Programmes Ltd., 1973.
Vysekalová, Jitka. Hrubalová, Monika. Girgašová, Jana. Veletrhy a výstavy, efektivní prezentace pro úspěšný prodej. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004.
Seznam doporučené literatury
Alles, Alfred. Exhibitions: a key to effective marketing. London: Cassell Educational Limited, 1989.
Bakken, Thomas Peder. Trade Fairs - value creation in value networks. Final thesis, handed 1997.
Chapman, Edward A. Jr. Exhibit Marketing, a survival guide for managers. New York: McGraw-Hill Bock Company, 1987.
De Pesmacker, Patrick. Geuens, Maggie. Van den Bergn, Joeri. Marketing Communications. Harlow: Pearson Education Limited, 2001.
Alles, Alfred. Exhibitions: Universal marketing tools. London: Associated Business Programmes Ltd., 1973.
Vysekalová, Jitka. Hrubalová, Monika. Girgašová, Jana. Veletrhy a výstavy, efektivní prezentace pro úspěšný prodej. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004.