Ambicí teoretické části bakalářské práce je popsat současný stav realizace mediální výchovy žáků českých ZŠ a SŠ. Její praktickou část tvoří příklady realizace a evaluace mediální výchovy jako samostatného předmětu (při využití tzv. prekonceptů vyučování) výuky na druhém stupni Základní školy národního umělce Petra Bezruče (1. ZŠ) ve Frýdku-Místku.
Anotace v angličtině
The theoretical chapter of the bachelor tries to describe the present situation of me-dia education of students at Czech primary and intermediate schools. The operative chapter of the bachelor work consists of examples of implementation and evaluation of media edu-cation as a independent subject at Základní škola (primary school) národního umělce Petra Bezruče in Frydek-Mistek.(with the use of so-called educational pre-concepts).
Klíčová slova
komunikace v prostředí instituce - školy, mediální výchova, didaktika, plánování výuky - příprava učitele na vyučování, prekoncept vyučování, efektivita vyučování
Klíčová slova v angličtině
communication in institutional environment - schools, media education, didactics, lesson planning - teacher’s preparation for lessons, lesson pre-concept, lesson effectivity
Rozsah průvodní práce
71
Jazyk
CZ
Anotace
Ambicí teoretické části bakalářské práce je popsat současný stav realizace mediální výchovy žáků českých ZŠ a SŠ. Její praktickou část tvoří příklady realizace a evaluace mediální výchovy jako samostatného předmětu (při využití tzv. prekonceptů vyučování) výuky na druhém stupni Základní školy národního umělce Petra Bezruče (1. ZŠ) ve Frýdku-Místku.
Anotace v angličtině
The theoretical chapter of the bachelor tries to describe the present situation of me-dia education of students at Czech primary and intermediate schools. The operative chapter of the bachelor work consists of examples of implementation and evaluation of media edu-cation as a independent subject at Základní škola (primary school) národního umělce Petra Bezruče in Frydek-Mistek.(with the use of so-called educational pre-concepts).
Klíčová slova
komunikace v prostředí instituce - školy, mediální výchova, didaktika, plánování výuky - příprava učitele na vyučování, prekoncept vyučování, efektivita vyučování
Klíčová slova v angličtině
communication in institutional environment - schools, media education, didactics, lesson planning - teacher’s preparation for lessons, lesson pre-concept, lesson effectivity
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte rešerši odborné literatury a zdrojů k tématům: didaktika, mediální výchova, plánování výuky - příprava učitele na vyučování, prekoncept vyučování, komunikace v prostředí instituce - školy.
2. Nastiňte současný stav realizace mediální výchovy žáků ZŠ a SŠ a hypotézu bakalářské práce.
3. V praktické části uveďte příklady realizace a evaluace mediální výchovy jako samostatného předmětu (při využití tzv. prekonceptů vyučování).
4. Učiňte závěry a navrhněte další možnosti řešení zkoumané problematiky.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části zpracujte rešerši odborné literatury a zdrojů k tématům: didaktika, mediální výchova, plánování výuky - příprava učitele na vyučování, prekoncept vyučování, komunikace v prostředí instituce - školy.
2. Nastiňte současný stav realizace mediální výchovy žáků ZŠ a SŠ a hypotézu bakalářské práce.
3. V praktické části uveďte příklady realizace a evaluace mediální výchovy jako samostatného předmětu (při využití tzv. prekonceptů vyučování).
4. Učiňte závěry a navrhněte další možnosti řešení zkoumané problematiky.
Seznam doporučené literatury
BARTOŠEK, J., DAŇKOVÁ, H. Žurnalistika a škola. Frýdek-Místek: Ing. V. Daněk, 2008. ISBN 978-80-254-3020-0.
CELÁ, J. Kapitoly z teorie výchovy. Zlín: UTB ve Zlíně, 2006. ISBN 80-7318-504-0.
JŮVA, V., JŮVA, V. Úvod do pedagogiky. Brno: Paido, 1997. ISBN 80-85931-39-7.
MIČIENKA, M., JIRÁK, J. a kol. Základy mediální výchovy. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-315-4.
PELIKÁN, J. Výchova pro život. Praha: ISV, 1997. ISBN 80-85866-23-4.
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-029-4.
SVATOŠ, T. Malá didaktika. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006. ISBN 80-7041-715-3.
Seznam doporučené literatury
BARTOŠEK, J., DAŇKOVÁ, H. Žurnalistika a škola. Frýdek-Místek: Ing. V. Daněk, 2008. ISBN 978-80-254-3020-0.
CELÁ, J. Kapitoly z teorie výchovy. Zlín: UTB ve Zlíně, 2006. ISBN 80-7318-504-0.
JŮVA, V., JŮVA, V. Úvod do pedagogiky. Brno: Paido, 1997. ISBN 80-85931-39-7.
MIČIENKA, M., JIRÁK, J. a kol. Základy mediální výchovy. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-315-4.
PELIKÁN, J. Výchova pro život. Praha: ISV, 1997. ISBN 80-85866-23-4.
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-029-4.
SVATOŠ, T. Malá didaktika. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006. ISBN 80-7041-715-3.