Rodina a škola jsou dvě instituce, které se podílejí na výchově dítěte a každá z nich plní svoji funkci. Přesto je důležitá jejich vzájemná spolupráce. Cílem bakalářské práce je na základě výzkumu prováděného na základních školách v regionu Zlín, shromáždit a analyzovat získané údaje, které zdůrazňují význam důležitosti spolupráce mezi rodinou a školou. Výzkum poukazuje, zda spolupráce funguje a jakých oblastí se týká nebo naopak, ve kterých oblastech spolupráce nefunguje a je třeba ji zlepšit.
Anotace v angličtině
There are two institutions breeding children, family and school. Both with their own functions, while reciprocal relationship is very important. The work is aimed on compiling and analysing informations emphasizing of cooperation between family and school based on the research on primary schools in the Zlin region. The research shows where is cooperation functing and where not and improving is very requesting.
Klíčová slova
Osobnost dítěte, vývojová stádia, školní připravenost, rodina, funkce rodiny, výchova, škola, funkce školy, základní vzdělávání, spolupráce rodiny a školy, rodičovské role ve škole, aktivity školy, formy spolupráce, komunikace
Klíčová slova v angličtině
Child individuality, evolutional stage, preparedness for school, family, family function, breeding, school, school function, primary education, cooperation between family and school, parental roles, school activities, forms of cooperation, communication
Rozsah průvodní práce
64 stran; 8 stran příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Rodina a škola jsou dvě instituce, které se podílejí na výchově dítěte a každá z nich plní svoji funkci. Přesto je důležitá jejich vzájemná spolupráce. Cílem bakalářské práce je na základě výzkumu prováděného na základních školách v regionu Zlín, shromáždit a analyzovat získané údaje, které zdůrazňují význam důležitosti spolupráce mezi rodinou a školou. Výzkum poukazuje, zda spolupráce funguje a jakých oblastí se týká nebo naopak, ve kterých oblastech spolupráce nefunguje a je třeba ji zlepšit.
Anotace v angličtině
There are two institutions breeding children, family and school. Both with their own functions, while reciprocal relationship is very important. The work is aimed on compiling and analysing informations emphasizing of cooperation between family and school based on the research on primary schools in the Zlin region. The research shows where is cooperation functing and where not and improving is very requesting.
Klíčová slova
Osobnost dítěte, vývojová stádia, školní připravenost, rodina, funkce rodiny, výchova, škola, funkce školy, základní vzdělávání, spolupráce rodiny a školy, rodičovské role ve škole, aktivity školy, formy spolupráce, komunikace
Klíčová slova v angličtině
Child individuality, evolutional stage, preparedness for school, family, family function, breeding, school, school function, primary education, cooperation between family and school, parental roles, school activities, forms of cooperation, communication
Zásady pro vypracování
Vymezit cíl bakalářské práce.
Zpracovat literární rešerši k dané problematice.
Stanovit cíl výzkumu, výzkumný problém a formulovat výzkumné otázky.
Zvolit metodu výzkumu a provést výzkum.
Zpracovat výsledky výzkumu a provést interpretaci výsledků.
Zásady pro vypracování
Vymezit cíl bakalářské práce.
Zpracovat literární rešerši k dané problematice.
Stanovit cíl výzkumu, výzkumný problém a formulovat výzkumné otázky.
Zvolit metodu výzkumu a provést výzkum.
Zpracovat výsledky výzkumu a provést interpretaci výsledků.
Seznam doporučené literatury
Skalková, J. Obecná didaktika. Praha : Grada, 2007,2.vyd. ISBN 978-80-247-1821-7
Kalhoust, Z.;Obst, O. a kol. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X
Grecmanová, H. aj. Obecná didaktika II. Olomouc : HANEX, 2003. ISBN 80-8578-324-X
Rabušicová, M. aj. Škola a (versus)rodina. Brno : Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3598-6
Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí : Obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0
Seznam doporučené literatury
Skalková, J. Obecná didaktika. Praha : Grada, 2007,2.vyd. ISBN 978-80-247-1821-7
Kalhoust, Z.;Obst, O. a kol. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X
Grecmanová, H. aj. Obecná didaktika II. Olomouc : HANEX, 2003. ISBN 80-8578-324-X
Rabušicová, M. aj. Škola a (versus)rodina. Brno : Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3598-6
Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí : Obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0