V bakalářské práci se zabývám tím, jakým způsobem může vzhled prodejen, obchodů i dalších prostor určených k prodeji zboží ovlivnit nákupní chování zákazníků.
Teoretická část je rozdělena na tři části. V první části jsou uvedeny faktory, které ovlivňují zákazníky k samotné návštěvě prodejny, zejména pak, co všechno přispívá ke vztahu, který má zákazník s konkrétním obchodem. V druhé části je popsán vliv samotného vzhledu prodejního prostředí, dále tzv. visual merchandising, který spojuje prvky úspěšného prodeje s prezentováním a vystavováním zboží takovým způsobem, který je pro zákazníka příjemný. Třetí část obsahuje teoretický základ segmentace zákazníků.
Praktická část obsahuje stručné informace o obchodním domě IKEA. Dále jsou zde analyzovány všechny tři oblasti z teoretické části. Analýza byla provedena na základě fotografií a odpovědí z dotazníků pořízených v obchodním domě IKEA v Brně.
Anotace v angličtině
In the bachelor thesis I deal with how the appearance of stores, shops and other places used for selling affect the customers’ shopping behavior.
The theoretical part is divided into three parts. In the first part, there are factors influencing customers to visit a certain store, in particular, what contributes to the relationships between customers and particular shops. The second part describes the influence of the appearance of the shopping environment, furthermore visual merchandising, which connects sales success with promoting and displaying merchandise in a way which is pleasant for customers. The third part contains the theoretical background of customer segmentation.
The practical part contains brief information about IKEA department store. There are also all the three areas of the theoretical part analyzed in this practical part. The analysis was made on the basis of photographs and responses of questionnaires made in the IKEA store in Brno.
Klíčová slova
ovlivňování zákazníků, vztah k obchodu, customer experience management, vzhled prodejny, visual merchandising, design, vystavení zboží, segmentace zákazníků
V bakalářské práci se zabývám tím, jakým způsobem může vzhled prodejen, obchodů i dalších prostor určených k prodeji zboží ovlivnit nákupní chování zákazníků.
Teoretická část je rozdělena na tři části. V první části jsou uvedeny faktory, které ovlivňují zákazníky k samotné návštěvě prodejny, zejména pak, co všechno přispívá ke vztahu, který má zákazník s konkrétním obchodem. V druhé části je popsán vliv samotného vzhledu prodejního prostředí, dále tzv. visual merchandising, který spojuje prvky úspěšného prodeje s prezentováním a vystavováním zboží takovým způsobem, který je pro zákazníka příjemný. Třetí část obsahuje teoretický základ segmentace zákazníků.
Praktická část obsahuje stručné informace o obchodním domě IKEA. Dále jsou zde analyzovány všechny tři oblasti z teoretické části. Analýza byla provedena na základě fotografií a odpovědí z dotazníků pořízených v obchodním domě IKEA v Brně.
Anotace v angličtině
In the bachelor thesis I deal with how the appearance of stores, shops and other places used for selling affect the customers’ shopping behavior.
The theoretical part is divided into three parts. In the first part, there are factors influencing customers to visit a certain store, in particular, what contributes to the relationships between customers and particular shops. The second part describes the influence of the appearance of the shopping environment, furthermore visual merchandising, which connects sales success with promoting and displaying merchandise in a way which is pleasant for customers. The third part contains the theoretical background of customer segmentation.
The practical part contains brief information about IKEA department store. There are also all the three areas of the theoretical part analyzed in this practical part. The analysis was made on the basis of photographs and responses of questionnaires made in the IKEA store in Brno.
Klíčová slova
ovlivňování zákazníků, vztah k obchodu, customer experience management, vzhled prodejny, visual merchandising, design, vystavení zboží, segmentace zákazníků
Stanovte faktory, které ovlivňují zákazníky k návštěvě prodejen.
Popište vzhled prodejního prostředí a jeho vliv na zákazníky.
Charakterizujte společnost IKEA.
Analyzujte typologii zákazníků společnosti IKEA a jejich hodnocení vzhledu prodejny.
Zásady pro vypracování
Stanovte faktory, které ovlivňují zákazníky k návštěvě prodejen.
Popište vzhled prodejního prostředí a jeho vliv na zákazníky.
Charakterizujte společnost IKEA.
Analyzujte typologii zákazníků společnosti IKEA a jejich hodnocení vzhledu prodejny.
Seznam doporučené literatury
Bloom, Paul N. 2002. Marketing professional services : forward-thinking strategies for boosting your business, your image, and your profits. Paramus, NJ : Prentice Hall.
Duncan, Brown. 2008. Influencer marketing. Jordan Hill, Oxford: Butterworth-Heinemann.
Farese, Lois Schneider. 2006. Marketing essentials. Woodland Hills, CA: The McGraw-Hill Companies.
Kotler, Philip. 2005. Marketing: an introduction. Upper Saddle River, NJ: Pearson/Prentice Hall.
Kotler, Philip. 2006. Marketing management. Upper Saddle River, NJ: Pearson/Prentice Hall.
Kotler, Philip. 1999. Principles of marketing. Upper Saddle River, NJ: Pearson/Prentice Hall.
Seznam doporučené literatury
Bloom, Paul N. 2002. Marketing professional services : forward-thinking strategies for boosting your business, your image, and your profits. Paramus, NJ : Prentice Hall.
Duncan, Brown. 2008. Influencer marketing. Jordan Hill, Oxford: Butterworth-Heinemann.
Farese, Lois Schneider. 2006. Marketing essentials. Woodland Hills, CA: The McGraw-Hill Companies.
Kotler, Philip. 2005. Marketing: an introduction. Upper Saddle River, NJ: Pearson/Prentice Hall.
Kotler, Philip. 2006. Marketing management. Upper Saddle River, NJ: Pearson/Prentice Hall.
Kotler, Philip. 1999. Principles of marketing. Upper Saddle River, NJ: Pearson/Prentice Hall.