- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
Komparace tvorby ŠVP předmětu informatika ve vybraných oborech vyučovaných na SOŠ Slavičín
Hlavní téma v angličtině
The Comparison of Creation of ŠVP (School Education Programme) of the School Subject Informatics in Chosen Field of Education which are taught at SOŠ Slavičín
Název dle studenta
Komparace tvorby ŠVP předmětu informatika ve vybraných oborech vyučovaných na SOŠ Slavičín
Teoretická část práce se zabývá kurikulární reformou v České republice a popisuje zásady a postupy tvorby školních vzdělávacích programů.
Cílem této bakalářské práce je vytvořit dílčí části školních vzdělávacích programů předmětu Informatika ve vybraných oborech. Výsledky pak budou použity pro výuku informatiky na SOŠ Slavičín a zařazeny do školních vzdělávacích programů jednotlivých vybraných oborů.
Před vlastním vytvořením školních vzdělávacích programů si práce klade za cíl porovnání vzdělávacích oblastí rámcových vzdělávacích programů u vybraných oborů středního vzdělávání. Práce tedy srovnává jednotlivé rámcové vzdělávací programy a jasně naznačuje všeobecně vzdělávací charakter předmětu Informační a komunikační technologie.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this paper work deal with curricular reform in the Czech Republic and describes principles and procedures in the process of creation of School Educational Programme.
The goal of this bachelor thesis is to create partial sections of School Educational Programmes of the school subject Informatics in chosen field of education. The results will be aplicable to teaching of Informatics at SOŠ Slavičín and will be integrated into the School Educational Programme of particular chosen field of education.
Before the real creation of School Educational Programme, the thesis sets itself a task of comparing educational areas of Framework Educational Programme in chosen field of secondary education. The paper compares particular Framework Educational Programme and clearly indicates generally educational trait of the school subject Informatics and Communications Technology.
Klíčová slova
kurikulum, kurikulární reforma, kurikulární dokumenty, Školský zákon, Národní program vzdělávání, rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program, klíčové kompetence, průřezová témata, učební osnovy, učební plán, vzdělávání
Teoretická část práce se zabývá kurikulární reformou v České republice a popisuje zásady a postupy tvorby školních vzdělávacích programů.
Cílem této bakalářské práce je vytvořit dílčí části školních vzdělávacích programů předmětu Informatika ve vybraných oborech. Výsledky pak budou použity pro výuku informatiky na SOŠ Slavičín a zařazeny do školních vzdělávacích programů jednotlivých vybraných oborů.
Před vlastním vytvořením školních vzdělávacích programů si práce klade za cíl porovnání vzdělávacích oblastí rámcových vzdělávacích programů u vybraných oborů středního vzdělávání. Práce tedy srovnává jednotlivé rámcové vzdělávací programy a jasně naznačuje všeobecně vzdělávací charakter předmětu Informační a komunikační technologie.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this paper work deal with curricular reform in the Czech Republic and describes principles and procedures in the process of creation of School Educational Programme.
The goal of this bachelor thesis is to create partial sections of School Educational Programmes of the school subject Informatics in chosen field of education. The results will be aplicable to teaching of Informatics at SOŠ Slavičín and will be integrated into the School Educational Programme of particular chosen field of education.
Before the real creation of School Educational Programme, the thesis sets itself a task of comparing educational areas of Framework Educational Programme in chosen field of secondary education. The paper compares particular Framework Educational Programme and clearly indicates generally educational trait of the school subject Informatics and Communications Technology.
Klíčová slova
kurikulum, kurikulární reforma, kurikulární dokumenty, Školský zákon, Národní program vzdělávání, rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program, klíčové kompetence, průřezová témata, učební osnovy, učební plán, vzdělávání
Zpracování literární rešerše kurikulární reformy.
Popis zásad a postupů tvorby ŠVP.
Porovnání RVP, resp. vzdělávacích oblastí, Informačních a komunikačních technologií ve vybraných oborech vyučovaných na SOŠ Slavičín.
Vytvoření dílčích částí ŠVP předmětu informatika pro vybrané obory vyučované na SOŠ Slavičín.
Zásady pro vypracování
Zpracování literární rešerše kurikulární reformy.
Popis zásad a postupů tvorby ŠVP.
Porovnání RVP, resp. vzdělávacích oblastí, Informačních a komunikačních technologií ve vybraných oborech vyučovaných na SOŠ Slavičín.
Vytvoření dílčích částí ŠVP předmětu informatika pro vybrané obory vyučované na SOŠ Slavičín.
Seznam doporučené literatury
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY: Národní program rozvoje vzdělávání v České republice - Bílá kniha. Tauris, 2001. ISBN: 80-211-0372-8
Úplné znění zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) ve znění pozdějších předpisů, Sbírka zákonů Česká republika. Rozeslána dne 2. září 2008, částka 103, ročník 2008. Praha, tiskárna Ministerstva vnitra. ISSN: 1211-1244
VÝZKUMNÝ ÚSTAV PEDAGOGICKÝ V PRAZE: Metodický portál RVP [on line]. \copyright 2005-2008, URL: , ISSN: 1802-4785
NÁRODNÍ ÚSTAV ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ PRAHA: Portál NUOV. In: Rámcové vzdělávací programy [on line]. \copyright 2008, URL:
PASCH M., et al.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha, Portál, s.r.o., 2005. ISBN: 80-7367-054-2
BELZ H., SIEGRIST M.: Klíčové kompetence a jejich rozvíjení - Východiska, metody, cvičení a hry. Praha, Portál, s.r.o., 2001. ISBN: 80-7178-479-6
Seznam doporučené literatury
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY: Národní program rozvoje vzdělávání v České republice - Bílá kniha. Tauris, 2001. ISBN: 80-211-0372-8
Úplné znění zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) ve znění pozdějších předpisů, Sbírka zákonů Česká republika. Rozeslána dne 2. září 2008, částka 103, ročník 2008. Praha, tiskárna Ministerstva vnitra. ISSN: 1211-1244
VÝZKUMNÝ ÚSTAV PEDAGOGICKÝ V PRAZE: Metodický portál RVP [on line]. \copyright 2005-2008, URL: , ISSN: 1802-4785
NÁRODNÍ ÚSTAV ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ PRAHA: Portál NUOV. In: Rámcové vzdělávací programy [on line]. \copyright 2008, URL:
PASCH M., et al.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha, Portál, s.r.o., 2005. ISBN: 80-7367-054-2
BELZ H., SIEGRIST M.: Klíčové kompetence a jejich rozvíjení - Východiska, metody, cvičení a hry. Praha, Portál, s.r.o., 2001. ISBN: 80-7178-479-6