Ve své bakalářské práci se dotýkám problému odměny a trestu a řešení neobvyklých situací ve školní třídě. Kurikulární reforma, která posunuje naše školství k vyšší cestě za kvalitním vzděláním, přináší i různé faktory moderní doby. Je proto pochopitelné, že při tak výrazných změnách ve školství dnešní pedagogové nevystačí se stále stejnými metodami a direktivním stylem řízení třídy. Proměnou doby a modernizací v čase se motivace a aktivita dětí vytrácí. K udržení pozornosti a klidu ve třídě se z učitelů stávají dozorci. V dějišti změn, kterými prochází školství, mezi základní pedagogické dovednosti patří nejen řízení třídy, ale i umění odměňování, trestání a hodnocení žáků.
Anotace v angličtině
In my Bachelor thesis I’m covering the issue of reward and penalty at school-class and the solution of unusual situations within this topic. The curricular reform which is advancing our educational system to the higher way to quality education also brings different factors of modern age. Therefore it is obvious that upon this marked changes at educational system, the present educationists are not able to manage with still same methods and directive school-class managing style. By the age changing and by the time modernization the children’s motivation and their activity disappear. To maintain attention and calmness in a school-class teachers become custodiers. In a setting for changes which the educational system experiences the pedagogic skill is not only school-class managing, but the art of reward, punishment and assessment of pupils as well.
Klíčová slova
Odměna, trest, výchova a kvalita vzdělání, hodnocení žáků
Klíčová slova v angličtině
Reward, penalty, education, quality of education, pupil’s assessment
Rozsah průvodní práce
47s., 3 s. příloh tabulek
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci se dotýkám problému odměny a trestu a řešení neobvyklých situací ve školní třídě. Kurikulární reforma, která posunuje naše školství k vyšší cestě za kvalitním vzděláním, přináší i různé faktory moderní doby. Je proto pochopitelné, že při tak výrazných změnách ve školství dnešní pedagogové nevystačí se stále stejnými metodami a direktivním stylem řízení třídy. Proměnou doby a modernizací v čase se motivace a aktivita dětí vytrácí. K udržení pozornosti a klidu ve třídě se z učitelů stávají dozorci. V dějišti změn, kterými prochází školství, mezi základní pedagogické dovednosti patří nejen řízení třídy, ale i umění odměňování, trestání a hodnocení žáků.
Anotace v angličtině
In my Bachelor thesis I’m covering the issue of reward and penalty at school-class and the solution of unusual situations within this topic. The curricular reform which is advancing our educational system to the higher way to quality education also brings different factors of modern age. Therefore it is obvious that upon this marked changes at educational system, the present educationists are not able to manage with still same methods and directive school-class managing style. By the age changing and by the time modernization the children’s motivation and their activity disappear. To maintain attention and calmness in a school-class teachers become custodiers. In a setting for changes which the educational system experiences the pedagogic skill is not only school-class managing, but the art of reward, punishment and assessment of pupils as well.
Klíčová slova
Odměna, trest, výchova a kvalita vzdělání, hodnocení žáků
Klíčová slova v angličtině
Reward, penalty, education, quality of education, pupil’s assessment
Zásady pro vypracování
Vyhledání a zpracování odborně orientované literatury a vymezení pojmů.
Konkrétní strategie měření odměn a trestů ve vzdělávacím procesu, výsledky
analýzy, vlastní poznatky prováděného šetření.
Návrh na využití poznatků, očekávání výsledků a přínos ve vzdělávacím procesu.
Využití výsledků ve vzdělávacím procesu.
Zásady pro vypracování
Vyhledání a zpracování odborně orientované literatury a vymezení pojmů.
Konkrétní strategie měření odměn a trestů ve vzdělávacím procesu, výsledky
analýzy, vlastní poznatky prováděného šetření.
Návrh na využití poznatků, očekávání výsledků a přínos ve vzdělávacím procesu.
Využití výsledků ve vzdělávacím procesu.
Seznam doporučené literatury
KAST-ZAHN, A. Jak společně s dětmi zvládat výchovné krize. Brno: Computer Press, 2007, ISBN 978-80-251-1557-2.
LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, J. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole.
Praha: Portál, 1999, ISBN 80-7367-176-X.
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996, ISBN 80-7178-070-7.
VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I. Aplikovaná sociální psychologie I. Praha: Grada, 2008, ISBN 80-7315-083-2.
SLOWÍK, J. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2008, ISBN 978-80-247-1733-3
Seznam doporučené literatury
KAST-ZAHN, A. Jak společně s dětmi zvládat výchovné krize. Brno: Computer Press, 2007, ISBN 978-80-251-1557-2.
LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, J. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole.
Praha: Portál, 1999, ISBN 80-7367-176-X.
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996, ISBN 80-7178-070-7.
VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I. Aplikovaná sociální psychologie I. Praha: Grada, 2008, ISBN 80-7315-083-2.
SLOWÍK, J. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2008, ISBN 978-80-247-1733-3