Tato práce podává pohled na rozdíl ve výuce informatiky a jiných teoretických předmětů
na střední škole. V teoretické části je na začátku vysvětleno několik pojmů a pak je výše
jmenovaná problematika rozebrána obecně a v praktické části jsou tyto obecné závěry
zkoumány a rozvíjeny pro konkrétní školu a to pro Střední školu MESIT, o.p.s. Podrobněji
jsou zkoumány tři rozdíly. V poslední části je pak pokus o shrnutí a návrh toho, co by se
dalo zlepšit.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on differences between teaching information science and
other theoretical subjects at the high school. This thesis is divided into two parts. There is
explanation of basic terms in the first part. I try to explain these differences in this part too.
I apply these theories in the real life and in the real school. Second part is about using these
theories on real situation at Střední škola MESIT, o.p.s. In the end of this thesis we can
find suggestions how we can teach better.
Klíčová slova
Didaktika informatiky, Střední škola MESIT, o.p.s.
Klíčová slova v angličtině
IT didactics, Střední škola MESIT, o.p.s., MESIT high school
Rozsah průvodní práce
46 s., 4 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce podává pohled na rozdíl ve výuce informatiky a jiných teoretických předmětů
na střední škole. V teoretické části je na začátku vysvětleno několik pojmů a pak je výše
jmenovaná problematika rozebrána obecně a v praktické části jsou tyto obecné závěry
zkoumány a rozvíjeny pro konkrétní školu a to pro Střední školu MESIT, o.p.s. Podrobněji
jsou zkoumány tři rozdíly. V poslední části je pak pokus o shrnutí a návrh toho, co by se
dalo zlepšit.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on differences between teaching information science and
other theoretical subjects at the high school. This thesis is divided into two parts. There is
explanation of basic terms in the first part. I try to explain these differences in this part too.
I apply these theories in the real life and in the real school. Second part is about using these
theories on real situation at Střední škola MESIT, o.p.s. In the end of this thesis we can
find suggestions how we can teach better.
Klíčová slova
Didaktika informatiky, Střední škola MESIT, o.p.s.
Klíčová slova v angličtině
IT didactics, Střední škola MESIT, o.p.s., MESIT high school
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerži zvláštností výuky informatiky na střední škole
Popište zvláštnosti výuky informatiky na Střední škole MESIT, o.p.s.
Vyberte si 3 zvláštnosti výuky informatiky na Střední škole MESIT, o.p.s. a blíže popište vybrané zvláštnosti
Navrhněte zefektivnění výuky informatiky na Střední škole MESIT, o.p.s.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerži zvláštností výuky informatiky na střední škole
Popište zvláštnosti výuky informatiky na Střední škole MESIT, o.p.s.
Vyberte si 3 zvláštnosti výuky informatiky na Střední škole MESIT, o.p.s. a blíže popište vybrané zvláštnosti
Navrhněte zefektivnění výuky informatiky na Střední škole MESIT, o.p.s.
Seznam doporučené literatury
Petty G.: Moderní vyučování. Praha: Portál, 2004. ISBN: 80-7178-978-X
Průcha J.: Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997. ISBN: 80-7178-170-3
Kalhous Z., Obst O. a kol.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN: 80-7178-253-X
Seznam doporučené literatury
Petty G.: Moderní vyučování. Praha: Portál, 2004. ISBN: 80-7178-978-X
Průcha J.: Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997. ISBN: 80-7178-170-3
Kalhous Z., Obst O. a kol.: Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN: 80-7178-253-X