Tato práce je rozdělena do dvou částí:
1.všeobecná výchozí teorie,
2.charakteristika školy, oboru peněžní manipulant, předmětu účetnictví. Dále pak sedm ukázek praktických vyučovacích hodin. Náplní těchto hodin je téma z oblasti účetnictví Účtová třída 0 - Dlouhodobý majetek.
Cílem této práce je vytvořit srozumitelné ukázky jednotlivých vyučovacích hodin, které se v mé praxi osvědčily. Tyto metody probíhaly metodou výkladu, vysvětlování po-mocí praktických příkladů, rozhovoru, opakování, také ústního i písemného prověřování vědomostí a dovedností mých žáků.
Vždy jsem usilovala o zpětnou vazbu mezi žáky a mnou. Z toho důvodu jsem se-stavila pro žáky dotazník. Ten mi velmi pomohl v mé další práci a podpořil dobré výsledky mezi mnou a mými žáky.
Anotace v angličtině
This thesis is divided into two parts:
1.A general initial theory,
2.A description of the school, of the studying programme dealing with money, a description of Accounting as a school subject. Followed by a presentation of seven practical teaching lessons. The Content of these lessons is a theme of accounting Accounting class - long term possession.
The goal of this thesis is to create intelligible examples of individual teaching les-sons, which have been proved competent during my practice. These methods were presen-ted to students with explanations and practical examples, discussions, revision. And also checking on oral and written knowledge and skills of my students. I have always sought feedback from my students. I have also made a questionnaire for students. This question-naire helped me a lot in my job and proved good results between my students and me.
Klíčová slova
bakalářská práce, obor peněžní manipulant, teorie, praxe, praktické příklady, výklad, vysvětlování, rozhovor, opakování - ústní, písemné, prověřování, vědomosti, dovednosti, písemná práce, učitelka, žáci, zpětná vazba, dotazník, účetnictví, dlouhodobý majetek
Klíčová slova v angličtině
bachelor´s thesis, dealing with money study programme, theory, practice, practical examples, interpretation, explanation, discussion, dialogue, revision - oral, written, checking for understanding, knowledge, skills, written work, teacher, students, feedback, questionnaire, accounting, long - term possession
Rozsah průvodní práce
82 s., 22 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce je rozdělena do dvou částí:
1.všeobecná výchozí teorie,
2.charakteristika školy, oboru peněžní manipulant, předmětu účetnictví. Dále pak sedm ukázek praktických vyučovacích hodin. Náplní těchto hodin je téma z oblasti účetnictví Účtová třída 0 - Dlouhodobý majetek.
Cílem této práce je vytvořit srozumitelné ukázky jednotlivých vyučovacích hodin, které se v mé praxi osvědčily. Tyto metody probíhaly metodou výkladu, vysvětlování po-mocí praktických příkladů, rozhovoru, opakování, také ústního i písemného prověřování vědomostí a dovedností mých žáků.
Vždy jsem usilovala o zpětnou vazbu mezi žáky a mnou. Z toho důvodu jsem se-stavila pro žáky dotazník. Ten mi velmi pomohl v mé další práci a podpořil dobré výsledky mezi mnou a mými žáky.
Anotace v angličtině
This thesis is divided into two parts:
1.A general initial theory,
2.A description of the school, of the studying programme dealing with money, a description of Accounting as a school subject. Followed by a presentation of seven practical teaching lessons. The Content of these lessons is a theme of accounting Accounting class - long term possession.
The goal of this thesis is to create intelligible examples of individual teaching les-sons, which have been proved competent during my practice. These methods were presen-ted to students with explanations and practical examples, discussions, revision. And also checking on oral and written knowledge and skills of my students. I have always sought feedback from my students. I have also made a questionnaire for students. This question-naire helped me a lot in my job and proved good results between my students and me.
Klíčová slova
bakalářská práce, obor peněžní manipulant, teorie, praxe, praktické příklady, výklad, vysvětlování, rozhovor, opakování - ústní, písemné, prověřování, vědomosti, dovednosti, písemná práce, učitelka, žáci, zpětná vazba, dotazník, účetnictví, dlouhodobý majetek
Klíčová slova v angličtině
bachelor´s thesis, dealing with money study programme, theory, practice, practical examples, interpretation, explanation, discussion, dialogue, revision - oral, written, checking for understanding, knowledge, skills, written work, teacher, students, feedback, questionnaire, accounting, long - term possession
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši přípravy učitele na střední škole ve výuce
ekonomických předmětů ve studijním oboru peněžní manipulant.
Charakterizujte vyučovací hodinu, její etapy a cíl vzdělávání s důrazem
na rozvoj kompetencí žáků.
Popište vhodné metody podporující rozvoj kompetencí žáků.
S důrazem na rozvoj kompetencí žáků vypracujte, pro vybrané kapitoly
výuky ekonomických předmětů ve studijním oboru peněžní manipulant,
komplexní přípravy učitele SŠ včetně hodnocení učiva.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši přípravy učitele na střední škole ve výuce
ekonomických předmětů ve studijním oboru peněžní manipulant.
Charakterizujte vyučovací hodinu, její etapy a cíl vzdělávání s důrazem
na rozvoj kompetencí žáků.
Popište vhodné metody podporující rozvoj kompetencí žáků.
S důrazem na rozvoj kompetencí žáků vypracujte, pro vybrané kapitoly
výuky ekonomických předmětů ve studijním oboru peněžní manipulant,
komplexní přípravy učitele SŠ včetně hodnocení učiva.
Seznam doporučené literatury
KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN
80-7178-253-X.
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. ISBN
80-7178-965-8.
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-978-X.
PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7178-944-5.
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN
978-80-247-1821-7.
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada
Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1734-0.
Seznam doporučené literatury
KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN
80-7178-253-X.
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. ISBN
80-7178-965-8.
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-978-X.
PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7178-944-5.
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN
978-80-247-1821-7.
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada
Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1734-0.