Učitelé mají problém dnes žáky zaujmout. Jejich vyučovací styl neodpovídá potřebám jejich studentů, kteří umějí cizí jazyky a na rozdíl od svých kantorů umějí zacházet s informačními technologiemi. Rodina přestává plnit výchovnou funkci. Učitele se cítí být ve školách ohroženi, často se stávají terčem šikany ze strany žáků. Prohlubuje se krize ve vzdělávacím systému. Akční výzkum v soukromé obchodní akademii to potvrzuje.
Anotace v angličtině
Teachers have currently problem to hold studentś attention. Their teaching style does not respond to their students´needs - students know foreign laguages and unlike lots of their teachers they are able to use information technologies. The family fails to fulfil its educati-ve fiction. Teacher feel threaten at schools, they often become the target of stu-dents´bullying. The crisis in the educational systém is getting deeper. This has been con-firmed by my action research at a private business academy.
Klíčová slova
Krize vzdělávacího systému, liberální výchova, role učitele v postmoderní době, akční výzkum, akční plán, informační technologie ve výuce, interaktivní tabule, tvorba školního vzdělávacího programu.
Klíčová slova v angličtině
Educational systém crisis, liberal education, the role of teacher in postmodern time, action research, action plan, information technologies in the curriculum, interactive board, school educational plan creating.
Rozsah průvodní práce
37s., 10 s. obr. příloha
Jazyk
CZ
Anotace
Učitelé mají problém dnes žáky zaujmout. Jejich vyučovací styl neodpovídá potřebám jejich studentů, kteří umějí cizí jazyky a na rozdíl od svých kantorů umějí zacházet s informačními technologiemi. Rodina přestává plnit výchovnou funkci. Učitele se cítí být ve školách ohroženi, často se stávají terčem šikany ze strany žáků. Prohlubuje se krize ve vzdělávacím systému. Akční výzkum v soukromé obchodní akademii to potvrzuje.
Anotace v angličtině
Teachers have currently problem to hold studentś attention. Their teaching style does not respond to their students´needs - students know foreign laguages and unlike lots of their teachers they are able to use information technologies. The family fails to fulfil its educati-ve fiction. Teacher feel threaten at schools, they often become the target of stu-dents´bullying. The crisis in the educational systém is getting deeper. This has been con-firmed by my action research at a private business academy.
Klíčová slova
Krize vzdělávacího systému, liberální výchova, role učitele v postmoderní době, akční výzkum, akční plán, informační technologie ve výuce, interaktivní tabule, tvorba školního vzdělávacího programu.
Klíčová slova v angličtině
Educational systém crisis, liberal education, the role of teacher in postmodern time, action research, action plan, information technologies in the curriculum, interactive board, school educational plan creating.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce
Provedení zpracování praktické části - kvalitativní výzkum
Zpracování a vyhodnocení výsledků
Přijetí odpovídajících závěrů
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce
Provedení zpracování praktické části - kvalitativní výzkum
Zpracování a vyhodnocení výsledků
Přijetí odpovídajících závěrů
Seznam doporučené literatury
Pelikán, J., "Pomáhat být. Otevřené otázky teorie provázející výchovy", dotisk, vydala Univerzita Karlova v Praze, vydavatelství Karolinum, Praha 2007, ISBN 978-80-246-0345-2
Pelikán, J., "Hledání těžiště výchovy", první dotisk prvního vydání, vydala Univerzita Karlova v Praze, vydavatelství Karolinu, Praha 2007, ISBN 978-80-246-1265-2
Maňák, J., Švec, V.,"Výukové metody", vydalo Paido, edice pedagogické literatury, Brno 2003, ISBN 80-7315-039-5
Masaryk, T. G.,"O škole a vzdělání", první vydání, Státní pedagogické nakladatelství,Praha 1990,ISBN 80-04-25554-X
Horká,H., Hrdličková, A., "Výchova pro 21. století, koncepce globální výchovy v podmínkách české školy", vydalo Paido, Brno 1998, ISBN 80-85-931-540
Seznam doporučené literatury
Pelikán, J., "Pomáhat být. Otevřené otázky teorie provázející výchovy", dotisk, vydala Univerzita Karlova v Praze, vydavatelství Karolinum, Praha 2007, ISBN 978-80-246-0345-2
Pelikán, J., "Hledání těžiště výchovy", první dotisk prvního vydání, vydala Univerzita Karlova v Praze, vydavatelství Karolinu, Praha 2007, ISBN 978-80-246-1265-2
Maňák, J., Švec, V.,"Výukové metody", vydalo Paido, edice pedagogické literatury, Brno 2003, ISBN 80-7315-039-5
Masaryk, T. G.,"O škole a vzdělání", první vydání, Státní pedagogické nakladatelství,Praha 1990,ISBN 80-04-25554-X
Horká,H., Hrdličková, A., "Výchova pro 21. století, koncepce globální výchovy v podmínkách české školy", vydalo Paido, Brno 1998, ISBN 80-85-931-540