Znalost pedagogických dovedností je důležitou součástí každodenní práce knihovníka-informačního pracovníka. Bakalářská práce popisuje pedagogické dovednosti a jejich využití v práci knihovníků. V bakalářské práci jsou dále popsány vzdělávací akce knihovny pro širokou i odbornou veřejnost. Praktická část práce je věnována přípravě na vzdělávací kurz a jeho následné vyhodnocení formou dotazníku. Cílem je popsat a vysvětlit pedagogické dovednosti a jejich konkrétní využití v práci knihovníků-informačních pracovníků.
Anotace v angličtině
The knowledge of educational skills is a very important part of librarians-information officers every-day work. This bachelor theses describes pedagogical skills and their using in librarian work. The educational courses for both general and special public are described. The practical part devotes to preparing educational courses and its consequential data evalution through a questionnaire. The aim is to describe and explain educational skills and their particular using in librarians-information officers work.
library, librarianship, public libraries, educational courses, information literacy, lifelong learning, educational skills, librarians, information officers.
Rozsah průvodní práce
61 s., 4 s. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Znalost pedagogických dovedností je důležitou součástí každodenní práce knihovníka-informačního pracovníka. Bakalářská práce popisuje pedagogické dovednosti a jejich využití v práci knihovníků. V bakalářské práci jsou dále popsány vzdělávací akce knihovny pro širokou i odbornou veřejnost. Praktická část práce je věnována přípravě na vzdělávací kurz a jeho následné vyhodnocení formou dotazníku. Cílem je popsat a vysvětlit pedagogické dovednosti a jejich konkrétní využití v práci knihovníků-informačních pracovníků.
Anotace v angličtině
The knowledge of educational skills is a very important part of librarians-information officers every-day work. This bachelor theses describes pedagogical skills and their using in librarian work. The educational courses for both general and special public are described. The practical part devotes to preparing educational courses and its consequential data evalution through a questionnaire. The aim is to describe and explain educational skills and their particular using in librarians-information officers work.
library, librarianship, public libraries, educational courses, information literacy, lifelong learning, educational skills, librarians, information officers.
Zásady pro vypracování
1. Shromažďování a studium odborné literatury k danému tématu, vymezení odborných pojmů.
2. Vlastní přínost při tvorbě vzdělávacích kurzů.
3. Praktická část orientovaná na vyhodnocení evaluačních dotazníků dospělých klientů.
Zásady pro vypracování
1. Shromažďování a studium odborné literatury k danému tématu, vymezení odborných pojmů.
2. Vlastní přínost při tvorbě vzdělávacích kurzů.
3. Praktická část orientovaná na vyhodnocení evaluačních dotazníků dospělých klientů.
Seznam doporučené literatury
1. VÁŠOVÁ, L. Úvod do bibliopedagogiky. Praha : Institut sociálních vztahů nakladatelství, 1995. ISBN 80-85866-07-2
2. SEDLÁČKOVÁ, Eva. Informační gramotnost - cesta k učící se společnosti. In: Informační gramotnost: sborník příspěvků z konference, konané 27. listopadu 2002 v Moravské zemské knihovně. Brno : Moravská zemská knihovna, 2003.
3.Národní program rozvoje vzdělávání. [elektronický dokument]. Přístupný z: http://www.msmt.cz/_DOMEK/Default.asp?ARI=102445&CAI=2802&EXPS="BÍLÁ*"%20AND%20"KNIHA*" [cit. dne: 19.11.2008]
Seznam doporučené literatury
1. VÁŠOVÁ, L. Úvod do bibliopedagogiky. Praha : Institut sociálních vztahů nakladatelství, 1995. ISBN 80-85866-07-2
2. SEDLÁČKOVÁ, Eva. Informační gramotnost - cesta k učící se společnosti. In: Informační gramotnost: sborník příspěvků z konference, konané 27. listopadu 2002 v Moravské zemské knihovně. Brno : Moravská zemská knihovna, 2003.
3.Národní program rozvoje vzdělávání. [elektronický dokument]. Přístupný z: http://www.msmt.cz/_DOMEK/Default.asp?ARI=102445&CAI=2802&EXPS="BÍLÁ*"%20AND%20"KNIHA*" [cit. dne: 19.11.2008]