V této bakalářské práci se zabývám výrazovými prostředky v reklamě na jídlo na základě amerických psaných reklam z vybraných časopisů. Teoretická část vysvětluje definice termínů nezbytné pro pochopení výzkumu a dále porovnává různé zdroje a jejich definování daných termínů. Praktická část se zaměřuje na výzkum výrazových prostředků v oblasti morfologie, lexikologie a syntaxe.
Anotace v angličtině
In this bachelor thesis I focus on linguistic means in food advertising which are found in written form of American ads, picked from particular magazines. The theoretical part explains definitions of terms which are essential for understanding of the research and it compares different sources and their definitions. The practical part is focused on the research of linguistic means on morphological, lexical and syntactical level.
V této bakalářské práci se zabývám výrazovými prostředky v reklamě na jídlo na základě amerických psaných reklam z vybraných časopisů. Teoretická část vysvětluje definice termínů nezbytné pro pochopení výzkumu a dále porovnává různé zdroje a jejich definování daných termínů. Praktická část se zaměřuje na výzkum výrazových prostředků v oblasti morfologie, lexikologie a syntaxe.
Anotace v angličtině
In this bachelor thesis I focus on linguistic means in food advertising which are found in written form of American ads, picked from particular magazines. The theoretical part explains definitions of terms which are essential for understanding of the research and it compares different sources and their definitions. The practical part is focused on the research of linguistic means on morphological, lexical and syntactical level.
Studium z různých zdrojů odborné literatury
Vzájemné porovnání zdrojů odborné literatury
Formulace hypotézy
Vytvoření korpusu lingvistického materiálu
Popis korpusu
Analýza korpusu
Potvrzení, vyvrácení hypotézy
Zásady pro vypracování
Studium z různých zdrojů odborné literatury
Vzájemné porovnání zdrojů odborné literatury
Formulace hypotézy
Vytvoření korpusu lingvistického materiálu
Popis korpusu
Analýza korpusu
Potvrzení, vyvrácení hypotézy
Seznam doporučené literatury
Cook, Guy. The Discourse of Advertising. London and New York: Routledge,
2001.
Goddard, Angela. The Language of Advertising. London and New York:
Routledge, 2002.
Roach, Peter. English Phonetics and Phonology: a practical course.
Cambridge: Cambridge University Press, 1991.
Crystal, David. The Cambridge Encyclopedia of the English Language.
Cambridge: Cambridge University Press, 2005.
Lipka, Leonhard. English lexicology: lexical structure, word semantics and
word-formation. Tübingen: Narr, 2002.
Seznam doporučené literatury
Cook, Guy. The Discourse of Advertising. London and New York: Routledge,
2001.
Goddard, Angela. The Language of Advertising. London and New York:
Routledge, 2002.
Roach, Peter. English Phonetics and Phonology: a practical course.
Cambridge: Cambridge University Press, 1991.
Crystal, David. The Cambridge Encyclopedia of the English Language.
Cambridge: Cambridge University Press, 2005.
Lipka, Leonhard. English lexicology: lexical structure, word semantics and
word-formation. Tübingen: Narr, 2002.