V diplomové práci jsem se zaměřila na vliv globalizace, která je, byť nepřímo spojována s konkurenceschopností maloobchodu. Je zde stručně charakterizován historický vývoj obchodu od jeho počátku až do současnosti. Druhá polovina teoretické části je zaměřena na maloobchod, počátky ekonomické globalizace a způsob, jakým na sebe vzájemně působí.
V praktické části jsou postupně analyzovány ekonomické ukazatele prodejny Elvendi - Elektrozboží, včetně výstupních grafů, které přímo ukazují na globalizační vliv působící na maloobchod v České republice. Na základě analýz jsou v poslední části navržena řešení, doporučení a výhled ekonomického vývoje dle návrhů pro zvýšení konkurenceschopnosti maloobchodu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on the impact of globalization that is inderectly connected with the retail competitivness. It in brief describes the retail development history to the present. The second half of the theoretical part deals with the retail trade and the beginning of the economic globalization and the way they interact each other.
The practical part analyzes the economic indicators of Elvendi-Elektrozboží store, inclusive of output graphs that prove the impact of globalization to the retail trade in Czech republic. The final part is focused on the presentation of solution on the basis of analyses. It also contains recommendations and the perspective of economic development according to proposals for the increase of retail competitivness.
Klíčová slova
mezinárodní obchod, globalizace, nadnárodní společnosti, maloobchod, druhy maloobchodu, konkurenceschopnost
Klíčová slova v angličtině
international trade, globalization, multinational companies, retail trade, kinds of retail trade, competitivness
Rozsah průvodní práce
71 s., 5 s. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
V diplomové práci jsem se zaměřila na vliv globalizace, která je, byť nepřímo spojována s konkurenceschopností maloobchodu. Je zde stručně charakterizován historický vývoj obchodu od jeho počátku až do současnosti. Druhá polovina teoretické části je zaměřena na maloobchod, počátky ekonomické globalizace a způsob, jakým na sebe vzájemně působí.
V praktické části jsou postupně analyzovány ekonomické ukazatele prodejny Elvendi - Elektrozboží, včetně výstupních grafů, které přímo ukazují na globalizační vliv působící na maloobchod v České republice. Na základě analýz jsou v poslední části navržena řešení, doporučení a výhled ekonomického vývoje dle návrhů pro zvýšení konkurenceschopnosti maloobchodu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is focused on the impact of globalization that is inderectly connected with the retail competitivness. It in brief describes the retail development history to the present. The second half of the theoretical part deals with the retail trade and the beginning of the economic globalization and the way they interact each other.
The practical part analyzes the economic indicators of Elvendi-Elektrozboží store, inclusive of output graphs that prove the impact of globalization to the retail trade in Czech republic. The final part is focused on the presentation of solution on the basis of analyses. It also contains recommendations and the perspective of economic development according to proposals for the increase of retail competitivness.
Klíčová slova
mezinárodní obchod, globalizace, nadnárodní společnosti, maloobchod, druhy maloobchodu, konkurenceschopnost
Klíčová slova v angličtině
international trade, globalization, multinational companies, retail trade, kinds of retail trade, competitivness
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Popište vznik obchodu a jeho vývoj v Evropě.
Charakterizujte počátky globalizace a její vliv na konkurenceschopnost maloobchodních firem v ČR.
II. Praktická část
Analyzujte a zhodnoťte současný stav konkurenceschopnosti maloobchodu v ČR.
Navrhněte možná opatření ke zvýšení konkurenceschopnosti drobného maloobchodu v ČR.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Popište vznik obchodu a jeho vývoj v Evropě.
Charakterizujte počátky globalizace a její vliv na konkurenceschopnost maloobchodních firem v ČR.
II. Praktická část
Analyzujte a zhodnoťte současný stav konkurenceschopnosti maloobchodu v ČR.
Navrhněte možná opatření ke zvýšení konkurenceschopnosti drobného maloobchodu v ČR.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1]CIMLER, P. Územní strategie obchodních firem. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická, 1994. 134 s. ISBN 80-7079-640-5.
[2]ROLNÝ, I. Globalizace, etika, ekonomika. 3. vyd. Ostrava: Key Publishing, 2008. 281 s. ISBN 978-80-87071-62-5.
[3]SZCZYRBA, Z. Geografie obchodu - se zaměřením na současné trendy v maloobchodě. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. 90 s. ISBN 80-244-1453-8.
[4]SZCZYRBA, Z. Maloobchod v ČR po roce 1989: Vývoj a trendy se zaměřením na geografickou organizaci. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. 126 s. ISBN 80-244-1274-8.
Seznam doporučené literatury
[1]CIMLER, P. Územní strategie obchodních firem. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická, 1994. 134 s. ISBN 80-7079-640-5.
[2]ROLNÝ, I. Globalizace, etika, ekonomika. 3. vyd. Ostrava: Key Publishing, 2008. 281 s. ISBN 978-80-87071-62-5.
[3]SZCZYRBA, Z. Geografie obchodu - se zaměřením na současné trendy v maloobchodě. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. 90 s. ISBN 80-244-1453-8.
[4]SZCZYRBA, Z. Maloobchod v ČR po roce 1989: Vývoj a trendy se zaměřením na geografickou organizaci. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2005. 126 s. ISBN 80-244-1274-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Rozdíl mezi supermarketem a hypermarketem? Kam byste zařadila prodejnu makro? doc. Kubík