Tato diplomová práce se bude zabývat pojmem subjektivní kamera v audiovizuálním díle. Nastiňuje její přibližné počátky ve světovém a českém filmu, zabývá se jednotlivými žánry ve kterých se subjektivní kamera může vyskytovat a jejím výsledným, celkovým vyzněním na dané dílo. Subjetkivní kamera je pak podrobněji analyzována na konkrétních příkladech filmů, kterými jsou: Dáma v jezeře (1946), Smrt v přímém přenosu (1980) a Skafandr a motýl (2007).
Anotace v angličtině
This graduation theses describes the term of Subjective Camera alias Point of View Shot (POV Shot) in the audiovisual work. It descibes the beginning of the POV Shot in world cinema and Czech cinema. It also goes through the paritcular genres in which the POV Shot can be used and the final meaning and understanding of the paritular movie by using POV Shot. In the end of the theses, the POV Shot is closely analysed in particular movies, which are: The Lady in the Lake (1946), Death Watch (1980) and The Diving Bell and the Butterfly (2007).
Klíčová slova
subjektivní kamera, Dáma v jezeře, Smrv v přímém přenosu, Skafandr a motýl
Klíčová slova v angličtině
Subjective camera, Point of View Shot (POV Shot), The Lady in the Lake, Death Watch, The Diving Bell and the Butterfly
Rozsah průvodní práce
72
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se bude zabývat pojmem subjektivní kamera v audiovizuálním díle. Nastiňuje její přibližné počátky ve světovém a českém filmu, zabývá se jednotlivými žánry ve kterých se subjektivní kamera může vyskytovat a jejím výsledným, celkovým vyzněním na dané dílo. Subjetkivní kamera je pak podrobněji analyzována na konkrétních příkladech filmů, kterými jsou: Dáma v jezeře (1946), Smrt v přímém přenosu (1980) a Skafandr a motýl (2007).
Anotace v angličtině
This graduation theses describes the term of Subjective Camera alias Point of View Shot (POV Shot) in the audiovisual work. It descibes the beginning of the POV Shot in world cinema and Czech cinema. It also goes through the paritcular genres in which the POV Shot can be used and the final meaning and understanding of the paritular movie by using POV Shot. In the end of the theses, the POV Shot is closely analysed in particular movies, which are: The Lady in the Lake (1946), Death Watch (1980) and The Diving Bell and the Butterfly (2007).
Klíčová slova
subjektivní kamera, Dáma v jezeře, Smrv v přímém přenosu, Skafandr a motýl
Klíčová slova v angličtině
Subjective camera, Point of View Shot (POV Shot), The Lady in the Lake, Death Watch, The Diving Bell and the Butterfly
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část práce:
Rozsah práce: 25 - 35 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh. Formální podoba 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-ROM. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část práce:
Audiovizuální výstup předložte na 3 ks DVD a 1 ks MiniDV (nosiče řádně popište).
Součástí celé práce budou vyplněné formuláře pro OSA, NFA a Licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část práce:
Rozsah práce: 25 - 35 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh. Formální podoba 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-ROM. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část práce:
Audiovizuální výstup předložte na 3 ks DVD a 1 ks MiniDV (nosiče řádně popište).
Součástí celé práce budou vyplněné formuláře pro OSA, NFA a Licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Seznam doporučené literatury
David Bordwell & Kristin Thompsonová - Dějiny filmu
Branigan Edward - Point of View in the Cinema: A Theory of Narration and Subjectivity in Classical Film
www.iluminace.cz
www.cinepur.cz
Seznam doporučené literatury
David Bordwell & Kristin Thompsonová - Dějiny filmu
Branigan Edward - Point of View in the Cinema: A Theory of Narration and Subjectivity in Classical Film
www.iluminace.cz
www.cinepur.cz