Téma mé bakalářské práce je ‘‘Komunikační dovednosti sester u klientů po cévní mozkové příhodě s poruchou řeči‘‘. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou.
Teoretická část se zaměřuje na samotnou komunikaci- rozdělení a její význam v povolání zdravotní sestry. Dále se zabývá cévní mozkovou příhodou a afázií.
Obsahem praktické části je zpracování výsledků výzkumu. Informace jsem získávala pomocí metody pozorování (videozáznam).
Anotace v angličtině
The topic of bachelor work is ‘‘Communication skills of nurses for clients with dislogia after stroke‘‘. The work involves theoretical and practical part.
Theoretical part is focused on communication alone - division and its significance in nurse profession. It deals with stroke and aphasia as well.
Practical part deals with results of research. The information were obtained by observation (videogram).
Téma mé bakalářské práce je ‘‘Komunikační dovednosti sester u klientů po cévní mozkové příhodě s poruchou řeči‘‘. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou.
Teoretická část se zaměřuje na samotnou komunikaci- rozdělení a její význam v povolání zdravotní sestry. Dále se zabývá cévní mozkovou příhodou a afázií.
Obsahem praktické části je zpracování výsledků výzkumu. Informace jsem získávala pomocí metody pozorování (videozáznam).
Anotace v angličtině
The topic of bachelor work is ‘‘Communication skills of nurses for clients with dislogia after stroke‘‘. The work involves theoretical and practical part.
Theoretical part is focused on communication alone - division and its significance in nurse profession. It deals with stroke and aphasia as well.
Practical part deals with results of research. The information were obtained by observation (videogram).
Cílem teoretické části bude vymezit pojem interakce a komunikace.
Vymezit diagnostickou kategorii cévní mozkové příhody.
Popsat změny v komunikaci u klientů po cévní mozkové příhodě.
Cílem praktické části bude sestavení cílů a hypotéz.
Zpracování natočených videozáznamů.
Připravení materiálu, který přinese jasná doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Cílem teoretické části bude vymezit pojem interakce a komunikace.
Vymezit diagnostickou kategorii cévní mozkové příhody.
Popsat změny v komunikaci u klientů po cévní mozkové příhodě.
Cílem praktické části bude sestavení cílů a hypotéz.
Zpracování natočených videozáznamů.
Připravení materiálu, který přinese jasná doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KALITA, Z. a kol. Akutní cévní mozkové příhody. Praha: Maxdorf,
2006. 226 s. ISBN 80- 85912- 26- 0.
NEVŠÍMALOVÁ, S., RŮŽIČKA , E., TICHÝ, J. Neurologie. Praha: Galén,
2002. 368 s. ISBN 80- 7262- 160- 2.
TYRLÍKOVÁ, I. a kol. Neurologie pro sestry. Brno: Národní centrum
ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2005. 287 s.
ISBN 80- 7013- 287- 6.
KRISTOVÁ, K. Komunikácia v ošetrovatelstve. Martin: Osveta, 2004.
212 s. ISBN 80- 8063- 160- 3.
HONZÁK, R. Komunikační pasti v medicíně. Praha: Galén, 1999. 169 s.
ISBN 80- 7262- 032- 0.
TEGZE, O. Neverbální komunikace. Praha: Computer Press, 2003. 484 s.
ISBN 80- 7226- 429- X.
Seznam doporučené literatury
KALITA, Z. a kol. Akutní cévní mozkové příhody. Praha: Maxdorf,
2006. 226 s. ISBN 80- 85912- 26- 0.
NEVŠÍMALOVÁ, S., RŮŽIČKA , E., TICHÝ, J. Neurologie. Praha: Galén,
2002. 368 s. ISBN 80- 7262- 160- 2.
TYRLÍKOVÁ, I. a kol. Neurologie pro sestry. Brno: Národní centrum
ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2005. 287 s.
ISBN 80- 7013- 287- 6.
KRISTOVÁ, K. Komunikácia v ošetrovatelstve. Martin: Osveta, 2004.
212 s. ISBN 80- 8063- 160- 3.
HONZÁK, R. Komunikační pasti v medicíně. Praha: Galén, 1999. 169 s.
ISBN 80- 7262- 032- 0.
TEGZE, O. Neverbální komunikace. Praha: Computer Press, 2003. 484 s.
ISBN 80- 7226- 429- X.