V dnešní době vstupují firmy do digitálního věku. Informace jsou sdíleny po celém světě a nové výrobní strategie musí být implementovány za účelem zvýšení šance přežití v turbulentní době, kdy poptávka zákazníků se jen těžce odhaduje. Masová kustomizace je strategií, která integruje zákazníka do dodavatelského řetězce za účelem výroby dle požadavků zákazníka. Tato strategie má vliv na celý výrobní podnik. Výrobní procesy jsou spouštěny, dle požadavku zákazníka. Firma si musí vybudovat a udržovat vztah s jejím každým zákazníkem kvůli identifikace zákazníka a jeho požadavků na výrobek. Tato práce definuje nový pohled na problematiku masové kustomizace podle bodu zásahu zákazníka (Customer Intervention Point - CPI) do výrobního procesu. 366 firem z 11 odvětví bylo analyzováno za účelem nalezení specifickího CPI pro každé odvětví.
Anotace v angličtině
Nowadays companies are entering the digital age. Information is shared over the globe and new manufacturing strategies have to be deployed in order to survive in turbulent time, when the customer's demand is hard to predict. Mass customization is strategy that integrates customer into the supply chain in order to precisely produce what customer wants. This strategy has an influence on the entire company. Every customer now triggers the entire production processes. The company has to build and maintain relation with every customer in order to identify his or her needs and product requirements. This thesis defines a new point of view to the mass customization based on Customer Intervention Point (CPI) of the production process. 366 companies from 11 different industries were analyzed in order to identify a specific CIP for each industry.
Klíčová slova
CPI, masová kustomizace, self-service, aktivní výroba, flexibilní dodavatelský řetězec
Klíčová slova v angličtině
customer intervention point, CIP, mass customization, self-service, agile manufacturing, flexible supply chain
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
AN
Anotace
V dnešní době vstupují firmy do digitálního věku. Informace jsou sdíleny po celém světě a nové výrobní strategie musí být implementovány za účelem zvýšení šance přežití v turbulentní době, kdy poptávka zákazníků se jen těžce odhaduje. Masová kustomizace je strategií, která integruje zákazníka do dodavatelského řetězce za účelem výroby dle požadavků zákazníka. Tato strategie má vliv na celý výrobní podnik. Výrobní procesy jsou spouštěny, dle požadavku zákazníka. Firma si musí vybudovat a udržovat vztah s jejím každým zákazníkem kvůli identifikace zákazníka a jeho požadavků na výrobek. Tato práce definuje nový pohled na problematiku masové kustomizace podle bodu zásahu zákazníka (Customer Intervention Point - CPI) do výrobního procesu. 366 firem z 11 odvětví bylo analyzováno za účelem nalezení specifickího CPI pro každé odvětví.
Anotace v angličtině
Nowadays companies are entering the digital age. Information is shared over the globe and new manufacturing strategies have to be deployed in order to survive in turbulent time, when the customer's demand is hard to predict. Mass customization is strategy that integrates customer into the supply chain in order to precisely produce what customer wants. This strategy has an influence on the entire company. Every customer now triggers the entire production processes. The company has to build and maintain relation with every customer in order to identify his or her needs and product requirements. This thesis defines a new point of view to the mass customization based on Customer Intervention Point (CPI) of the production process. 366 companies from 11 different industries were analyzed in order to identify a specific CIP for each industry.
Klíčová slova
CPI, masová kustomizace, self-service, aktivní výroba, flexibilní dodavatelský řetězec
Klíčová slova v angličtině
customer intervention point, CIP, mass customization, self-service, agile manufacturing, flexible supply chain