Ve své bakalářské práci se zabývám reklamou v tisku a rozhlase v České republice a použitím angličtiny v reklamních textech. V teoretické části se věnuji postavení angličtiny v ČR, charakteristice reklamy a reklamních sloganů, charakteristice cílových skupin a reklamní komunikaci. V praktické části se věnuji výzkumu prostřednictvím metody skupinového rozhovoru a ověření pracovní hypotézy.
Anotace v angličtině
In my bachelor study I deal with advertising in written form as well as spoken one in Czech Republic, with aim on use of English language in advertisement texts. In the theoretical part I work with the status of English in Czech Republic, characteristics of advertising and its slogans, characteristics of targeted costumers and entire advertising communication. In the practical part I work on study for which I use methods of a group interview and monitoring the effectivity of working hypothesis.
Klíčová slova
reklama, podpora prodeje, práce s veřejností, přímý marketing
Klíčová slova v angličtině
advertising, sales promotion, public relations, direct marketing
Rozsah průvodní práce
59 s., 39 s. text. příloha
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci se zabývám reklamou v tisku a rozhlase v České republice a použitím angličtiny v reklamních textech. V teoretické části se věnuji postavení angličtiny v ČR, charakteristice reklamy a reklamních sloganů, charakteristice cílových skupin a reklamní komunikaci. V praktické části se věnuji výzkumu prostřednictvím metody skupinového rozhovoru a ověření pracovní hypotézy.
Anotace v angličtině
In my bachelor study I deal with advertising in written form as well as spoken one in Czech Republic, with aim on use of English language in advertisement texts. In the theoretical part I work with the status of English in Czech Republic, characteristics of advertising and its slogans, characteristics of targeted costumers and entire advertising communication. In the practical part I work on study for which I use methods of a group interview and monitoring the effectivity of working hypothesis.
Klíčová slova
reklama, podpora prodeje, práce s veřejností, přímý marketing
Klíčová slova v angličtině
advertising, sales promotion, public relations, direct marketing
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte význam textu v reklamním sdělení v kontextu s dalšími sdělovacími prvky (grafika, fotografie, zvuk).
2. Sledujte vliv angličtiny na užití jazyka v českých médiích se zaměřením na reklamu.
3. Analyzujte využití angličtiny v tiskových a rozhlasových médiích.
4. Proveďte výzkum v oblasti testování vybraných příkladů tiskové a rozhlasové reklamy využívající angličtinu.
5. Analyzujte zjištěné výsledky.
6. Navrhněte optimální způsob využití angličtiny v tiskové a rozhlasové reklamě na základě provedené analýzy.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte význam textu v reklamním sdělení v kontextu s dalšími sdělovacími prvky (grafika, fotografie, zvuk).
2. Sledujte vliv angličtiny na užití jazyka v českých médiích se zaměřením na reklamu.
3. Analyzujte využití angličtiny v tiskových a rozhlasových médiích.
4. Proveďte výzkum v oblasti testování vybraných příkladů tiskové a rozhlasové reklamy využívající angličtinu.
5. Analyzujte zjištěné výsledky.
6. Navrhněte optimální způsob využití angličtiny v tiskové a rozhlasové reklamě na základě provedené analýzy.
Seznam doporučené literatury
Křížek, Z., Crha, I. Jak psát reklamní text. 1. vyd. Praha, Grada 1999. Počet stran 128. ISBN 80-7169-308-1
Křížek, Z., Crha, I. Život s reklamou. 1. vyd. Praha, Grada 2002. Počet stran 168. ISBN 80-247-0213-4
Ogilvy, D. O reklamě, 1. vyd., Praha, Management press 1996. Počet stran 223. ISBN 80-85943-25-5
Vysekalová, J., Komárková, R. Psychologie reklamy. Grada Publishing, a.s., 2000. Počet stran 221. ISBN 80-247-9067-X
Vysekalová, J., Mikeš, J. Reklama. Jak dělat reklamu. Grada Publishing, a.s., 2007. Počet stran 182. ISBN 978-80-247-2001-2
Čmejrková, S., Reklama v češtině, čeština v reklamě. 1. vydání, Voznice: LEDA, spol. s.r.o., 2000. Počet stran 258. ISBN 80-85927-75-6
Poster, M., Média v reklamě - Televize, rozhlas, tisk. Nakladatelství OECONOMICA 2003. ISBN 80-245-0629-7
Světlík, J., Marketing a reklama. UTB Zlín 2003. Počet stran 170. ISBN 80-7318-140-1
Seznam doporučené literatury
Křížek, Z., Crha, I. Jak psát reklamní text. 1. vyd. Praha, Grada 1999. Počet stran 128. ISBN 80-7169-308-1
Křížek, Z., Crha, I. Život s reklamou. 1. vyd. Praha, Grada 2002. Počet stran 168. ISBN 80-247-0213-4
Ogilvy, D. O reklamě, 1. vyd., Praha, Management press 1996. Počet stran 223. ISBN 80-85943-25-5
Vysekalová, J., Komárková, R. Psychologie reklamy. Grada Publishing, a.s., 2000. Počet stran 221. ISBN 80-247-9067-X
Vysekalová, J., Mikeš, J. Reklama. Jak dělat reklamu. Grada Publishing, a.s., 2007. Počet stran 182. ISBN 978-80-247-2001-2
Čmejrková, S., Reklama v češtině, čeština v reklamě. 1. vydání, Voznice: LEDA, spol. s.r.o., 2000. Počet stran 258. ISBN 80-85927-75-6
Poster, M., Média v reklamě - Televize, rozhlas, tisk. Nakladatelství OECONOMICA 2003. ISBN 80-245-0629-7
Světlík, J., Marketing a reklama. UTB Zlín 2003. Počet stran 170. ISBN 80-7318-140-1