Sponzoring je jedním z významných nástrojů marketingové komunikace v každé firmě. Sponzorství je více než patronát nebo dobrodiní. Může pomáhat ostatním a přitom dosahovat předem definovaných komunikačních záměrů. Jeho cílem je podporovat pozi-tivní vnímání značky a image společnosti. Moje bakalářská práce se zabývá problematikou sponzoringu pojišťovny Kooperativa, je v ní popsán firemní profil, strategie sponzoringu kterou firma využívá ke své marketingové komunikaci a vybraný sponzorský projekt. Pro-střednictvím marketingového výzkumu budou potvrzeny nebo vyvráceny předem stanove-né hypotézy a následně navrženo doporučení ke zlepšení řešeného sponzorského projektu.
Anotace v angličtině
The sponsoring is one of the most important instruments of marketing communication in every company. Sponsorship is more than patronage or benefaction. It can help to others while achieving pre-defined communication contemplations. Its goal is to support the positive perception of brand and company image. My bachelor’s thesis targets its concern on the problems of sponsoring of the insurance company - Kooperativa. There is the specification of the company profile, sponsoring strategy which is used in company’s marketing communication, as well as the chosen sponsoring project. The presumptuous hypothesis will be confirmed or refuted by means of marketing research as well as this practical example will be completed with the recommendations how to improve the sponsoring project.
Klíčová slova
Klíčová slova: sponzoring, sponzor, marketingová komunikace, povědomí, image, strate-gie, efektivita, cíle, cílová skupina, výzkum CATI.
Sponzoring je jedním z významných nástrojů marketingové komunikace v každé firmě. Sponzorství je více než patronát nebo dobrodiní. Může pomáhat ostatním a přitom dosahovat předem definovaných komunikačních záměrů. Jeho cílem je podporovat pozi-tivní vnímání značky a image společnosti. Moje bakalářská práce se zabývá problematikou sponzoringu pojišťovny Kooperativa, je v ní popsán firemní profil, strategie sponzoringu kterou firma využívá ke své marketingové komunikaci a vybraný sponzorský projekt. Pro-střednictvím marketingového výzkumu budou potvrzeny nebo vyvráceny předem stanove-né hypotézy a následně navrženo doporučení ke zlepšení řešeného sponzorského projektu.
Anotace v angličtině
The sponsoring is one of the most important instruments of marketing communication in every company. Sponsorship is more than patronage or benefaction. It can help to others while achieving pre-defined communication contemplations. Its goal is to support the positive perception of brand and company image. My bachelor’s thesis targets its concern on the problems of sponsoring of the insurance company - Kooperativa. There is the specification of the company profile, sponsoring strategy which is used in company’s marketing communication, as well as the chosen sponsoring project. The presumptuous hypothesis will be confirmed or refuted by means of marketing research as well as this practical example will be completed with the recommendations how to improve the sponsoring project.
Klíčová slova
Klíčová slova: sponzoring, sponzor, marketingová komunikace, povědomí, image, strate-gie, efektivita, cíle, cílová skupina, výzkum CATI.
1. Charakterizujte zaměření práce a stanovte hypotézy.
2. Vypracujte teoretickou část se zaměřením na roli sponzoringu v marketingovém mixu, charakterizujte sponzoring.
3. Charakterizujte projekt včetně analýzy.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy a konfrontujte - závěr.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte zaměření práce a stanovte hypotézy.
2. Vypracujte teoretickou část se zaměřením na roli sponzoringu v marketingovém mixu, charakterizujte sponzoring.
3. Charakterizujte projekt včetně analýzy.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy a konfrontujte - závěr.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P., KELLER, K. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
PELSMACKER DE P., GEUENS M., BERGH VAN DEN J. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
SVĚTLÍK, J. Marketing cesta k trhu. , 2006. ISBN 80-86898-48-2.
FORET,M. Marketigová komunikace. 1. vyd. Brno, Computer Press 2006, počet stran 443, ISBN 80-251-1041-9
SMITH,P. Moderní marketing. 1. vyd. Brno, Computer Press 2000, počet stran 511, ISBN 80-7226-252-1
REKTOŘÍK,J. Organizace neziskového sektoru. 2. vyd. Praha, Ekopress, počet stran 188, ISBN 978-80-86929-25-5
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P., KELLER, K. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
PELSMACKER DE P., GEUENS M., BERGH VAN DEN J. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
SVĚTLÍK, J. Marketing cesta k trhu. , 2006. ISBN 80-86898-48-2.
FORET,M. Marketigová komunikace. 1. vyd. Brno, Computer Press 2006, počet stran 443, ISBN 80-251-1041-9
SMITH,P. Moderní marketing. 1. vyd. Brno, Computer Press 2000, počet stran 511, ISBN 80-7226-252-1
REKTOŘÍK,J. Organizace neziskového sektoru. 2. vyd. Praha, Ekopress, počet stran 188, ISBN 978-80-86929-25-5