Cílem této práce, je zhodnotit jak může být sponzoring pro firmy a jejich značky prospěš-ný. V teoretické rovině, je sponzoring velmi často hodnocen, jako budovatel povědomí a image. Ve skutečnosti, jsem v knihách o sponzoringu nenašel nic. Nenašel jsem tam nic, co by mělo váhu. Žádnou důležitou informaci, jen samé teoretické definice, kterými jsem se nesvazoval. Sponzoring není o teorii. Sponzoring se odehrává na hřišti, na dráze, zkrátka na sportovišti.
Následně, také díky tomu, že sponzoring se statisticky nehodnotí, je velmi těžké získat ja-kékoliv relevantní informace. To se týká především České republiky. A pokud existují ně-jaké údaje, pocházejí od firem a ty si svá důležitá data pečlivě střeží.
Přesto, tato práce by měla dát některé odpovědi těm, kteří v oblasti sponzoringu začínají, nebo tápou.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to find out how can be a sponsorship advantageous to the compa-nies and theirs brands. There is very often sponsorship described, in the theoretical level, as a brand awareness and image maker. In fact, I have found nothing in books. No critical information, just only theoretical definitions, which I have not tied up myself. Sponsorship is not about theory. It is about on-field presence. It is about sport.
Moreover, due to the sponsorships are not statistically measured, it is very difficult to find any relevant information. Especially in the Czech Republic. And in case there are some, they come from the companies that are very careful about the information they afford.
However, this thesis should give some answers those who are new in sponsoring or those who are lost in it.
Cílem této práce, je zhodnotit jak může být sponzoring pro firmy a jejich značky prospěš-ný. V teoretické rovině, je sponzoring velmi často hodnocen, jako budovatel povědomí a image. Ve skutečnosti, jsem v knihách o sponzoringu nenašel nic. Nenašel jsem tam nic, co by mělo váhu. Žádnou důležitou informaci, jen samé teoretické definice, kterými jsem se nesvazoval. Sponzoring není o teorii. Sponzoring se odehrává na hřišti, na dráze, zkrátka na sportovišti.
Následně, také díky tomu, že sponzoring se statisticky nehodnotí, je velmi těžké získat ja-kékoliv relevantní informace. To se týká především České republiky. A pokud existují ně-jaké údaje, pocházejí od firem a ty si svá důležitá data pečlivě střeží.
Přesto, tato práce by měla dát některé odpovědi těm, kteří v oblasti sponzoringu začínají, nebo tápou.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to find out how can be a sponsorship advantageous to the compa-nies and theirs brands. There is very often sponsorship described, in the theoretical level, as a brand awareness and image maker. In fact, I have found nothing in books. No critical information, just only theoretical definitions, which I have not tied up myself. Sponsorship is not about theory. It is about on-field presence. It is about sport.
Moreover, due to the sponsorships are not statistically measured, it is very difficult to find any relevant information. Especially in the Czech Republic. And in case there are some, they come from the companies that are very careful about the information they afford.
However, this thesis should give some answers those who are new in sponsoring or those who are lost in it.
1. Vymezte pojem sponzoring v teoretické rovině, definujte základní pojmy, stanovte cíle práce a hypotézy.
2. Porovnejte strukturu sponzoringu v České republice a v zahraničí, definujte společné a odlišné prvky.
3. Proveďte marketingový průzkum s cílem zjistit míru marketingového řízení sportovních klubů.
4. Zpracujte dotazníkové šetření měřící efektivitu sponzoringu u zvoleného sportovního klubu a zvolené značky produktu.
5. Vyvoďte závěry z provedených průzkumů a navrhněte kroky vedoucí k vyšší efektivitě sponzoringu v prostředí sportovních klubů.
Zásady pro vypracování
1. Vymezte pojem sponzoring v teoretické rovině, definujte základní pojmy, stanovte cíle práce a hypotézy.
2. Porovnejte strukturu sponzoringu v České republice a v zahraničí, definujte společné a odlišné prvky.
3. Proveďte marketingový průzkum s cílem zjistit míru marketingového řízení sportovních klubů.
4. Zpracujte dotazníkové šetření měřící efektivitu sponzoringu u zvoleného sportovního klubu a zvolené značky produktu.
5. Vyvoďte závěry z provedených průzkumů a navrhněte kroky vedoucí k vyšší efektivitě sponzoringu v prostředí sportovních klubů.
Seznam doporučené literatury
Kozel, R a kolektiv; Moderní marketingový výzkum. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-0966-X
Kotler, P. Armstrong, G; Marketing. Praha: Grada, 2008. ISBN 80-247-0513-3
Taylor, D; Brand management - řízení značky, Computer press, 2008. ISBN 97-880-2511-8184
Daňhelová, Š; Sportovní marketing. Brno: Masarykova univerzita, 2005. ISBN 80-210-3901-9
Seznam doporučené literatury
Kozel, R a kolektiv; Moderní marketingový výzkum. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-0966-X
Kotler, P. Armstrong, G; Marketing. Praha: Grada, 2008. ISBN 80-247-0513-3
Taylor, D; Brand management - řízení značky, Computer press, 2008. ISBN 97-880-2511-8184
Daňhelová, Š; Sportovní marketing. Brno: Masarykova univerzita, 2005. ISBN 80-210-3901-9