Tato bakalářská práce analyzuje a srovnává současné marketingové komunikace Městského divadla Zlín a Slováckého divadla. Cílem práce je zjištění, zda tyto instituce dostatečně a efektivně využívají potenciál marketingových komunikací. Součástí práce je grafické zpracování analýzy tiskových výstupů v regionálních dennících. V závěru práce je představen stručný nástin možností změn v marketingových komunikací obou divadel.
Anotace v angličtině
This bachelor work analyzes and compares current marketing communications of Town Theatre Zlin and Slovak Theatre in Uherské Hradiště. The purpose of this essay is to find out whether these institutions derive effective and enough benefit from marketing communications potential. The essay includes graphics processing of analysis of press reports in local newspapers. As a conclusion I present a brief outline of possibilities of changes in marketing communications of both theatres.
Klíčová slova
Marketingové komunikace divadel, Reklama, Public relations, Direct marketing, Osobní prodej, Podpora prodeje, Cílová skupina, Produkt divadla, Sponzoring
Klíčová slova v angličtině
Marketing communications of theatres, Advertising, Public relations, Direct marketing, Personal selling, Sales promotions, Target group, Theatre product, Sponzorship
Rozsah průvodní práce
59 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce analyzuje a srovnává současné marketingové komunikace Městského divadla Zlín a Slováckého divadla. Cílem práce je zjištění, zda tyto instituce dostatečně a efektivně využívají potenciál marketingových komunikací. Součástí práce je grafické zpracování analýzy tiskových výstupů v regionálních dennících. V závěru práce je představen stručný nástin možností změn v marketingových komunikací obou divadel.
Anotace v angličtině
This bachelor work analyzes and compares current marketing communications of Town Theatre Zlin and Slovak Theatre in Uherské Hradiště. The purpose of this essay is to find out whether these institutions derive effective and enough benefit from marketing communications potential. The essay includes graphics processing of analysis of press reports in local newspapers. As a conclusion I present a brief outline of possibilities of changes in marketing communications of both theatres.
Klíčová slova
Marketingové komunikace divadel, Reklama, Public relations, Direct marketing, Osobní prodej, Podpora prodeje, Cílová skupina, Produkt divadla, Sponzoring
Klíčová slova v angličtině
Marketing communications of theatres, Advertising, Public relations, Direct marketing, Personal selling, Sales promotions, Target group, Theatre product, Sponzorship
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu kultury,marketingu divadla a specifikách jeho cílových skupin. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce. \
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové komunikace Městského divadla Zlín a Slováckého divadla. Zpracujte analýzu tiskových výstupů v regionálních denících. Srovnejte marketingové komunikace těchto divadel.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností změn v marketingové komunikaci obou divadel. Mohou se divadla navzájem inspirovat?Naznačte, jaké zásady by měla akcentovat případná příprava ucelené komunikační strategie divadla, případně uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu kultury,marketingu divadla a specifikách jeho cílových skupin. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce. \
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové komunikace Městského divadla Zlín a Slováckého divadla. Zpracujte analýzu tiskových výstupů v regionálních denících. Srovnejte marketingové komunikace těchto divadel.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností změn v marketingové komunikaci obou divadel. Mohou se divadla navzájem inspirovat?Naznačte, jaké zásady by měla akcentovat případná příprava ucelené komunikační strategie divadla, případně uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, R.: Marketing neziskového sektoru. 1. vyd. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2006, počet stran 155. ISBN 80-7318-436-2
DVOŘÁK, J.: Malý slovník managementu divadla. 1. vyd. Praha, Pražská scéna 2005, počet stran 311, ISBN: 80-86102-49-1
DVOŘÁK, J.: Kreativní management pro divadlo aneb o divadle jinak. Praha, Pražská scéna 200, počet stran 315, ISBN 80-86102-53-X
KOČÍ, P.: Labyrint informací a ráj peněz. Týden, roč. 15, 2007, č. 7, s 30, ISSN 1210-9940
KOENIGOVÁ, Š.: Marketing divadla (diplomová práce). Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2006, počet stran 112
KOLEKTIV AUTORŮ.: Studijní opory III. 1. vyd. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2005, počet stran 108, ISBN 80-7318-319-6
KOTLER, P.: 10 smrtelných marketingových hříchů. 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2005, počet stran 139, ISBN 80-247-0969-4
KRUTIŠ, M.: Neměňte svůj firemní web každý rok. Marketing magazine, roč. 12, 2008, č. 3, s 30-31, ISSN 1211-7315
KŘÍŽEK, Z.: Základy propagační tvorby. 1. vyd. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2001, počet stran 167, ISBN: 80-7318-019-7
LESENSKÝ, P.: Jak z PR dostat maximum? Nešetřete!. Marketing magazin, roč. 12, 2008, č. 3. s 28, ISSN 1211-7315
MIKEŚ, J., VYSEKALOVÁ, J.: Jak dělat reklamu. 1. vyd. Praha, Graga Publishing 2003, počet stran 121, ISBN: 80-247-0557-5
PAVLŮ, D. a kol.: Marketingové komunikace a image. 1. vyd. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2006, počet stran 188, ISBN 80-7318-394-3
SCHWALBE, H.: Praktická reklama. Freiburg i.Br: Rudolf Haufe Verlag 1993. Počet stran 186, ISBN 80-7169-112-7
SVĚTLÍK, J.: Marketing a reklama. 1. vyd. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2003, počet stran 169, ISBN 80-7318-140-1
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, R.: Marketing neziskového sektoru. 1. vyd. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2006, počet stran 155. ISBN 80-7318-436-2
DVOŘÁK, J.: Malý slovník managementu divadla. 1. vyd. Praha, Pražská scéna 2005, počet stran 311, ISBN: 80-86102-49-1
DVOŘÁK, J.: Kreativní management pro divadlo aneb o divadle jinak. Praha, Pražská scéna 200, počet stran 315, ISBN 80-86102-53-X
KOČÍ, P.: Labyrint informací a ráj peněz. Týden, roč. 15, 2007, č. 7, s 30, ISSN 1210-9940
KOENIGOVÁ, Š.: Marketing divadla (diplomová práce). Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2006, počet stran 112
KOLEKTIV AUTORŮ.: Studijní opory III. 1. vyd. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2005, počet stran 108, ISBN 80-7318-319-6
KOTLER, P.: 10 smrtelných marketingových hříchů. 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2005, počet stran 139, ISBN 80-247-0969-4
KRUTIŠ, M.: Neměňte svůj firemní web každý rok. Marketing magazine, roč. 12, 2008, č. 3, s 30-31, ISSN 1211-7315
KŘÍŽEK, Z.: Základy propagační tvorby. 1. vyd. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2001, počet stran 167, ISBN: 80-7318-019-7
LESENSKÝ, P.: Jak z PR dostat maximum? Nešetřete!. Marketing magazin, roč. 12, 2008, č. 3. s 28, ISSN 1211-7315
MIKEŚ, J., VYSEKALOVÁ, J.: Jak dělat reklamu. 1. vyd. Praha, Graga Publishing 2003, počet stran 121, ISBN: 80-247-0557-5
PAVLŮ, D. a kol.: Marketingové komunikace a image. 1. vyd. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2006, počet stran 188, ISBN 80-7318-394-3
SCHWALBE, H.: Praktická reklama. Freiburg i.Br: Rudolf Haufe Verlag 1993. Počet stran 186, ISBN 80-7169-112-7
SVĚTLÍK, J.: Marketing a reklama. 1. vyd. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2003, počet stran 169, ISBN 80-7318-140-1