Cílem mé bakalářské práce je obsáhnout teleshopping jako součást efektivní komunikace moderních společností v České republice. Tomuto tématu se věnuji především z úhlu pohledu zadavatelů reklam a komunikačních agentur. Zaměřuji se na větší společnosti podnikající v České republice, které by mohly teleshopping využívat ke své komunikaci.
Teoretická část práce, v níž mimo jiné cele teleshopping představuji, je doplněna o praktickou část, jíž tvoří kvalitativní výzkum provedený na reprezentativním vzorku českých komunikačních pracovníků monitorující současnou situaci na českém teleshoppingovém trhu.
Výstupem práce je zhodnocení důvodů, vedoucích společnosti k volbě teleshoppingu jako komunikačního nástroje se zaměřením na současnost a budoucnost teleshoppingu v českém prostředí.
Anotace v angličtině
The main goal of my final work is comprehending the topic of teleshopping as part of efficient communications of modern companies in the Czech republic. I apply oneself to this topic above all from the point of view regarding advertising submitters and communication´s agencies. I target bigger companies doing business in the field of the Czech republic that can derive communications benefit from teleshopping.
The academic part of my final work presenting teleshopping is completed with the practical compartment composed by qualitative research accomplished on representative sample regarding czech communication´s experts. This research monitors contemporary situation on the czech teleshopping market.
Finale to my work I valorize reasons that contribute companies to choose teleshopping as a communiaction´s instrument with the intention of present and also future of the czech teleshopping atmosphere.
Klíčová slova
teleshopping, marketingová komunikace, výzkum, televize, reklama
Cílem mé bakalářské práce je obsáhnout teleshopping jako součást efektivní komunikace moderních společností v České republice. Tomuto tématu se věnuji především z úhlu pohledu zadavatelů reklam a komunikačních agentur. Zaměřuji se na větší společnosti podnikající v České republice, které by mohly teleshopping využívat ke své komunikaci.
Teoretická část práce, v níž mimo jiné cele teleshopping představuji, je doplněna o praktickou část, jíž tvoří kvalitativní výzkum provedený na reprezentativním vzorku českých komunikačních pracovníků monitorující současnou situaci na českém teleshoppingovém trhu.
Výstupem práce je zhodnocení důvodů, vedoucích společnosti k volbě teleshoppingu jako komunikačního nástroje se zaměřením na současnost a budoucnost teleshoppingu v českém prostředí.
Anotace v angličtině
The main goal of my final work is comprehending the topic of teleshopping as part of efficient communications of modern companies in the Czech republic. I apply oneself to this topic above all from the point of view regarding advertising submitters and communication´s agencies. I target bigger companies doing business in the field of the Czech republic that can derive communications benefit from teleshopping.
The academic part of my final work presenting teleshopping is completed with the practical compartment composed by qualitative research accomplished on representative sample regarding czech communication´s experts. This research monitors contemporary situation on the czech teleshopping market.
Finale to my work I valorize reasons that contribute companies to choose teleshopping as a communiaction´s instrument with the intention of present and also future of the czech teleshopping atmosphere.
Klíčová slova
teleshopping, marketingová komunikace, výzkum, televize, reklama
1. Stanovte cíl a zformulujte hypotézy bakalářské práce mapující současné využití teleshoppingu jako součásti efektivní komunikace u větších společností v České republice z hlediska zadavatelů reklam.
2. Charakterizujte současné postavení teleshoppingu v rámci marketingových komunikací. Popište úlohu reklamních, PR a komunikačních agentur v této oblasti.
3. V praktické části uskutečněte výzkum monitorující současnou situaci na českém teleshoppingovém trhu, který bude zahrnovat agentury působící v Praze, Brně, Ostravě a Liberci.
4. Analyzujte výsledky výzkumu a zhodnoťte validitu stanovených hypotéz.
Zásady pro vypracování
1. Stanovte cíl a zformulujte hypotézy bakalářské práce mapující současné využití teleshoppingu jako součásti efektivní komunikace u větších společností v České republice z hlediska zadavatelů reklam.
2. Charakterizujte současné postavení teleshoppingu v rámci marketingových komunikací. Popište úlohu reklamních, PR a komunikačních agentur v této oblasti.
3. V praktické části uskutečněte výzkum monitorující současnou situaci na českém teleshoppingovém trhu, který bude zahrnovat agentury působící v Praze, Brně, Ostravě a Liberci.
4. Analyzujte výsledky výzkumu a zhodnoťte validitu stanovených hypotéz.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary, KOTLER, Philip: Marketing. Grada Publishing a.s. Praha. 2009. ISBN 80-247-0513-3. 856 stran.
KELLER, Lane Kevin, KOTLER, Philip: Marketing Management. Grada Publishing a.s. Praha. 2009. ISBN 978-80-247-1359-5. 792 stran.
KLEINOVÁ, Naomi: Bez loga. Argo. Praha. 2005. ISBN 80-7203-671-8. 512 stran.
Kolektiv autorů: (Prvních) 10 let České televize. Česká televize. Praha. 2003. ISBN 80-85005-37-9. 390 stran.
KOMÁRKOVÁ, Růžena, VYSEKALOVÁ, Jitka: Psychologie reklamy. Grada Publishing a.s. Praha. 2006. ISBN 80-247-2196-1. 294 stran.
MIKEŠ, Jiří, VYSEKALOVÁ, Jitka: Reklama-Jak dělat reklamu. Grada Publishing a.s. Praha. 2007. ISBN 978-80-247-2001-2. 184 stran.
OGILVY, David: O reklamě. Management Press. Praha. 2007. ISBN 978-80-7261-154-6. 224 stran.
TOMAN, Miloš: Intuitivní reklama. Management Press. Praha. 2006. ISBN 80-7261-139-9. 252 stran.
WUNDERMAN, Lester: Direct marketing-Reklama, která se zaplatí. Z angl. originálu Being Direct. Grada publishing a.s. Praha. 2004. ISBN 80-247-0731-4. 252 stran.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary, KOTLER, Philip: Marketing. Grada Publishing a.s. Praha. 2009. ISBN 80-247-0513-3. 856 stran.
KELLER, Lane Kevin, KOTLER, Philip: Marketing Management. Grada Publishing a.s. Praha. 2009. ISBN 978-80-247-1359-5. 792 stran.
KLEINOVÁ, Naomi: Bez loga. Argo. Praha. 2005. ISBN 80-7203-671-8. 512 stran.
Kolektiv autorů: (Prvních) 10 let České televize. Česká televize. Praha. 2003. ISBN 80-85005-37-9. 390 stran.
KOMÁRKOVÁ, Růžena, VYSEKALOVÁ, Jitka: Psychologie reklamy. Grada Publishing a.s. Praha. 2006. ISBN 80-247-2196-1. 294 stran.
MIKEŠ, Jiří, VYSEKALOVÁ, Jitka: Reklama-Jak dělat reklamu. Grada Publishing a.s. Praha. 2007. ISBN 978-80-247-2001-2. 184 stran.
OGILVY, David: O reklamě. Management Press. Praha. 2007. ISBN 978-80-7261-154-6. 224 stran.
TOMAN, Miloš: Intuitivní reklama. Management Press. Praha. 2006. ISBN 80-7261-139-9. 252 stran.
WUNDERMAN, Lester: Direct marketing-Reklama, která se zaplatí. Z angl. originálu Being Direct. Grada publishing a.s. Praha. 2004. ISBN 80-247-0731-4. 252 stran.