Cílem bakalářské práce "Analýza internetu jako marketingového nástroje v neziskových organizacích" je seznámení s problematikou neziskového sektoru a marketingové komunikace v něm a představení internetu jako dalšího média využívaného neziskovými organizacemi ke komunikaci s veřejností.
Přínosem této práce je analýza využití internetu v neziskových organizacích zlínského kraje, přičemž podstatná je skutečnost, zda své internetové stránky potřebně aktualizují a na jaké jsou úrovni. Podkladem pro zpracování analýzy je dotazníkové šetření opírající se o informace poskytnuté zástupci samotných neziskových organizací.
Anotace v angličtině
Objective of my work "Analysis of Internet as a Marketing Tool in Non-profit Organizations" is to get acquainted with the issue of the non-profit sector and the marketing communication within the sector and to present internet as another mean used by non-profit organizations for communicating with public.
Contribution of this work is the analysis of making use of internet in non-profit organizations within the Zlín region; extremely substantial fact is whether they up-date their internet pages according to their needs and what level these pages are. The basis for elaborating the analysis is a questionnaire survey supported by information provided by representatives of non-profit organizations themselves.
Cílem bakalářské práce "Analýza internetu jako marketingového nástroje v neziskových organizacích" je seznámení s problematikou neziskového sektoru a marketingové komunikace v něm a představení internetu jako dalšího média využívaného neziskovými organizacemi ke komunikaci s veřejností.
Přínosem této práce je analýza využití internetu v neziskových organizacích zlínského kraje, přičemž podstatná je skutečnost, zda své internetové stránky potřebně aktualizují a na jaké jsou úrovni. Podkladem pro zpracování analýzy je dotazníkové šetření opírající se o informace poskytnuté zástupci samotných neziskových organizací.
Anotace v angličtině
Objective of my work "Analysis of Internet as a Marketing Tool in Non-profit Organizations" is to get acquainted with the issue of the non-profit sector and the marketing communication within the sector and to present internet as another mean used by non-profit organizations for communicating with public.
Contribution of this work is the analysis of making use of internet in non-profit organizations within the Zlín region; extremely substantial fact is whether they up-date their internet pages according to their needs and what level these pages are. The basis for elaborating the analysis is a questionnaire survey supported by information provided by representatives of non-profit organizations themselves.
1. Zpracujte odbornou literaturu v oblasti nekomerčních marketingových komunikací, definujte internet jako jednu z forem komunikace se zaměřením na specifika v oblasti neziskového sektoru.
2. Formulujte teoretická východiska pro analýzu současného využití internetové komunikace v neziskovém sektoru a stanovte pracovní hypotézy.
3. Analyzujte současné využití internetové komunikace na základě konfrontace vybraných NO. Proveďte dotazníkové šetření zaměřené na zjištění využití internetu NO ve zlínském regionu.
4. Zhodnoťte výsledky anlýzy a dotazníkové šetření a verifikujte hypotézy.
5. Vyvoďte závěry a případně navrhněte doporučení vedoucí ke zlepšení současné úrovně využití internetu NO.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte odbornou literaturu v oblasti nekomerčních marketingových komunikací, definujte internet jako jednu z forem komunikace se zaměřením na specifika v oblasti neziskového sektoru.
2. Formulujte teoretická východiska pro analýzu současného využití internetové komunikace v neziskovém sektoru a stanovte pracovní hypotézy.
3. Analyzujte současné využití internetové komunikace na základě konfrontace vybraných NO. Proveďte dotazníkové šetření zaměřené na zjištění využití internetu NO ve zlínském regionu.
4. Zhodnoťte výsledky anlýzy a dotazníkové šetření a verifikujte hypotézy.
5. Vyvoďte závěry a případně navrhněte doporučení vedoucí ke zlepšení současné úrovně využití internetu NO.
Seznam doporučené literatury
HURST, B.: Encyklopedie komunikačních technik, Grada Publishing, Praha, 1994, ISBN 80-85424-40-1
HANNAGAN, Tim J.: Marketing pro neziskový sektor, Management Press, Praha, 1996, ISBN 80-85943-07-7
REKTOŘÍK, Jaroslav a kol.: Organizace neziskového sektoru, Základy ekonomiky, teorie a řízení, Ekopress, s.r.o., Praha, 2004, ISBN 80-86119-41-6
ČEPELKA O., Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, Nadace Omega, Liberec, 1997, ISBN 80-902376-0-6
Seznam doporučené literatury
HURST, B.: Encyklopedie komunikačních technik, Grada Publishing, Praha, 1994, ISBN 80-85424-40-1
HANNAGAN, Tim J.: Marketing pro neziskový sektor, Management Press, Praha, 1996, ISBN 80-85943-07-7
REKTOŘÍK, Jaroslav a kol.: Organizace neziskového sektoru, Základy ekonomiky, teorie a řízení, Ekopress, s.r.o., Praha, 2004, ISBN 80-86119-41-6
ČEPELKA O., Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, Nadace Omega, Liberec, 1997, ISBN 80-902376-0-6