Public relations sehrávají v soudobém systému marketingových komunikací zcela zásadní a nezastupitelnou roli. Po roce 1990 agentury PR začaly stále intenzivněji pociťo-vat nezbytnost vytvoření určité stavovské organizace. Cílem předložené bakalářské práce je zmapovat historii PR agentur v letech 1989-2008, včetně začlenění historie Asociace Pub-lic Relations Agentur (APRA) a Komory PR (KoPR) a jejich vlivu na celý obor. Důležitým faktorem dynamiky oboru je vývoj trhu PR služeb, včetně aktivit hlavních aktérů, jejich odchodu, kultivace celé branže a lidí.
Práce je badatelskou prací, protože od roku 1989, který bezesporu znamenal zásad-ní kvalitativní přelom v celém segmentu PR aktivit, nikdy nedošlo k faktickému popisu historie tohoto dynamického odvětví marketingových, BTL komunikací. Proto i struktura této bakalářské práce, na základě konzultací na KMK FMK UTB a souhlasu vedení kated-ry, je odlišná než udává norma.
Anotace v angličtině
The field of Public relations has entirely been playing a crucial and indispensible role in the contemporary system of marketing communication. After the year 1990, PR agencies started to feel more intensively the necessity to establish a particular professional organization. The aim of the submitted Bachelor's Diploma thesis is to map the history of PR agencies between 1989-2008, including the incorporation of the history of Asociace Public Relations Agentur (APRA) and Komora PR (KoPR) and their influence on the who-le field of public relations. The important dynamic factor of the field of public relations is the market development of PR services, including the activities of the main actors, their leaves, cultivation of the whole business and people.
This thesis is a research work due to the fact that since 1989, which without ques-tion meant a radical qualitative turning point in the whole segment of PR activities, the history of this dynamic sector of marketing and BTL communication has never been in fact described. Accordingly, the structure of this Bachelor's thesis, which is based on the con-sultations with KMK FMK UTB and the approval of its department conveyance, it is fairly different from what is stated by the norm.
Klíčová slova
APRA, Asociace Public Relations Agentur, KoPR, Komora PR, fee, income fee, odměňování agentur, služby, talenti, motivace, odměňování
Klíčová slova v angličtině
APRA, Asociace Public Relations Agentur, KoPR, Komora PR, fee, income fee, rewarding agencies, services, talents, motivation, rewarding
Rozsah průvodní práce
51 s
Jazyk
CZ
Anotace
Public relations sehrávají v soudobém systému marketingových komunikací zcela zásadní a nezastupitelnou roli. Po roce 1990 agentury PR začaly stále intenzivněji pociťo-vat nezbytnost vytvoření určité stavovské organizace. Cílem předložené bakalářské práce je zmapovat historii PR agentur v letech 1989-2008, včetně začlenění historie Asociace Pub-lic Relations Agentur (APRA) a Komory PR (KoPR) a jejich vlivu na celý obor. Důležitým faktorem dynamiky oboru je vývoj trhu PR služeb, včetně aktivit hlavních aktérů, jejich odchodu, kultivace celé branže a lidí.
Práce je badatelskou prací, protože od roku 1989, který bezesporu znamenal zásad-ní kvalitativní přelom v celém segmentu PR aktivit, nikdy nedošlo k faktickému popisu historie tohoto dynamického odvětví marketingových, BTL komunikací. Proto i struktura této bakalářské práce, na základě konzultací na KMK FMK UTB a souhlasu vedení kated-ry, je odlišná než udává norma.
Anotace v angličtině
The field of Public relations has entirely been playing a crucial and indispensible role in the contemporary system of marketing communication. After the year 1990, PR agencies started to feel more intensively the necessity to establish a particular professional organization. The aim of the submitted Bachelor's Diploma thesis is to map the history of PR agencies between 1989-2008, including the incorporation of the history of Asociace Public Relations Agentur (APRA) and Komora PR (KoPR) and their influence on the who-le field of public relations. The important dynamic factor of the field of public relations is the market development of PR services, including the activities of the main actors, their leaves, cultivation of the whole business and people.
This thesis is a research work due to the fact that since 1989, which without ques-tion meant a radical qualitative turning point in the whole segment of PR activities, the history of this dynamic sector of marketing and BTL communication has never been in fact described. Accordingly, the structure of this Bachelor's thesis, which is based on the con-sultations with KMK FMK UTB and the approval of its department conveyance, it is fairly different from what is stated by the norm.
Klíčová slova
APRA, Asociace Public Relations Agentur, KoPR, Komora PR, fee, income fee, odměňování agentur, služby, talenti, motivace, odměňování
Klíčová slova v angličtině
APRA, Asociace Public Relations Agentur, KoPR, Komora PR, fee, income fee, rewarding agencies, services, talents, motivation, rewarding
Zásady pro vypracování
1. Shromážděte relevantní zdroje k tématu agentury public relations. Zaměřte se především na primární postřehy pamětníků oboru a pokuste se dohledat ve které odborné literatuře se tématu autoři věnují.
2. Popište české agentury PR ve sledovaném období 1989-2008 z hlediska jejich aktivit, zaměření na jednotlivé oblasti působení a organizačního .
3. Vyhodnoťte současné trendy působení agentur PR a nastiňte jejich další vývoj s ohledem na hospodářskou situaci.
Zásady pro vypracování
1. Shromážděte relevantní zdroje k tématu agentury public relations. Zaměřte se především na primární postřehy pamětníků oboru a pokuste se dohledat ve které odborné literatuře se tématu autoři věnují.
2. Popište české agentury PR ve sledovaném období 1989-2008 z hlediska jejich aktivit, zaměření na jednotlivé oblasti působení a organizačního .
3. Vyhodnoťte současné trendy působení agentur PR a nastiňte jejich další vývoj s ohledem na hospodářskou situaci.
Seznam doporučené literatury
Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations: Computer Press, 200.2 172 s.
Caywood, C. L.: Public relations řízená komunikace podniku s veřejností. Computer Press, Brno 2003
Lesly, Ph.: Public Relations, teorie a praxe. Victoria Publishing, Praha 1995
Němec, P.: Public Relations - Praxe komunikace s veřejností. Management Press, Praha 1996
Svoboda, V.: Public Relations : moderně a účinně. Praha : Grada, 2006. 240 s.
Seznam doporučené literatury
Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations: Computer Press, 200.2 172 s.
Caywood, C. L.: Public relations řízená komunikace podniku s veřejností. Computer Press, Brno 2003
Lesly, Ph.: Public Relations, teorie a praxe. Victoria Publishing, Praha 1995
Němec, P.: Public Relations - Praxe komunikace s veřejností. Management Press, Praha 1996
Svoboda, V.: Public Relations : moderně a účinně. Praha : Grada, 2006. 240 s.