Bakalářská práce nabízí pohled na evoluci rozhlasového mediálního trhu České republiky. Zabývá se vývojem nového interaktivního distribučního média - internetu, a jak tento multimediální fenomén ovlivnil tradiční postavení rádií na trhu. Projektová část pak nabízí analýzu internetové prezentace celoplošné stanice veřejnoprávního rozhlasu Český rozhlas 2 - Praha. V závěru naznačuje bakalářská práce budoucí trendy ve vývoji internetových komunikačních prostředků a to ve vztahu k prezentacím rozhlasových médií na internetu.
Anotace v angličtině
The Bachelor’s thesis offers the view of the evolution of the radio broadcasting media market of the Czech Republic. It deals with the development of the new interactive distribution media - Internet, and how this multimedia phenomenon has influenced the traditional position of radio stations in the market. The project part then analyses the Internet presentation of the nationwide public service radio station Czech Radio 2 - Prague. In the conclusion, the bachelor’s thesis suggests future trends in the development of Internet communication means, namely in relation to the presentations of radio broadcasting media on the Internet.
Klíčová slova
masová média, Český rozhlas, digitální rozhlasové stanice, internet, e-marketing, Český rozhlas 2 - Praha
Klíčová slova v angličtině
mass media, Czech radio, digital radio stations, internet, e-marketing, Czech radio 2 - Prague
Rozsah průvodní práce
71 s., 3 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce nabízí pohled na evoluci rozhlasového mediálního trhu České republiky. Zabývá se vývojem nového interaktivního distribučního média - internetu, a jak tento multimediální fenomén ovlivnil tradiční postavení rádií na trhu. Projektová část pak nabízí analýzu internetové prezentace celoplošné stanice veřejnoprávního rozhlasu Český rozhlas 2 - Praha. V závěru naznačuje bakalářská práce budoucí trendy ve vývoji internetových komunikačních prostředků a to ve vztahu k prezentacím rozhlasových médií na internetu.
Anotace v angličtině
The Bachelor’s thesis offers the view of the evolution of the radio broadcasting media market of the Czech Republic. It deals with the development of the new interactive distribution media - Internet, and how this multimedia phenomenon has influenced the traditional position of radio stations in the market. The project part then analyses the Internet presentation of the nationwide public service radio station Czech Radio 2 - Prague. In the conclusion, the bachelor’s thesis suggests future trends in the development of Internet communication means, namely in relation to the presentations of radio broadcasting media on the Internet.
Klíčová slova
masová média, Český rozhlas, digitální rozhlasové stanice, internet, e-marketing, Český rozhlas 2 - Praha
Klíčová slova v angličtině
mass media, Czech radio, digital radio stations, internet, e-marketing, Czech radio 2 - Prague
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury a dalších zdrojů, které se zabývají vývojem Českého rozhlasu, internetu a digitálního vysílání.
2. Analyzujte internetovou prezentaci stanice Český rozhlas 2 Praha a její doplňkové služby v návaznosti na vysílané programové schéma.
3. Proveďte marketingový průzkum zaměřený na on-line prezentaci ČR a doplňte ho řízeným rozhovorem s odpovědným pracovníkem v této oblasti.
4. Na základě výsledků analýzy naznačte další možnosti využití internetu k prezentaci stanice ČRo 2 Praha a ke komunikaci s posluchačem.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury a dalších zdrojů, které se zabývají vývojem Českého rozhlasu, internetu a digitálního vysílání.
2. Analyzujte internetovou prezentaci stanice Český rozhlas 2 Praha a její doplňkové služby v návaznosti na vysílané programové schéma.
3. Proveďte marketingový průzkum zaměřený na on-line prezentaci ČR a doplňte ho řízeným rozhovorem s odpovědným pracovníkem v této oblasti.
4. Na základě výsledků analýzy naznačte další možnosti využití internetu k prezentaci stanice ČRo 2 Praha a ke komunikaci s posluchačem.
Seznam doporučené literatury
BURTON, G. Úvod do studia médií. 1. vydání. Brno: Barrister & Principal, 2001. 391 s. ISBN 80-85947-67-6
DUSPIVA Z. Digitalizace jako budoucnost elektronických médií. Praha: Votobia Praha, 2004. 146 s. ISBN 80-7220-169-7
JEŠUTOVÁ E., et al. Od mikrofonu k posluchačům: Z osmi desetiletí českého rozhlasu. 1. vydání. Praha: Český rozhlas, 2003. 667 s. ISBN 80-86762-00-9
SCOTT, D. M. Nová pravidla marketingu a PR: naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. 1. vydání. Brno: Zoner Press, 2008. 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0
SUNN, F. Internet: šelma z Apokalypsy?: 666 = WWW. Bratislava: Alexander Giertli - Eugenika Pbl., 2003. 127 s. ISBN 80-89115-10-1
Seznam doporučené literatury
BURTON, G. Úvod do studia médií. 1. vydání. Brno: Barrister & Principal, 2001. 391 s. ISBN 80-85947-67-6
DUSPIVA Z. Digitalizace jako budoucnost elektronických médií. Praha: Votobia Praha, 2004. 146 s. ISBN 80-7220-169-7
JEŠUTOVÁ E., et al. Od mikrofonu k posluchačům: Z osmi desetiletí českého rozhlasu. 1. vydání. Praha: Český rozhlas, 2003. 667 s. ISBN 80-86762-00-9
SCOTT, D. M. Nová pravidla marketingu a PR: naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. 1. vydání. Brno: Zoner Press, 2008. 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0
SUNN, F. Internet: šelma z Apokalypsy?: 666 = WWW. Bratislava: Alexander Giertli - Eugenika Pbl., 2003. 127 s. ISBN 80-89115-10-1