Tato bakalářská práce na téma Věrnostní programy - efektivní nástroj podpory prodeje? se zabývá pohledem na věrnostní programy jako nástroj komunikace používaný k posílení loajality zákazníků vůči značkám. Cílem je zjistit, zda je opravdu efektivní a zda zákazníci, kteří se stávají členy takových věrnostních programů, jsou opravdu loajální nebo je pro ně členství pouhou zábavou či dokonce o svém členství téměř neví.
V praktické části se budu zabývat po provedení dotazníkového šetření analýzou dat, která má za cíl ukázat právě informace potřebné pro samotné posouzení efektivity věrnostních programů a z části i nastínit, kdo vlastně účastníci věrnostních programů jsou.
Anotace v angličtině
This bachelor project "Loyalty programs - an effective sales promotion tool?" analyzes the use of loyalty programs as a tool of communication used for strengthening customers’ loyalty toward brands. The aim of the project is to determine how effective these programs really are, and if customers who are members of these loyalty programs are actually loyal, or if they are members just for entertainment purposes. I will also take into account those customer members who have forgotten they are members of certain loyalty programs and the reasons for these circumstances.
In the practise section of the project I will discuss the effectiveness of such programs in dependence on the research and I will analyze obtained data and show the results essential for the loyalty programs assessment. I will also outline the members of such loyalty programs, including common characteristics and effectiveness of loyalty programs on certain types of people.
Loyalty program, Loyalty, Sales promotion, Effectivity of Loyalty programs, Motivation
Rozsah průvodní práce
77 s., 9 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce na téma Věrnostní programy - efektivní nástroj podpory prodeje? se zabývá pohledem na věrnostní programy jako nástroj komunikace používaný k posílení loajality zákazníků vůči značkám. Cílem je zjistit, zda je opravdu efektivní a zda zákazníci, kteří se stávají členy takových věrnostních programů, jsou opravdu loajální nebo je pro ně členství pouhou zábavou či dokonce o svém členství téměř neví.
V praktické části se budu zabývat po provedení dotazníkového šetření analýzou dat, která má za cíl ukázat právě informace potřebné pro samotné posouzení efektivity věrnostních programů a z části i nastínit, kdo vlastně účastníci věrnostních programů jsou.
Anotace v angličtině
This bachelor project "Loyalty programs - an effective sales promotion tool?" analyzes the use of loyalty programs as a tool of communication used for strengthening customers’ loyalty toward brands. The aim of the project is to determine how effective these programs really are, and if customers who are members of these loyalty programs are actually loyal, or if they are members just for entertainment purposes. I will also take into account those customer members who have forgotten they are members of certain loyalty programs and the reasons for these circumstances.
In the practise section of the project I will discuss the effectiveness of such programs in dependence on the research and I will analyze obtained data and show the results essential for the loyalty programs assessment. I will also outline the members of such loyalty programs, including common characteristics and effectiveness of loyalty programs on certain types of people.
Loyalty program, Loyalty, Sales promotion, Effectivity of Loyalty programs, Motivation
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte zaměření práce a stanovte hypotézy.
2. Vypracujte teoretickou část se zaměřením na věrnostní programy, vymezte problematiku.
3. Porovnejte různé typy věrnostních programů v ČR i zahraničí.
4. Analyzujte věrnostní program (programy).
5. Zhodnoťte výsledky analýzy a navrhněte způsob využití poznatků v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte zaměření práce a stanovte hypotézy.
2. Vypracujte teoretickou část se zaměřením na věrnostní programy, vymezte problematiku.
3. Porovnejte různé typy věrnostních programů v ČR i zahraničí.
4. Analyzujte věrnostní program (programy).
5. Zhodnoťte výsledky analýzy a navrhněte způsob využití poznatků v praxi.
Seznam doporučené literatury
TELLIS, J. GERARD. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000. Počet stran 602. ISBN 80-7169-997-7.
CLOW, E. KENNETH, BAACK, DONALD. Reklama, propagace a marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2008. Počet stran 504. ISBN 978-80-251-1769-9.
ZAMAZALOVÁ, MARCELA. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. Počet stran 240. ISBN 978-80-247-2049-4.
SOLOMON, R. MICHAEL, MARSHALL, W. GREG, STUART, W. ELNORA. Marketing očima světových marketing manažerů. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2006. POčet stran 572. ISBN 80-251-1273-X.
SMÉKAL, V. Pozvání do psychologie osobnosti - Člověk v zrcadle vědomí a jednání. 2. vyd. Praha: Barristel a Principal, 2004. Počet stran 523. ISBN 80-86598-65-9.
VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2002. Počet stran 264. ISBN 80-247-0402-1.
NOVÝ, I., PETZOLD, J. (Ne)spokojený zákazník - náš cíl?!. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. Počet stran 159. ISBN 80-247-1321-7.
Seznam doporučené literatury
TELLIS, J. GERARD. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000. Počet stran 602. ISBN 80-7169-997-7.
CLOW, E. KENNETH, BAACK, DONALD. Reklama, propagace a marketingová komunikace. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2008. Počet stran 504. ISBN 978-80-251-1769-9.
ZAMAZALOVÁ, MARCELA. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. Počet stran 240. ISBN 978-80-247-2049-4.
SOLOMON, R. MICHAEL, MARSHALL, W. GREG, STUART, W. ELNORA. Marketing očima světových marketing manažerů. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2006. POčet stran 572. ISBN 80-251-1273-X.
SMÉKAL, V. Pozvání do psychologie osobnosti - Člověk v zrcadle vědomí a jednání. 2. vyd. Praha: Barristel a Principal, 2004. Počet stran 523. ISBN 80-86598-65-9.
VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2002. Počet stran 264. ISBN 80-247-0402-1.
NOVÝ, I., PETZOLD, J. (Ne)spokojený zákazník - náš cíl?!. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. Počet stran 159. ISBN 80-247-1321-7.