Práce popisuje rebranding společnosti z pohledu marketingových komunikací. Definuje náležitosti firemního designu a jeho použití v praxi. Opírá se o praktickou zkušenost z realizovaného rebrandingu společnosti GE Capital Bank na GE Money Bank. Poukazuje na implementaci nových hodnot brandu v rámci komunikačních kanálů. Na základě dostupných zdrojů a rozhovorů s experty v oblasti rebrandingu hledá příležitosti pro zlepšení. Pro identifikované slabé stránky jsou navržena doporučení pro jejich případnou eliminaci v budoucnosti.
Anotace v angličtině
The paper describes company rebranding from the point of view of marketing communications. The paper defines the content of the corporate design and its usage in practice. The practical part is based on the rebranding of GE Money Bank conducted by GE Capital Bank. It describes the implementation of the new brand attributes in the communication channels. It is based on publicly available resources and interviews with the key focus on brand image improvement. The paper also contains recommendations to prevent mistakes which can appear in the process of rebranding in the future.
Klíčová slova
Brand, rebranding, GE Money Bank, GE Capital Bank, firemní design, logo.
Klíčová slova v angličtině
Brand, rebranding, GE Money Bank, GE Capital Bank, Corporate design, logo.
Rozsah průvodní práce
63 s., 7 s obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce popisuje rebranding společnosti z pohledu marketingových komunikací. Definuje náležitosti firemního designu a jeho použití v praxi. Opírá se o praktickou zkušenost z realizovaného rebrandingu společnosti GE Capital Bank na GE Money Bank. Poukazuje na implementaci nových hodnot brandu v rámci komunikačních kanálů. Na základě dostupných zdrojů a rozhovorů s experty v oblasti rebrandingu hledá příležitosti pro zlepšení. Pro identifikované slabé stránky jsou navržena doporučení pro jejich případnou eliminaci v budoucnosti.
Anotace v angličtině
The paper describes company rebranding from the point of view of marketing communications. The paper defines the content of the corporate design and its usage in practice. The practical part is based on the rebranding of GE Money Bank conducted by GE Capital Bank. It describes the implementation of the new brand attributes in the communication channels. It is based on publicly available resources and interviews with the key focus on brand image improvement. The paper also contains recommendations to prevent mistakes which can appear in the process of rebranding in the future.
Klíčová slova
Brand, rebranding, GE Money Bank, GE Capital Bank, firemní design, logo.
Klíčová slova v angličtině
Brand, rebranding, GE Money Bank, GE Capital Bank, Corporate design, logo.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části definujte základní pojmy v oblasti corporate design se zaměřením na funkci a cíle brandingu.
2. Charakterizujte společnost GE Money Bank (GE Capital Bank) a popište důvody, které vedly tuto společnost k rebrandingu.
3. Analyzujte za použití informací z dostupných zdrojů a za pomocí neformálních rozhovorů s experty průběh a výsledky rebrandingu v této společnosti z hlediska přínosu a změny vnímání hodnot značky.
4. Identifikujte slabé a silné stránky rebrandingu a navrhněte doporučení na eliminaci slabých stránek při případném dalším rebrandingu společnosti.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části definujte základní pojmy v oblasti corporate design se zaměřením na funkci a cíle brandingu.
2. Charakterizujte společnost GE Money Bank (GE Capital Bank) a popište důvody, které vedly tuto společnost k rebrandingu.
3. Analyzujte za použití informací z dostupných zdrojů a za pomocí neformálních rozhovorů s experty průběh a výsledky rebrandingu v této společnosti z hlediska přínosu a změny vnímání hodnot značky.
4. Identifikujte slabé a silné stránky rebrandingu a navrhněte doporučení na eliminaci slabých stránek při případném dalším rebrandingu společnosti.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. MANAGING BRAND EQUITY : CAPITALIZING ON THE VALUE OF A BRAND NAME. 1st edition. New York, USA : THE FREE PRESS, 1991. 299 s. ISBN 0-02-900101-3.
KAPFERER, Jean-Noël. THE NEW STRATEGIC BRAND MANAGEMENT : Creating and Sustaining Brand Equity Long Term. 3rd edition. Great Britain : Kogan Page Limited, 2004. 497 s. ISBN 0-7494-4283-2.
JOACHIMSTHALER, Erich, et al. Harward Business Review : on Brand Management. United States of America : Harvard Business School Press, 1999. 204 s. ISBN 1-57851-144-5.
DE PELSMACKER, Patrick, GEUENS, Maggie, VAN DEN BERGH, Joeri. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, a.s., 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
KLEINOVÁ, Naomi. BEZ LOGA. 1. vyd. Praha : Argo a Dokořán, 2005. 510 s. ISBN 80-7203-671-8 .
OGILVY, David. O reklamě. 4. vyd. Praha : Management Press, s. r. o., 2007. 223 s. ISBN 978-80-7261-154-6.
KOTLER, Philip. MARKETING MANAGEMENT. 10. rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, spol. s. r. o., 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 2. vyd. Praha : Portál, 2002. 448 s. ISBN 80-7178-714-0.
FISK, Peter. Staňte se marketingovým géniem. 1. vyd. Brno : Computer press, a.s. , 2006. 348 s. ISBN 80-251-1319-1.
HOPKINS, Claude C. Můj život v reklamě & Reklama jako věda. Pardubice : Filip Trend Publishing, 2003. 207 s. ISBN 80-86282-25-2.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. MANAGING BRAND EQUITY : CAPITALIZING ON THE VALUE OF A BRAND NAME. 1st edition. New York, USA : THE FREE PRESS, 1991. 299 s. ISBN 0-02-900101-3.
KAPFERER, Jean-Noël. THE NEW STRATEGIC BRAND MANAGEMENT : Creating and Sustaining Brand Equity Long Term. 3rd edition. Great Britain : Kogan Page Limited, 2004. 497 s. ISBN 0-7494-4283-2.
JOACHIMSTHALER, Erich, et al. Harward Business Review : on Brand Management. United States of America : Harvard Business School Press, 1999. 204 s. ISBN 1-57851-144-5.
DE PELSMACKER, Patrick, GEUENS, Maggie, VAN DEN BERGH, Joeri. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, a.s., 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
KLEINOVÁ, Naomi. BEZ LOGA. 1. vyd. Praha : Argo a Dokořán, 2005. 510 s. ISBN 80-7203-671-8 .
OGILVY, David. O reklamě. 4. vyd. Praha : Management Press, s. r. o., 2007. 223 s. ISBN 978-80-7261-154-6.
KOTLER, Philip. MARKETING MANAGEMENT. 10. rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, spol. s. r. o., 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 2. vyd. Praha : Portál, 2002. 448 s. ISBN 80-7178-714-0.
FISK, Peter. Staňte se marketingovým géniem. 1. vyd. Brno : Computer press, a.s. , 2006. 348 s. ISBN 80-251-1319-1.
HOPKINS, Claude C. Můj život v reklamě & Reklama jako věda. Pardubice : Filip Trend Publishing, 2003. 207 s. ISBN 80-86282-25-2.