Práce nabízí pohled na Kampaň za skutečnou krásu značky Dove v souvislosti se současným kultem ženské krásy a mediálním vlivem, který přivedl řadu žen a dívek do nemocnic s poruchami příjmu potravy. Honba za "dokonalostí" je dnes mocná - nesou zodpovědnost média za ty, které nezvládnou jejich nátlak a končí s anorexií či bulimií roky v nemocnici či dlouhodobé domácí péči s psychickými problémy?
Anotace v angličtině
Campaign for real beauty in context of media influence which caused a lot of women to be in hospital with feeding disturbance. To be "perfect" is the strong ambition for a lot of people - but who is responssible for all problems caused by "perfection" as anorexia and bulimy? Is it the media impact? Is it the media press whay so many women are in hospital with feeding disturbance or psychic problems?
Klíčová slova
krása, mediální vliv, negativní aspekty kultu krásy, poruchy příjmu potravy
Klíčová slova v angličtině
beauty, media influence,negative aspect in beauty cul, feeding disturbance
Rozsah průvodní práce
64 s., 18 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce nabízí pohled na Kampaň za skutečnou krásu značky Dove v souvislosti se současným kultem ženské krásy a mediálním vlivem, který přivedl řadu žen a dívek do nemocnic s poruchami příjmu potravy. Honba za "dokonalostí" je dnes mocná - nesou zodpovědnost média za ty, které nezvládnou jejich nátlak a končí s anorexií či bulimií roky v nemocnici či dlouhodobé domácí péči s psychickými problémy?
Anotace v angličtině
Campaign for real beauty in context of media influence which caused a lot of women to be in hospital with feeding disturbance. To be "perfect" is the strong ambition for a lot of people - but who is responssible for all problems caused by "perfection" as anorexia and bulimy? Is it the media impact? Is it the media press whay so many women are in hospital with feeding disturbance or psychic problems?
Klíčová slova
krása, mediální vliv, negativní aspekty kultu krásy, poruchy příjmu potravy
Klíčová slova v angličtině
beauty, media influence,negative aspect in beauty cul, feeding disturbance
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte zaměření práce a na základě teoretických podkladů stanovte hypotézy.
2. Analyzujte vliv médií na společnost ve smyslu vnímání lidské krásy, zejména se zaměřením na ženy a mladé dívky a nad etikou reklamy s důrazem na kosmetický průmysl.
3. Analyzujte Kampaň za skutečnou krásu značky Dove a její význam a dopad na reklamní a spotřebitelský trh.
4. Zhodnoťte výsledky výzkumu mezi širokou veřejností na téma životního stylu, postoji k reklamním sdělení kosmetických firem a Kampaně za skutečnou krásu.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte zaměření práce a na základě teoretických podkladů stanovte hypotézy.
2. Analyzujte vliv médií na společnost ve smyslu vnímání lidské krásy, zejména se zaměřením na ženy a mladé dívky a nad etikou reklamy s důrazem na kosmetický průmysl.
3. Analyzujte Kampaň za skutečnou krásu značky Dove a její význam a dopad na reklamní a spotřebitelský trh.
4. Zhodnoťte výsledky výzkumu mezi širokou veřejností na téma životního stylu, postoji k reklamním sdělení kosmetických firem a Kampaně za skutečnou krásu.
Seznam doporučené literatury
ECO, Umberto. Dějiny krásy. 1. vydání, Praha, nakladatelství Argo, 2005, ISBN 80-7203-677-7
SVOBODA, Václav. PR moderně a účinně. Dotisk 2007, Praha, Grada Publishing, 2006, ISBN 80-247-0564-8
VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv. Psychologie reklamy. 3. vydání, Praha, Grada Publishing,a.s., 2007, ISBN-978-80-247-2196-5
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing, 6. Vydání. Praha, Grada Publishing,a.s., 2004, ISBN 80-247-0513-3
PELSMACKER ,De Patrick, GEUENS, Maggie, BERGH Van Den Joeri. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. 600 s. ISBN
80-247-0254-1
Seznam doporučené literatury
ECO, Umberto. Dějiny krásy. 1. vydání, Praha, nakladatelství Argo, 2005, ISBN 80-7203-677-7
SVOBODA, Václav. PR moderně a účinně. Dotisk 2007, Praha, Grada Publishing, 2006, ISBN 80-247-0564-8
VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv. Psychologie reklamy. 3. vydání, Praha, Grada Publishing,a.s., 2007, ISBN-978-80-247-2196-5
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing, 6. Vydání. Praha, Grada Publishing,a.s., 2004, ISBN 80-247-0513-3
PELSMACKER ,De Patrick, GEUENS, Maggie, BERGH Van Den Joeri. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. 600 s. ISBN
80-247-0254-1