Diplomová práce se zabývá komunikací s cílovou skupinou matek na mateřské dovolené. Zaměřuje se na matky s dětmi do věku 3 let z pohledu nabídky služeb zaměřených na vol-nočasové aktivity. Cílem práce je zjistit, jaká média a způsoby komunikace tato skupina upřednostňuje a odkud čerpá informace při výběru služby pro děti. Dále se snaží odpovědět na otázky, jak ovlivňují životní styl a příjem rodiny využívání těchto služeb. Součástí ana-lýzy je i zjišťování, zda organizace v oblasti služeb využívají dostatečným způsobem ná-strojů marketingových komunikací. Na základě zjištěných údajů je v projektové části navr-žen plán integrované marketingové komunikace firmy Baby club Kenny, která poskytuje programy plavání a cvičení rodičů s dětmi.
Anotace v angličtině
This Diploma thesis addresses the communication with a target group of mothers on ma-ternity leave. Is focusing on mothers with children up to 3 years old from the view of ser-vices for leisure activities. The aim of the thesis is identify which media, what kind of communication this group prefer and how these services influent thein lifestyle and house-hold income. Part of the analysis is also findings how companies that provide services work with marketing communication tools. Based on the key findings is proposed a project of integrated marketing communication plan for company called Baby club Kenny. This company is specialized for swimming and exercises for parents with children.
Klíčová slova
Babyboom, matky na mateřské a rodičovské dovolené, porodnost, služby, marketingové komunikace, životní styl, spotřebitelské chování, výzkum, dotazník, reklama, internet, věrnostní program, leták.
Diplomová práce se zabývá komunikací s cílovou skupinou matek na mateřské dovolené. Zaměřuje se na matky s dětmi do věku 3 let z pohledu nabídky služeb zaměřených na vol-nočasové aktivity. Cílem práce je zjistit, jaká média a způsoby komunikace tato skupina upřednostňuje a odkud čerpá informace při výběru služby pro děti. Dále se snaží odpovědět na otázky, jak ovlivňují životní styl a příjem rodiny využívání těchto služeb. Součástí ana-lýzy je i zjišťování, zda organizace v oblasti služeb využívají dostatečným způsobem ná-strojů marketingových komunikací. Na základě zjištěných údajů je v projektové části navr-žen plán integrované marketingové komunikace firmy Baby club Kenny, která poskytuje programy plavání a cvičení rodičů s dětmi.
Anotace v angličtině
This Diploma thesis addresses the communication with a target group of mothers on ma-ternity leave. Is focusing on mothers with children up to 3 years old from the view of ser-vices for leisure activities. The aim of the thesis is identify which media, what kind of communication this group prefer and how these services influent thein lifestyle and house-hold income. Part of the analysis is also findings how companies that provide services work with marketing communication tools. Based on the key findings is proposed a project of integrated marketing communication plan for company called Baby club Kenny. This company is specialized for swimming and exercises for parents with children.
Klíčová slova
Babyboom, matky na mateřské a rodičovské dovolené, porodnost, služby, marketingové komunikace, životní styl, spotřebitelské chování, výzkum, dotazník, reklama, internet, věrnostní program, leták.
1. Zpracujte literární prameny související s teorií komunikace, psychologie, marketingu a marketingových komunikací s důrazem na direkt marketing, podporu prodeje a reklamu. Definujte základní pojmy.
2. Analyzujte současný stav řešené problematiky v oblasti komunikace se skupinou matek na mateřské dovolené. Zpracujte marketingový průzkum u zvolené cílové skupiny, zhodnoťte efektivitu komunikace jednotlivých značek.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, vyvoďte závěry.
4. Na základě zjištěných údajů navrhněte základní pravidla efektivní komunikace s cílovou skupinou matky na mateřské dovolené.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny související s teorií komunikace, psychologie, marketingu a marketingových komunikací s důrazem na direkt marketing, podporu prodeje a reklamu. Definujte základní pojmy.
2. Analyzujte současný stav řešené problematiky v oblasti komunikace se skupinou matek na mateřské dovolené. Zpracujte marketingový průzkum u zvolené cílové skupiny, zhodnoťte efektivitu komunikace jednotlivých značek.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, vyvoďte závěry.
4. Na základě zjištěných údajů navrhněte základní pravidla efektivní komunikace s cílovou skupinou matky na mateřské dovolené.
Seznam doporučené literatury
BURNETT, K., Klíčoví zákazníci a péče o ně. 1. vydání. Brno: CP Books, a.s., 2005. 382 s. ISBN 80-7226-655-1.
CAYWOOD, C. L. Public relations, řízená komunikace podniku s veřejností, 1. vydání. Brno: Computer Press, a.s. 2003. 600 s. ISBN 80-7226-886-4.
DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
HAGUE, P. Průzkum trhu, 1. vydání. Brno: Computer Press, a.s. 2003. 236 s. ISBN 80-7226-917-8.
HORÁKOVÁ, I.; STEJSKALOVÁ, D., ŠKAPOVÁ, H. Strategie firemní komunikace, 1. vydání. Praha: Management Press, 2000. 233 s. ISBN 80-85943-99-9.
KOTLER. P. Marketing management. 9. přepracované vydání. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 1998. 712 s. ISBN 80-7169-600-500.
KOZEL, R. A KOL., Moderní marketingový výzkum.1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2006. 280 s. ISBN 80-247-0966-X.
KŘÍŽEK, Z., CRHA, I. Jak psát reklamní text. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, 2003. 192 s. ISBN 80-247-0556-7.
NASH, E. Direct marketing, 1.vydání. Brno: Computer Press, a.s. 2003, ISBN 80-7226-838-4
SCHULTZ, DON E. Moderní reklama. Umění zaujmout.1. vydání. Praha: Grada Publishing, 1995. 704 s. ISBN 80-7169-062-7.
SMITH, P. Moderní marketing. 1. vydání. Praha: Computer Press, 2000. 520 s. ISBN 80-7226-252-1.
TELLIS, J. G. Reklama a podpora prodeje. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2000. 620 s. ISBN 80-7169-997-7.
VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2001. 228 s. ISBN 80-247-9067-X.
Seznam doporučené literatury
BURNETT, K., Klíčoví zákazníci a péče o ně. 1. vydání. Brno: CP Books, a.s., 2005. 382 s. ISBN 80-7226-655-1.
CAYWOOD, C. L. Public relations, řízená komunikace podniku s veřejností, 1. vydání. Brno: Computer Press, a.s. 2003. 600 s. ISBN 80-7226-886-4.
DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
HAGUE, P. Průzkum trhu, 1. vydání. Brno: Computer Press, a.s. 2003. 236 s. ISBN 80-7226-917-8.
HORÁKOVÁ, I.; STEJSKALOVÁ, D., ŠKAPOVÁ, H. Strategie firemní komunikace, 1. vydání. Praha: Management Press, 2000. 233 s. ISBN 80-85943-99-9.
KOTLER. P. Marketing management. 9. přepracované vydání. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 1998. 712 s. ISBN 80-7169-600-500.
KOZEL, R. A KOL., Moderní marketingový výzkum.1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2006. 280 s. ISBN 80-247-0966-X.
KŘÍŽEK, Z., CRHA, I. Jak psát reklamní text. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, 2003. 192 s. ISBN 80-247-0556-7.
NASH, E. Direct marketing, 1.vydání. Brno: Computer Press, a.s. 2003, ISBN 80-7226-838-4
SCHULTZ, DON E. Moderní reklama. Umění zaujmout.1. vydání. Praha: Grada Publishing, 1995. 704 s. ISBN 80-7169-062-7.
SMITH, P. Moderní marketing. 1. vydání. Praha: Computer Press, 2000. 520 s. ISBN 80-7226-252-1.
TELLIS, J. G. Reklama a podpora prodeje. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2000. 620 s. ISBN 80-7169-997-7.
VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2001. 228 s. ISBN 80-247-9067-X.