Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku skryté reklamy a jejího výskytu v České republice. Po charakteristice a důvodech vzniku skryté reklamy v rámci reklamy jako takové je věnována pozornost právním úpravám skryté reklamy jak z pohledu státního dohledu, tak prostřednictvím oborové samoregulace. Praktická část práce se pak soustřeďuje na skrytou reklamu produkovanou v běžných novinářských textech. Text mapuje na příkladech nejčastěj-ší typy takovéto skryté reklamy s důrazem na výskyt v českém mediálním prostředí. Závěrem praktické části je pak anonymní průzkum mezi českými novináři, který testuje jejich názory na skrytě reklamní potenciál běžných komunikačních výroků. Projektová část práce pak zpra-covává návrh možné regulace skryté reklamy, respektive pravidel pro media a jednotlivé no-vináře.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is concentrated on the issue of the hidden advertising and its occurrence in the Czech Republic. After characteristics and the reasons for origination of the hidden adverti-sing in the terms of advertising as such - it will concentrate on legal adjustments of hidden advertising from both states supervision and the field self-regulation. The practical part of the diploma thesis than concentrates on hidden advertising produced in casual newspaper texts. The text maps, on real examples, the most common types of such hidden advertising - with an emphasis on appearance in the Czech media environment. The conclusion of the practical part is an anonymous enquiry between the Czech journalists, which tests their opinions on the hid-den advertising potential of the common communication assertions. The project part of the diploma thesis elaborates a concept of a possible regulation of the hidden advertising, or the rules for media and particular journalists.
Klíčová slova
Reklama, skrytá reklama, media, novináři, public relations, regulace, samoregulace
Klíčová slova v angličtině
Advertising, hidden advertising, media, journalists, public relations, regulation, self-regulation
Rozsah průvodní práce
72 s., 4 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku skryté reklamy a jejího výskytu v České republice. Po charakteristice a důvodech vzniku skryté reklamy v rámci reklamy jako takové je věnována pozornost právním úpravám skryté reklamy jak z pohledu státního dohledu, tak prostřednictvím oborové samoregulace. Praktická část práce se pak soustřeďuje na skrytou reklamu produkovanou v běžných novinářských textech. Text mapuje na příkladech nejčastěj-ší typy takovéto skryté reklamy s důrazem na výskyt v českém mediálním prostředí. Závěrem praktické části je pak anonymní průzkum mezi českými novináři, který testuje jejich názory na skrytě reklamní potenciál běžných komunikačních výroků. Projektová část práce pak zpra-covává návrh možné regulace skryté reklamy, respektive pravidel pro media a jednotlivé no-vináře.
Anotace v angličtině
This diploma thesis is concentrated on the issue of the hidden advertising and its occurrence in the Czech Republic. After characteristics and the reasons for origination of the hidden adverti-sing in the terms of advertising as such - it will concentrate on legal adjustments of hidden advertising from both states supervision and the field self-regulation. The practical part of the diploma thesis than concentrates on hidden advertising produced in casual newspaper texts. The text maps, on real examples, the most common types of such hidden advertising - with an emphasis on appearance in the Czech media environment. The conclusion of the practical part is an anonymous enquiry between the Czech journalists, which tests their opinions on the hid-den advertising potential of the common communication assertions. The project part of the diploma thesis elaborates a concept of a possible regulation of the hidden advertising, or the rules for media and particular journalists.
Klíčová slova
Reklama, skrytá reklama, media, novináři, public relations, regulace, samoregulace
Klíčová slova v angličtině
Advertising, hidden advertising, media, journalists, public relations, regulation, self-regulation
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické východisko k tématu práce s důrazem na porovnání zákonných úprav a faktického stavu.
2. Stanovte pracovní hypotézy.
3. Proveďte kvalitativní analýzu výskytu skryté reklamy ve vybraných mediích.
4. Porovnejte analýzu s výsledky řízených rozhovorů se zástupci těchto medií.
5. Navrhněte možné zlepšení zásad práce se skrytou reklamou, respektive obrany proti ní.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické východisko k tématu práce s důrazem na porovnání zákonných úprav a faktického stavu.
2. Stanovte pracovní hypotézy.
3. Proveďte kvalitativní analýzu výskytu skryté reklamy ve vybraných mediích.
4. Porovnejte analýzu s výsledky řízených rozhovorů se zástupci těchto medií.
5. Navrhněte možné zlepšení zásad práce se skrytou reklamou, respektive obrany proti ní.
Seznam doporučené literatury
BÁRTOVÁ, H. - BÁRTA, V.: Chování spotřebitele a výzkum trhu. VŠE 2004. ISBN: 8024504103
FREY, P.,Marketingová komunikace,Praha: Management Press, 2005, ISBN: 80-7261-129-1
TELLIS, J.GERARD., Reklama a podpora prodeje, Praha: Grada Publishing,2000, ISBN: 80-7169-997-7
VYSEKALOVÁ, J., Psychologie reklamy, Praha: Grada Publishing,2002, ISBN: 80-247-0402-1
Vysekalová, J., Mikeš, J.: Reklama (Jak dělat reklamu), Grada Publishing, Praha 2003, ISBN 80-247-0557-5
WINTER, F., Právo a reklama v praxi, Linde Praha, 2007, ISBN: 978-80-7201-654-9
Seznam doporučené literatury
BÁRTOVÁ, H. - BÁRTA, V.: Chování spotřebitele a výzkum trhu. VŠE 2004. ISBN: 8024504103
FREY, P.,Marketingová komunikace,Praha: Management Press, 2005, ISBN: 80-7261-129-1
TELLIS, J.GERARD., Reklama a podpora prodeje, Praha: Grada Publishing,2000, ISBN: 80-7169-997-7
VYSEKALOVÁ, J., Psychologie reklamy, Praha: Grada Publishing,2002, ISBN: 80-247-0402-1
Vysekalová, J., Mikeš, J.: Reklama (Jak dělat reklamu), Grada Publishing, Praha 2003, ISBN 80-247-0557-5
WINTER, F., Právo a reklama v praxi, Linde Praha, 2007, ISBN: 978-80-7201-654-9