V této diplomové práci zkoumám efektivitu direkt marketingu jako komunikačního nástro-je ve firmě Knižní klub. V teoretické části jsou vymezeny nejdůležitější pojmy z oblasti marketingové komunikace a direkt marketingu včetně stanovení cílů práce a pracovních hypotéz. Praktická část obsahuje analýzu současně využívaných nástrojů direkt marketingu v Knižním klubu, rozbor cílových skupin Knižního klubu. Zmíněna je rovněž důležitost kvalitní databáze a ochrana osobních údajů a jejich užívání. Na základě těchto údajů je ve třetí projektové části proveden vlastní výzkum se zaměřením na zjišťování účinnosti no-vých nástrojů direkt marketingu a navržení efektivní direkt marketingové kampaně pro Knižní klub. V závěru je zhodnocena platnost pracovních hypotéz a shrnuty dosažené vý-sledky práce.
Anotace v angličtině
In this work I am examining the effectiveness of ‘‘direct marketing‘‘ as a communication instrument in ‘‘Knižní klub‘‘ company.
In theoretical part there are described the most important facts of the marketing communi-cation and of the ‘‘direct marketing'. There are also set the main goals of the work and working hypotheses.
The practical part of the work is focused on the analysis of the contemporary tools used in ‘‘Knižní klub‘‘ and on the analysis of the selected customer segments. I also take into con-sideration the importance of the quality of customer database and the system of personal data protection.
The main research is based on the facts from the first two parts of the work. There are two main outputs, the research of the effectiveness of new ‘‘direct marketing tools‘‘ and the the proposal of a ‘‘direct marketing‘‘ campaign for ‘‘Knižní klub‘‘.
The conclusion of the work talks about the achievements of the work and about the rele-vance of discussed hypotheses.
V této diplomové práci zkoumám efektivitu direkt marketingu jako komunikačního nástro-je ve firmě Knižní klub. V teoretické části jsou vymezeny nejdůležitější pojmy z oblasti marketingové komunikace a direkt marketingu včetně stanovení cílů práce a pracovních hypotéz. Praktická část obsahuje analýzu současně využívaných nástrojů direkt marketingu v Knižním klubu, rozbor cílových skupin Knižního klubu. Zmíněna je rovněž důležitost kvalitní databáze a ochrana osobních údajů a jejich užívání. Na základě těchto údajů je ve třetí projektové části proveden vlastní výzkum se zaměřením na zjišťování účinnosti no-vých nástrojů direkt marketingu a navržení efektivní direkt marketingové kampaně pro Knižní klub. V závěru je zhodnocena platnost pracovních hypotéz a shrnuty dosažené vý-sledky práce.
Anotace v angličtině
In this work I am examining the effectiveness of ‘‘direct marketing‘‘ as a communication instrument in ‘‘Knižní klub‘‘ company.
In theoretical part there are described the most important facts of the marketing communi-cation and of the ‘‘direct marketing'. There are also set the main goals of the work and working hypotheses.
The practical part of the work is focused on the analysis of the contemporary tools used in ‘‘Knižní klub‘‘ and on the analysis of the selected customer segments. I also take into con-sideration the importance of the quality of customer database and the system of personal data protection.
The main research is based on the facts from the first two parts of the work. There are two main outputs, the research of the effectiveness of new ‘‘direct marketing tools‘‘ and the the proposal of a ‘‘direct marketing‘‘ campaign for ‘‘Knižní klub‘‘.
The conclusion of the work talks about the achievements of the work and about the rele-vance of discussed hypotheses.
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na efektivitu direkt marketingu jako komunikačního nástroje.
2. Definujte metody práce a pracovní hypotézu.
3. Proveďte analýzu současných nástrojů direkt marketingu Knižního klubu, vyhodnoťte jejich efektivitu.
4. Proveďte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny, porovnejte využitelnost nových nástrojů direkt marketingu v porovnání s klasickými nástroji.
5. Vyvoďte závěry z průzkumu a aplikujte je do projektové části, navrhněte efektivní direkt marketingovou kampaň pro Knižní klub.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na efektivitu direkt marketingu jako komunikačního nástroje.
2. Definujte metody práce a pracovní hypotézu.
3. Proveďte analýzu současných nástrojů direkt marketingu Knižního klubu, vyhodnoťte jejich efektivitu.
4. Proveďte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny, porovnejte využitelnost nových nástrojů direkt marketingu v porovnání s klasickými nástroji.
5. Vyvoďte závěry z průzkumu a aplikujte je do projektové části, navrhněte efektivní direkt marketingovou kampaň pro Knižní klub.
Seznam doporučené literatury
Foret, M. Marketingová komunikace, vyd. 1., Brno Computer Press, ISBN 80-251-1041-9
Nash, E. Direkt marketing: strategie-plánování-provedení, vyd. 1., Brno Computer Press, 2003, ISBN 80-7226-838-4
Frey, P. Marketingová komunikace to nejlepší z nových trendů, 2. rozšířené vydání., Management Press, 2008, ISBN 978-80-7261-160-7
Pelsmacher, P. de Marketingová komunikace, Praha: Grada, 2003, ISBN 80-247-0254-1
Hradiská, E. Psychologie marketingových komunikací, 1. vyd., Brno: Vysoké učení technické, 1999, ISBN 80-214-1421-9
Seznam doporučené literatury
Foret, M. Marketingová komunikace, vyd. 1., Brno Computer Press, ISBN 80-251-1041-9
Nash, E. Direkt marketing: strategie-plánování-provedení, vyd. 1., Brno Computer Press, 2003, ISBN 80-7226-838-4
Frey, P. Marketingová komunikace to nejlepší z nových trendů, 2. rozšířené vydání., Management Press, 2008, ISBN 978-80-7261-160-7
Pelsmacher, P. de Marketingová komunikace, Praha: Grada, 2003, ISBN 80-247-0254-1
Hradiská, E. Psychologie marketingových komunikací, 1. vyd., Brno: Vysoké učení technické, 1999, ISBN 80-214-1421-9