Diplomová práce je zaměřena na projekt Promile Info a jeho propagační strategii. Jde o mobilní službu, pomocí které je možné zjistit aktuální stav alkoholu v krvi, negativní účin-ky pití alkoholu na lidské tělo a také informaci, do jaké doby by mělo dojít k vystřízlivění. Službu v ČR provozuje občanské sdružení Sananim, které se nechalo inspirovat podobnou aktivitou v zahraničí. Projekt má svého generálního partnera, kterým je Plzeňský Prazdroj. Ten se také finančně podílí na propagaci služby. I přes snahy pracovníků Sananimu i part-nera není zatím služba široce využívána. Diplomová práce si klade za cíl navrhnout změny, které by přinesly větší zájem o předloženou službu. Součástí práce je teoretická základna, která tvoří východisko k praktické části. Součástí návrhu kampaně je marketingový a pro-pagační mix pro službu Promile Info, tak aby se zefektivnily vynaložené peníze i energie pracovníků Sananimu.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the Promile Info project and its promotion strategies. This project represents a mobile service helping its users check their alcohol blood level as well as give information about the negative aspects of drinking and estimated sobriety time. This ser-vice is provided by a public association Sananim and sponsored by the Pilsner Urquell Brewery which takes part in the promotion campaign. In spite of Sanonim’s best endeav-ours the service has not been embraced by general public.
The thesis’ main idea is to propose changes which could result in an increased interest in this service. The practical part offers a new marketing and promotional mix for the Promile Info service in order to economize Sananim’s costs and personal effort.
non-profit organization, non-profit sector, public service, communication, promotion, marketing, public relations, marketing mix, promotional mix
Rozsah průvodní práce
80
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na projekt Promile Info a jeho propagační strategii. Jde o mobilní službu, pomocí které je možné zjistit aktuální stav alkoholu v krvi, negativní účin-ky pití alkoholu na lidské tělo a také informaci, do jaké doby by mělo dojít k vystřízlivění. Službu v ČR provozuje občanské sdružení Sananim, které se nechalo inspirovat podobnou aktivitou v zahraničí. Projekt má svého generálního partnera, kterým je Plzeňský Prazdroj. Ten se také finančně podílí na propagaci služby. I přes snahy pracovníků Sananimu i part-nera není zatím služba široce využívána. Diplomová práce si klade za cíl navrhnout změny, které by přinesly větší zájem o předloženou službu. Součástí práce je teoretická základna, která tvoří východisko k praktické části. Součástí návrhu kampaně je marketingový a pro-pagační mix pro službu Promile Info, tak aby se zefektivnily vynaložené peníze i energie pracovníků Sananimu.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the Promile Info project and its promotion strategies. This project represents a mobile service helping its users check their alcohol blood level as well as give information about the negative aspects of drinking and estimated sobriety time. This ser-vice is provided by a public association Sananim and sponsored by the Pilsner Urquell Brewery which takes part in the promotion campaign. In spite of Sanonim’s best endeav-ours the service has not been embraced by general public.
The thesis’ main idea is to propose changes which could result in an increased interest in this service. The practical part offers a new marketing and promotional mix for the Promile Info service in order to economize Sananim’s costs and personal effort.
non-profit organization, non-profit sector, public service, communication, promotion, marketing, public relations, marketing mix, promotional mix
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti nekomerčních marketingových komunikací s orientací na sociální kampaně a dostupné odborné materiály směřující k oblasti drogové problematiky.
2. Formulujte teoretická východiska pro analýzu marketingových komunikací zvolené neziskové organizace řešící problematiku drogové závislosti, vytyčím cíl práce, stanovím metodologický postup a pracovní hypotézy.
3. Proveďte analýzu současných marketingových aktivit zvolené neziskové organizace se zaměřením na efektivitu organizací realizované kampaně v oblasti drogové problematiky, případně doplňte analýzou vybrané zahraniční kampaně dotýkající se dané problematiky.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz a vyvoďte závěry.
5. Na základě verifikace hypotéz a shrnujících závěrů navrhněte vlastní projekt efektivní kampaně řešící problematiku drogové závislosti. Posuďte přínosy projektu, jeho případná rizika, která by mohla při samotné realizaci vzniknout.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti nekomerčních marketingových komunikací s orientací na sociální kampaně a dostupné odborné materiály směřující k oblasti drogové problematiky.
2. Formulujte teoretická východiska pro analýzu marketingových komunikací zvolené neziskové organizace řešící problematiku drogové závislosti, vytyčím cíl práce, stanovím metodologický postup a pracovní hypotézy.
3. Proveďte analýzu současných marketingových aktivit zvolené neziskové organizace se zaměřením na efektivitu organizací realizované kampaně v oblasti drogové problematiky, případně doplňte analýzou vybrané zahraniční kampaně dotýkající se dané problematiky.
4. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz a vyvoďte závěry.
5. Na základě verifikace hypotéz a shrnujících závěrů navrhněte vlastní projekt efektivní kampaně řešící problematiku drogové závislosti. Posuďte přínosy projektu, jeho případná rizika, která by mohla při samotné realizaci vzniknout.
Seznam doporučené literatury
ČEPELKA, O.: Průvodce neziskovým sektorem Evropské unie, 1. vydání, Liberec, Občanské sdružení Omega, 2003, 135 s., ISBN 80-902376-3-0
ČEPELKA, O.: Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, nadace Omega, 1997, s. 243, ISBN 80-902376-0-6
DRUCEKER, P. F.: Řízení neziskových organizací: Praxe a principy. Praha: Management Press, 184 s. 1994. ISBN 80-85603-38
HANNAGAN, T.: Marketing pro neziskový sektor, 1. vydání, Praha, Management Press, 1996, 205 s., ISBN 80-85943-07-7
KOTLER, P., ROBERTO, N., LEE, N.: Social Marketing: Improving the Quality of Life. Sage Publications, 2002, ISBN 0-7619-2434
REKTOŘÍK, J.: Organizace neziskového sektoru, 1. vydání, Praha, Ekopress, 2001, 177 s., ISBN 80-86119-41-6
Seznam doporučené literatury
ČEPELKA, O.: Průvodce neziskovým sektorem Evropské unie, 1. vydání, Liberec, Občanské sdružení Omega, 2003, 135 s., ISBN 80-902376-3-0
ČEPELKA, O.: Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, nadace Omega, 1997, s. 243, ISBN 80-902376-0-6
DRUCEKER, P. F.: Řízení neziskových organizací: Praxe a principy. Praha: Management Press, 184 s. 1994. ISBN 80-85603-38
HANNAGAN, T.: Marketing pro neziskový sektor, 1. vydání, Praha, Management Press, 1996, 205 s., ISBN 80-85943-07-7
KOTLER, P., ROBERTO, N., LEE, N.: Social Marketing: Improving the Quality of Life. Sage Publications, 2002, ISBN 0-7619-2434
REKTOŘÍK, J.: Organizace neziskového sektoru, 1. vydání, Praha, Ekopress, 2001, 177 s., ISBN 80-86119-41-6