V práci jsem se pokusil navrhnout optimální marketingový a komunikační mix nízkoná-kladové letecké společnosti. K tomuto návrhu jsem dospěl pomocí analýzy leteckého trhu v České republice, analýzy cílové skupiny, analýzy mediálního chování leteckých společ-ností a ankety realizované na 134 respondentech, kteří v posledním roce alespoň jednou letěli.
Annotation in English
In my thesis my goal was to create the optimal marketing and communication proposal for a low-cost airline. This proposal was made based on an analysis of the aeronautics industry within the Czech Republic, target audience analysis, airline media behaviour analysis and on a survey of 134 respondents who flew at least once in the last year.
V práci jsem se pokusil navrhnout optimální marketingový a komunikační mix nízkoná-kladové letecké společnosti. K tomuto návrhu jsem dospěl pomocí analýzy leteckého trhu v České republice, analýzy cílové skupiny, analýzy mediálního chování leteckých společ-ností a ankety realizované na 134 respondentech, kteří v posledním roce alespoň jednou letěli.
Annotation in English
In my thesis my goal was to create the optimal marketing and communication proposal for a low-cost airline. This proposal was made based on an analysis of the aeronautics industry within the Czech Republic, target audience analysis, airline media behaviour analysis and on a survey of 134 respondents who flew at least once in the last year.
1. V teoretické části práce charakterizujte teorii marketingu a marketingových komunikací ve vztahu k poskytování služeb nízkonákladových leteckých společností v porovnání s klasickými přepravci. Definujte základní pojmy.
2. Formulujte cíle a hypotézy práce.
3. Analyzujte hlavní marketingové aktivity letecké společnosti v porovnání s konkurencí. Proveďte analýzu a identifikujte hlavní cílové skupiny.
4. V praktické části proveďte výzkum na identifikaci RTB faktoru (Reason To Buy) s cílem zjistit příčiny proč zákazník nekupuje a nevyužívá nabízenou službu.
5. Zhodnoťte výsledky analýz, verifikujte hypotézy.
6. Na základě získaných dat navrhněte optimální marketingový a komunikační mix pro nízkonákladovou leteckou společnost.
Research Plan
1. V teoretické části práce charakterizujte teorii marketingu a marketingových komunikací ve vztahu k poskytování služeb nízkonákladových leteckých společností v porovnání s klasickými přepravci. Definujte základní pojmy.
2. Formulujte cíle a hypotézy práce.
3. Analyzujte hlavní marketingové aktivity letecké společnosti v porovnání s konkurencí. Proveďte analýzu a identifikujte hlavní cílové skupiny.
4. V praktické části proveďte výzkum na identifikaci RTB faktoru (Reason To Buy) s cílem zjistit příčiny proč zákazník nekupuje a nevyužívá nabízenou službu.
5. Zhodnoťte výsledky analýz, verifikujte hypotézy.
6. Na základě získaných dat navrhněte optimální marketingový a komunikační mix pro nízkonákladovou leteckou společnost.
Recommended resources
Philip Kotler, Gary Armstrong: Marketing, 6. vyd., Grada Publishing a.s., 2004, Počet stran 856, ISBN 80-274-0513-3
Michael Porter, Konkurenční strategie: techniky pro analýzu odvětví a konkurentů (Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors), Viktoria Publishing, 1994, ISBN 000.
Patrick De Pelsmacker, Maggie Geuens, Joeri Van den Bergh, Marketingové komunikace, 2003, počet stran 600, ISBN 80-247-0254-1
Kotlet P., Bowen J.T., Makens J.C., Marketing for hospitality and tourism, 3rd edition, Pearson Education International, 2006, ISBN 0-13-201773-3
Recommended resources
Philip Kotler, Gary Armstrong: Marketing, 6. vyd., Grada Publishing a.s., 2004, Počet stran 856, ISBN 80-274-0513-3
Michael Porter, Konkurenční strategie: techniky pro analýzu odvětví a konkurentů (Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors), Viktoria Publishing, 1994, ISBN 000.
Patrick De Pelsmacker, Maggie Geuens, Joeri Van den Bergh, Marketingové komunikace, 2003, počet stran 600, ISBN 80-247-0254-1
Kotlet P., Bowen J.T., Makens J.C., Marketing for hospitality and tourism, 3rd edition, Pearson Education International, 2006, ISBN 0-13-201773-3