Diplomová práce názorně ukazuje potřebu aplikace marketingové komunikace ve velmi konkurenčním prostředí gastronomicko-zábavního segmentu a snaží se vytvořit návod na efektivní fungování s jejím využitím. V teoretické části autor popisuje sektor služeb, speci-fika marketingu služeb i jeho nástrojů a současně se věnuje vymezení pojmu gastronomicko-zábavní segment, jeho historickému vývoji a popisu jednotlivých typů provozoven. V praktické části provádí analýzu marketingové komunikace provozoven PUOR Restaurant Demínka, Pivnice Šutka, Pizzeria Rotella, Café by Tretter’s, Tretter’s bar a klubu Misch Masch a současně vyhodnocuje zde použité nástroje a prostředky z pohledu efektivnosti. V projektové části se pak snaží sestavit doporučení, jak na dnešním trhu za pomoci nástrojů marketingového i komunikačního mixu uspět a uvádí názorný příklad jejich efektivního využití.
Anotace v angličtině
The dissertation clearly depicts the need of applied marketing communication in competi-tion driven environment of the gastronomic & entertainment segment. Its use aspires to create guidance for the segments’ effective functioning. In the theoretical part, author describes services sector, specifics of the services marketing and its tools and concurrently attends to description of the gastronomical & entertaining segment, its historical develop-ment and depiction of individual types of establishments. In the practical part, author pro-vides an analysis of marketing communication of the following establishments - PUOR Restaurant Demínka, Pivnice Šutka, Pizzeria Rotella, Café by Tretter’s, Tretter’s bar and Misch Masch Club and at the same time evaluates used tools and marketing means from the perspective of their effectiveness. In the project part, author aims to compile a set of recommendations, how to become successful on today’s market, while using tools of mar-keting and communication mix and provides an illustrative example of its effective use.
Diplomová práce názorně ukazuje potřebu aplikace marketingové komunikace ve velmi konkurenčním prostředí gastronomicko-zábavního segmentu a snaží se vytvořit návod na efektivní fungování s jejím využitím. V teoretické části autor popisuje sektor služeb, speci-fika marketingu služeb i jeho nástrojů a současně se věnuje vymezení pojmu gastronomicko-zábavní segment, jeho historickému vývoji a popisu jednotlivých typů provozoven. V praktické části provádí analýzu marketingové komunikace provozoven PUOR Restaurant Demínka, Pivnice Šutka, Pizzeria Rotella, Café by Tretter’s, Tretter’s bar a klubu Misch Masch a současně vyhodnocuje zde použité nástroje a prostředky z pohledu efektivnosti. V projektové části se pak snaží sestavit doporučení, jak na dnešním trhu za pomoci nástrojů marketingového i komunikačního mixu uspět a uvádí názorný příklad jejich efektivního využití.
Anotace v angličtině
The dissertation clearly depicts the need of applied marketing communication in competi-tion driven environment of the gastronomic & entertainment segment. Its use aspires to create guidance for the segments’ effective functioning. In the theoretical part, author describes services sector, specifics of the services marketing and its tools and concurrently attends to description of the gastronomical & entertaining segment, its historical develop-ment and depiction of individual types of establishments. In the practical part, author pro-vides an analysis of marketing communication of the following establishments - PUOR Restaurant Demínka, Pivnice Šutka, Pizzeria Rotella, Café by Tretter’s, Tretter’s bar and Misch Masch Club and at the same time evaluates used tools and marketing means from the perspective of their effectiveness. In the project part, author aims to compile a set of recommendations, how to become successful on today’s market, while using tools of mar-keting and communication mix and provides an illustrative example of its effective use.
1. Stanovte teoretickou základnu k tématu se zaměřením na marketing služeb.
2. Analyzujte komunikaci vybraných konceptů gastronomických provozoven.
3. Na základě analýzu zpracujte ideální marketingový mix určený pro gastronomicko-zábavní segment.
4. Vyhodnoťte a napište závěry.
Zásady pro vypracování
1. Stanovte teoretickou základnu k tématu se zaměřením na marketing služeb.
2. Analyzujte komunikaci vybraných konceptů gastronomických provozoven.
3. Na základě analýzu zpracujte ideální marketingový mix určený pro gastronomicko-zábavní segment.
4. Vyhodnoťte a napište závěry.
Seznam doporučené literatury
PELSMACKER De Patrick, GEUENS Maggie, BERGH Van Den Joeri. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1
VAŠTÍKOVÁ Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada, 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9
METZ, GRÜNER, KESSLER. Restaurace a host. Praha: Europa Sobotáles 2008. 606 s. ISBN 978-80-76706-18-4
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - Cesta k trhu. 1. vyd. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005. 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
FREY Petr. Marketingová komunikace - nové trendy a jejich využití. Praha: Management Press, 2005. 111 s. ISBN 80-7261-129-1
Seznam doporučené literatury
PELSMACKER De Patrick, GEUENS Maggie, BERGH Van Den Joeri. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1
VAŠTÍKOVÁ Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada, 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9
METZ, GRÜNER, KESSLER. Restaurace a host. Praha: Europa Sobotáles 2008. 606 s. ISBN 978-80-76706-18-4
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - Cesta k trhu. 1. vyd. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005. 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
FREY Petr. Marketingová komunikace - nové trendy a jejich využití. Praha: Management Press, 2005. 111 s. ISBN 80-7261-129-1