Tato diplomová práce je věnovaná marketingové strategii zpravodajské televize Z1. Jde o novou českou komerční stanici, která začala v loňském roce vysílat jako první ze šestice držitelů licence na pozemní digitální vysílání.
Teoretická část práce ozřejmuje postavení televizního média na trhu. Vysvětluje specifika mediálního podnikání, popisuje vztah médií k publiku, typy výzkumů a měření publika. Práce také objasňuje základní atributy formulování marketingové strategie.
Praktická část je věnována analýze marketingové strategie Z1. Vychází z projektu, kterým se stanice ucházela o digitální licenci a vzápětí zkoumá jeho realizaci. Porovnává situaci na českém zpravodajském televizním trhu a všímá si chování přímého konkurenta Z1 veřejnoprávního zpravodajského kanálu ČT 24. V projektové části pak práce formuluje základní východiska, která by měla vést k řešení současných problémů Z1.
Anotace v angličtině
This thesis is devoted to marketing strategy of the news television Z1. New Czech commercial station started to broadcast it´s program last year as the first of six license holders for terrestrial digital broadcasting.
The theoretical part of the work describes the position of the television on the market. It explains the specifics of the media business, describes the relationship of media to au-dience, types of research and audience measurement. The work also explains the basic attributes of the marketing strategy formulation.
The practical part is devoted to analysis of marketing strategy. It´s based on the project, whereby broadcaster applied for the digital license and examines it´s implementation. This part compares the situation on the Czech television market and notes advancing of the direct competitor of Z1 - public news channel ČT 24. Project part of the work sets out the basic background, which should lead to the solutions of current problems of the news channel.
Keywords: TV market, rating, peoplemeters, positioning, SWOT analysis, mission, strategy, distribution channels, benchmarking, workflow, investor, Z1, ČT 24, TA3, J&T
Rozsah průvodní práce
109
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce je věnovaná marketingové strategii zpravodajské televize Z1. Jde o novou českou komerční stanici, která začala v loňském roce vysílat jako první ze šestice držitelů licence na pozemní digitální vysílání.
Teoretická část práce ozřejmuje postavení televizního média na trhu. Vysvětluje specifika mediálního podnikání, popisuje vztah médií k publiku, typy výzkumů a měření publika. Práce také objasňuje základní atributy formulování marketingové strategie.
Praktická část je věnována analýze marketingové strategie Z1. Vychází z projektu, kterým se stanice ucházela o digitální licenci a vzápětí zkoumá jeho realizaci. Porovnává situaci na českém zpravodajském televizním trhu a všímá si chování přímého konkurenta Z1 veřejnoprávního zpravodajského kanálu ČT 24. V projektové části pak práce formuluje základní východiska, která by měla vést k řešení současných problémů Z1.
Anotace v angličtině
This thesis is devoted to marketing strategy of the news television Z1. New Czech commercial station started to broadcast it´s program last year as the first of six license holders for terrestrial digital broadcasting.
The theoretical part of the work describes the position of the television on the market. It explains the specifics of the media business, describes the relationship of media to au-dience, types of research and audience measurement. The work also explains the basic attributes of the marketing strategy formulation.
The practical part is devoted to analysis of marketing strategy. It´s based on the project, whereby broadcaster applied for the digital license and examines it´s implementation. This part compares the situation on the Czech television market and notes advancing of the direct competitor of Z1 - public news channel ČT 24. Project part of the work sets out the basic background, which should lead to the solutions of current problems of the news channel.
Keywords: TV market, rating, peoplemeters, positioning, SWOT analysis, mission, strategy, distribution channels, benchmarking, workflow, investor, Z1, ČT 24, TA3, J&T
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu médií se zaměřením na marketing televizí, identifikaci cílových skupin, vytvoření profilu segmentů. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingových komunikací zpravodajské televize Z1. Analyzujte vytvoření profilu segmentů a konfrontujte existující marketingovou strategii. Porovnejte základní východiska marketingových strategií ostatních subjektů působících na televizním zpravodajském trhu. Formulujte silné a slabé stránky současné marketingové strategie Z1.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové marketingové strategie televize Z1. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu nové strategie a navrhněte úpravy v organizační struktuře stanice Z1, které by umožnily reagovat na případnou změnu marketingových cílů celého projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu médií se zaměřením na marketing televizí, identifikaci cílových skupin, vytvoření profilu segmentů. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingových komunikací zpravodajské televize Z1. Analyzujte vytvoření profilu segmentů a konfrontujte existující marketingovou strategii. Porovnejte základní východiska marketingových strategií ostatních subjektů působících na televizním zpravodajském trhu. Formulujte silné a slabé stránky současné marketingové strategie Z1.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové marketingové strategie televize Z1. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu nové strategie a navrhněte úpravy v organizační struktuře stanice Z1, které by umožnily reagovat na případnou změnu marketingových cílů celého projektu.
Seznam doporučené literatury
PAVLŮ, D. a kol: Marketingové komunikace a firemní strategie, Zlín, UTB 2004, ISBN 80-7318-178-9
PAVLŮ, D. a kol.: Marketingové komunikace a média, Zlín, UTB 2005, ISBN 80- 7318-306-4
PELSMECKER, P., GEUENS, M., BERGH. J.V.: Marketingová komunikace, Praha, Grada Publishing, 2003, ISBN 80-247-0254-1
SOUKALOVÁ, R.: Strategický marketing, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2004 1. vyd. ISBN 80-7318-177-0 KOTLER, P.: Marketing management, 10. Rozšířené vydání. Grada Publishing 2001 ISBN 80-247-0016-6
KOTLER, P., ARMSTRONG, G: Marketing, Grada Publishing, 2004, ISBN 80-247-0513-3
Seznam doporučené literatury
PAVLŮ, D. a kol: Marketingové komunikace a firemní strategie, Zlín, UTB 2004, ISBN 80-7318-178-9
PAVLŮ, D. a kol.: Marketingové komunikace a média, Zlín, UTB 2005, ISBN 80- 7318-306-4
PELSMECKER, P., GEUENS, M., BERGH. J.V.: Marketingová komunikace, Praha, Grada Publishing, 2003, ISBN 80-247-0254-1
SOUKALOVÁ, R.: Strategický marketing, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2004 1. vyd. ISBN 80-7318-177-0 KOTLER, P.: Marketing management, 10. Rozšířené vydání. Grada Publishing 2001 ISBN 80-247-0016-6
KOTLER, P., ARMSTRONG, G: Marketing, Grada Publishing, 2004, ISBN 80-247-0513-3