Tato diplomová práce se zabývá novými trendy v marketingových komunikacích z hlediska etiky propagace. Analyzuji, zdali nové trendy v marketingových komunikacích, jako jsou například virální marketing, guerilla marketing či product placement, balancují častěji na etické hranici, než tradiční marketingové techniky. Zabývám se také fenoménem poslední doby, za který lze označit internetové sociální sítě a blogy. Cílem práce je také popsat systém regulace a samoregulace reklamy v České republice a stanovit opatření, která by zvýšila kultivovanost a etickou úroveň reklamy u nás. Závěry práce jsou podloženy průzkumem a analýzou dat Rady pro reklamu.
Anotace v angličtině
This thesis addresses new trends in marketing communications in terms of the ethics of promotion. I analyze if new trends in marketing communications, such are viral marketing, guerilla marketing or product placement, balance more frequently on ethical boundaries than tradition marketing tools. I also deal with the recent phenomenon of internet social networks and blogs. The aim of this thesis is also to describe the system of regulation and self-regulation of advertisement in the Czech Republic and to provide for measures in order to raise the sophistication and ethical level of advertisement. Findings of work are based on survey and on data analysis from Ad Council (Czech Advertising Standards Council - ‘‘Rada pro reklamu‘‘).
Klíčová slova
Etika, etický kodex, regulace reklamy, samoregulace reklamy, nové trendy, virální marketing, SPAM, product placement, sociální sítě, blogy
Klíčová slova v angličtině
Ethics, Code of Advertising Practice, advertising regulation, viral marketing, guerilla marketing, SPAM, product placement, social networking, blogs
Rozsah průvodní práce
86
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá novými trendy v marketingových komunikacích z hlediska etiky propagace. Analyzuji, zdali nové trendy v marketingových komunikacích, jako jsou například virální marketing, guerilla marketing či product placement, balancují častěji na etické hranici, než tradiční marketingové techniky. Zabývám se také fenoménem poslední doby, za který lze označit internetové sociální sítě a blogy. Cílem práce je také popsat systém regulace a samoregulace reklamy v České republice a stanovit opatření, která by zvýšila kultivovanost a etickou úroveň reklamy u nás. Závěry práce jsou podloženy průzkumem a analýzou dat Rady pro reklamu.
Anotace v angličtině
This thesis addresses new trends in marketing communications in terms of the ethics of promotion. I analyze if new trends in marketing communications, such are viral marketing, guerilla marketing or product placement, balance more frequently on ethical boundaries than tradition marketing tools. I also deal with the recent phenomenon of internet social networks and blogs. The aim of this thesis is also to describe the system of regulation and self-regulation of advertisement in the Czech Republic and to provide for measures in order to raise the sophistication and ethical level of advertisement. Findings of work are based on survey and on data analysis from Ad Council (Czech Advertising Standards Council - ‘‘Rada pro reklamu‘‘).
Klíčová slova
Etika, etický kodex, regulace reklamy, samoregulace reklamy, nové trendy, virální marketing, SPAM, product placement, sociální sítě, blogy
Klíčová slova v angličtině
Ethics, Code of Advertising Practice, advertising regulation, viral marketing, guerilla marketing, SPAM, product placement, social networking, blogs
Zásady pro vypracování
1. Na základě studia dostupné literatury a pramenů zhodnoťte současný stav poznání v dané oblasti.
2. Vypracujte základní pracovní hypotézy a stanovte cíl diplomové práce.
3. Charakterizujte nejvýraznější nové trendy v MK.
4. Definujte a rozveďte teoreticky pojem "etika propagace"
5. Aplikujte v obecné rovině etické zásady v propagaci z hlediska nových trendů v MK.
6. Analyzujte vybrané kauzy, u nichž byly etické zásady porušeny. Porovnejte stav v ČR a ve světě.
7. Zhodnoťte validitu stanovených hypotéz.
8. V projektové části navrhněte systém opatření, který by usnadnil aplikování etických zásad v oblasti nových trendů v MK.
Zásady pro vypracování
1. Na základě studia dostupné literatury a pramenů zhodnoťte současný stav poznání v dané oblasti.
2. Vypracujte základní pracovní hypotézy a stanovte cíl diplomové práce.
3. Charakterizujte nejvýraznější nové trendy v MK.
4. Definujte a rozveďte teoreticky pojem "etika propagace"
5. Aplikujte v obecné rovině etické zásady v propagaci z hlediska nových trendů v MK.
6. Analyzujte vybrané kauzy, u nichž byly etické zásady porušeny. Porovnejte stav v ČR a ve světě.
7. Zhodnoťte validitu stanovených hypotéz.
8. V projektové části navrhněte systém opatření, který by usnadnil aplikování etických zásad v oblasti nových trendů v MK.
Seznam doporučené literatury
BROBACK, Steve; BYRON, DL, Blogy: Publikuj a prosperuj, Grada Publishing, 2008, ISBN 978-80-247-2064-7
FREY, Petr, Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů, Management Press, 2008, ISBN 978-80-7261-160-7
ARMSTRONG, Gary; KOTLER, Philip; SAUNDERS, John; WONG, Veronica, Moderní marketing, Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80-247-1545-2
SCOTT, David Meerman, Nová pravidla marketingu a PR, Zoner Press, 2008, ISBN 978-80-86815-93-0
KASHANI, Kamran, Proč už neplatí tradiční marketing, Computer Press, 2007, ISBN 978-80-251-1536-7
Philip Kotler, Fernando Trias de Bes, Inovativní marketing, ISBN: 80-247-0921-X
Miroslava Vaštíková, Marketing služeb-efektivně a moderně, ISBN: 978-80-247-2721-9
Philip Kotler, Veronica Wong, John Saunders, Gary Armstrong, Moderní marketing, ISBN: 978-80-247-1545-2
Jitka Vysekalová a kolektiv, Psychologie reklamy, ISBN: 978-80-247-2196-5
Václav Svoboda, Public relations - Moderně a účinně, ISBN: 80-247-0564-8
Seznam doporučené literatury
BROBACK, Steve; BYRON, DL, Blogy: Publikuj a prosperuj, Grada Publishing, 2008, ISBN 978-80-247-2064-7
FREY, Petr, Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů, Management Press, 2008, ISBN 978-80-7261-160-7
ARMSTRONG, Gary; KOTLER, Philip; SAUNDERS, John; WONG, Veronica, Moderní marketing, Grada Publishing, 2007, ISBN 978-80-247-1545-2
SCOTT, David Meerman, Nová pravidla marketingu a PR, Zoner Press, 2008, ISBN 978-80-86815-93-0
KASHANI, Kamran, Proč už neplatí tradiční marketing, Computer Press, 2007, ISBN 978-80-251-1536-7
Philip Kotler, Fernando Trias de Bes, Inovativní marketing, ISBN: 80-247-0921-X
Miroslava Vaštíková, Marketing služeb-efektivně a moderně, ISBN: 978-80-247-2721-9
Philip Kotler, Veronica Wong, John Saunders, Gary Armstrong, Moderní marketing, ISBN: 978-80-247-1545-2
Jitka Vysekalová a kolektiv, Psychologie reklamy, ISBN: 978-80-247-2196-5
Václav Svoboda, Public relations - Moderně a účinně, ISBN: 80-247-0564-8